betaler du for at gå på arbejde? (læs indlæg før afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: betaler du for arbejdsrelaterede materialer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.242 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. november 2012

Anonym trådstarter

Jug kunne ikke lige finde en ordentlig overskrift - beklager.

Jeg er dagplejer og betaler ofte af egen lomme for fx materialer til at tegne/male med. Eller for busbiletter når vi er på tur. Jeg har også været med til at betale til nye knagerækker til dagplejebørnene i legestuen. Det er betalt udover det fradrag jeg har og dermed helt af EGEN LOMME.
Så snakkede jeg lige med en veninde der er helt i chok over at jeg kan bruge egne penge på mit job og på sager som min arbejdsplads burde betale.
Mit indtryk er da bare at mange mennesker både offenlige og privat ansatte betaler for arbejds-redskaber selv.
Jeg kender bl.a. en der har købt en ipad fordi det ville gøre hendes job nemmere og arbejdspladsen ikke vil betale, eller en der har købt en bedre kontorstol osv osv

Så hvad gør du? køber du ting af egen lomme der måske burde have været betalt af dit job, men som du køber alligevel for at gøre din dag nemmere? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

Tip!

Jeg tænker at du selv har valgt at være dagplejer der ved man at det måske koster at bygge sin egen "hjemme arbejds plads op. 

Vi andre betaler også selv benzinen når vi køre på arbejde 

Anmeld

24. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ved at thea's gamle dp mor fik et beløb hvert år, til feks legetøj, male/ tegnegrej osv. Ved ik lige hvor stort beløbet var. Derud over fik hun nyt sand til sandkassen, hvert andet år. Vh stine vh stine

Anmeld

24. november 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og betaler ofte af egen lomme for fx materialer til at tegne/male med. Eller for busbiletter når vi er på tur. Jeg har også været med til at betale til nye knagerækker til dagplejebørnene i legestuen. Det er betalt udover det fradrag jeg har og dermed helt af EGEN LOMME.
Så snakkede jeg lige med en veninde der er helt i chok over at jeg kan bruge egne penge på mit job og på sager som min arbejdsplads burde betale.
Mit indtryk er da bare at mange mennesker både offenlige og privat ansatte betaler for arbejds-redskaber selv.
Jeg kender bl.a. en der har købt en ipad fordi det ville gøre hendes job nemmere og arbejdspladsen ikke vil betale, eller en der har købt en bedre kontorstol osv osv

Så hvad gør du? køber du ting af egen lomme der måske burde have været betalt af dit job, men som du køber alligevel for at gøre din dag nemmere? 

Nej det ku jeg ikke drømme om går på arbejde for at tjene penge ikke bruge dem

Anmeld

24. november 2012

Tanja Hedelund Jensen

Jeg betaler ikke selv for materialer iht. mit arbejde.

Men min mor er dagplejemor og ved at hun ofte køber ting af egen lomme, da det beløb hun får til materialer hverken dækker halvt eller helt det hun har brug for til ungerne

Tror det er fordi I elsker de unger så meget at I er villige til at tage penge op af egen lomme.

Vores søns dagpleje mor må også tage penge af egen lomme, med alle de ting hun køber til dem... der er ikke plads til store kørertøjer i det beløb de får fra kommunen.

Anmeld

24. november 2012

Mussen2

Ja, det kan jeg godt finde på. Jeg elsker mit arbejde og de frie rammer og hvis noget "mangler", som jeg kan bidrage med gør jeg gerne det.

Anmeld

24. november 2012

Peanut

Nej det gør jeg ikke.

Jeg arbejder i en stald, og får betalt arbejdstøj, sko osv. 

Jeg har overvejet at købe mit eget høreværn, da det jeg har fået ikke altid har det bedste signal - og chefen skal jo spare 

Men det er også det eneste.

Anmeld

24. november 2012

Tranebaer

Ja, jeg har været dagplejer som dig, og der købte jeg også en masse klippe/klistre-ting og legetøj osv selv.

Nu arbejder jeg i butik, og har købt mig et par nye sko til 900 kr., udelukkende til arbejdet, så mit tidligere skadede knæ kan holde til at stå op hele dagen og så jeg passer på min ryg.

Jeg betaler også selv periodekort til bussen og diesel til bilen.

Anmeld

24. november 2012

Kay

jeg gør ik... men min mand gør... i form af arbejds tøj... han må selv købe sikkerheds sko selvom flere af de steder han arbejder er det lovpligtigt at havde det på syntes chefen ik han vil ofre penge på det...

Anmeld

24. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Ork ja. Jeg bruger desværre også af egne penge. Men det er lige så meget fordi at jeg synes at det på en eller anden måde er småligt, at komme med en bon til vores sekretær på 7 kr når jeg ved hvor bøvlet det er for hende, at returnere dem til mig. I forvejen er hun presset så hvis jeg gav hende en bon på 7 kr her, en bon på 3 kr her osv ved jeg at jeg ville udsætte hende for mere arbejdspres. Jeg er lærer og finder nogle gange tusser på tilbud eller små dimser som jeg ved ungerne ville elske så derfor bliver det ofte af egen lomme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.