Lykkepiller (Mirtazapin Actavis)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

Mother-love

skrivemaskine skriver:

Ok. Hvad er det så du undrer dig over?

At hun får det som antidepressivt medicin istedet for f.eks til at sove på. Og andet antidepressivt ved siden af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Studerendemor

michelledam skriver:

At hun får det som antidepressivt medicin istedet for f.eks til at sove på. Og andet antidepressivt ved siden af.

Det er jo antidepressivt medicin. Døsigheden er en bivirkning...

Men nu vil jeg lade TS selv svare, det er jo hendes tråd.

Anmeld

23. november 2012

CamiRon

Det giver god mening at give Mirtazapin hvis man gerne vil slå 2 fluer med 1 smæk - nemlig lige præcis at bedre søvnen og afhjælpe depressionen. I stedet for at give 2 forskellige præparater.

Jeg har gode erfaringer med Mirtazapin fra da jeg arbejdede på en psykiatrisk afdeling. 

God bedring TS. 

Anmeld

23. november 2012

Studerendemor

CamiRon skriver:

Det giver god mening at give Mirtazapin hvis man gerne vil slå 2 fluer med 1 smæk - nemlig lige præcis at bedre søvnen og afhjælpe depressionen. I stedet for at give 2 forskellige præparater.

Jeg har gode erfaringer med Mirtazapin fra da jeg arbejdede på en psykiatrisk afdeling. 

God bedring TS. 

Det er nøjagtig hvad jeg ville have skrevet, hvis jeg havde kunnet formuleret mig noget bedre

Anmeld

23. november 2012

CamiRon

skrivemaskine skriver:

Det er nøjagtig hvad jeg ville have skrevet, hvis jeg havde kunnet formuleret mig noget bedre

Ja det kunne jeg godt fornemme på det du skrev. Vi er helt enige. 

Anmeld

23. november 2012

VIPpigen

Min mor har fået dem, både mod depressioner, og så fordi du som depressiv lider af søvnløshed er de gode, da der er en lille smule sovemiddel i...

jeg har selv fået antidepressiv i over 11 år. Og fik selv remeron som den længste medicin... Den føste jeg startede på virkede slet ikke, og jeg røg helt ned, måtte ind og hilse på den lukkede, og blev derefter flyttet til børne og ungdoms psyk. Der blev jeg flyttet over på remeron da de fandt ud af jeg ikke kun havde depression i meget svær grad, men også psykoser.

Remeron fungere ikke under graviditeter, så da vi begyndte at snakke baby måtte jeg trappe ud. Heldigvis havde jeg ved siden af taget saroten pga nervesmerter i min fod (en arbejdsulykke) og det er et gammelt og kendt antidepressiv mærke som heldigvis godt kunne bruges under graviditet. Under en måned efter jeg var stoppet med remeron, stod jeg med en positiv test...

jeg kender ikke til PTSS men håber alt det bedste for dig.

Anmeld

23. november 2012

Camilla <3

Jeg har fået dem i en kort periode, da jeg havde depression, fordi jeg havde problemer med at sove. Der virker de i hvertfald!

Problemet ved mig, var bare at jeg så ikke kunne komme op om morgenen. Jeg skulle tage en kl. 19, kl. 19.45 kunne jeg pænt gå i seng, for jeg kunne vitterligt ikke holde øjenen åbne.

Jeg sov godt og vel 14 timer. Jeg kunne simpelthen ikke stå op før, jeg prøvede virkelig alt. Så jeg måtte til læge igen, og stoppede så.

Så lidt blandede erfaringer med dem. Det virkede jo efter hensigten, måske bare liiiidt for godt.

Min læge sagde dog, at det var et typisk problem og at hun havde hørt flere, ha' det ligesom mig.

Anmeld

23. november 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Hej. Jeg undre mig meget over du får dem mod depression. Det er et anti depressivt medicin ja. Men de fleste læger udskriver dem som et sovemiddel da de har kræftige bivirkninger som man bliver enormt træt af. Min kæreste får dem til at sove på. Ligeledes fik min mor dem. Min far har fået dem samt min lillebror så kender en del til dem.
Hvis jeg f.eks ikke kan sove tager jeg en kvart som svarer til 3,75 mg og jeg går ud som et lys. Jeg får andet antidepressivt medicin samt smertestillende mdicin imod mit piskesmæld.
Hvor mange mg får du? Hvis jeg må spørger?

15mg pr dag

Anmeld

23. november 2012

Camilla <3

Jeg vil så også lige sige, at jeg fik Sertralin Hexal ved siden af også.

Anmeld

24. november 2012

Livas mor

Anonym skriver:

Hej

Jeg er startet på lykkepiller efter jeg har fået konstateret middelsvær depression og post traumatiskstress fra mit forhold med min eksmand.

Jeg har fået disse ved navn Mirtazapin og da jeg ikke har taget andre piller end smertestillende og til blærebetændelse ville jeg høre om der skulle være en med noget erfaring ved disse piller eller bare lykkepiller.

Jeg starter først til traumepsykolog om et par uger

Kh

Jeg arbejder sol psykiatrisk sygeplejerske på en lukket psykiatrisk afdeling, så har en del erfaring med psykofarmaka og herunder også antidepressive midler. Vi giver almindeligvis fluoxetin (Fontex) eller Cymbalta (mest ved vedkommendet har problemer med vægtøgning) suppleret med enten Imoclone (sovepille) eller oxazepam (beroligende). Vi har i enkelte tilfælde brugt det præparat du nævner, men det er ikke normen. Men tag en snak med din læge, hvis du er utryg ved at bruge det, måske i i fælleskab kan finde frem til et meget egnet præparat du er mere tryg ved.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.