Læge eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i søge læge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.034 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. juni 2009

Sweet1978

Ville i tage til læge???

www.baby.dk/Users/Blog/View.aspx

Danielle har været syg siden natten til fredag, feber om natten men ellers bare træt/hænget og kaster alt op.

Jeg har lært at man skal søge læge ved høj feber over en længere periode eller vist barnet er apatisk (ikke til at komme i kontakt med) og sådan er det jo slet ikke. Hun smiler og griner, men har bare ikke energi til at lege så sidder ved mig det meste af hendes vågne tid.

Kærsten og naboen bliver ved med at sige jeg skal ringe til vagtlægen, men det synes jeg er helt ude af proportioner. Det jeg måske vil overveje er egen læge i morgen. Men hvad ville i gøre...

Nu har jeg jo en stor pige på 9 også så er vant til syge børn og slet ikke bekymret - det er bare noget forkølelse/influeza eller måske tandfrembrud og kan overhovedet ikke se hvad lægen kan gøre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Ville i tage til læge???

www.baby.dk/Users/Blog/View.aspx

Danielle har været syg siden natten til fredag, feber om natten men ellers bare træt/hænget og kaster alt op.

Jeg har lært at man skal søge læge ved høj feber over en længere periode eller vist barnet er apatisk (ikke til at komme i kontakt med) og sådan er det jo slet ikke. Hun smiler og griner, men har bare ikke energi til at lege så sidder ved mig det meste af hendes vågne tid.

Kærsten og naboen bliver ved med at sige jeg skal ringe til vagtlægen, men det synes jeg er helt ude af proportioner. Det jeg måske vil overveje er egen læge i morgen. Men hvad ville i gøre...

Nu har jeg jo en stor pige på 9 også så er vant til syge børn og slet ikke bekymret - det er bare noget forkølelse/influeza eller måske tandfrembrud og kan overhovedet ikke se hvad lægen kan gøre....

Hvis hun har det "godt"..ikke græder eller virker som om hun har ondt, så ville jeg ikke kontakte lægen..men har du mistanke om mellemøre- eller halsbetændelse feks, så ville jeg lige få hende tjekket.
Knus Eva...

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Hvis hun har det "godt"..ikke græder eller virker som om hun har ondt, så ville jeg ikke kontakte lægen..men har du mistanke om mellemøre- eller halsbetændelse feks, så ville jeg lige få hende tjekket.
Knus Eva...

Nej ingen tegn på smerter, heller ikke i maven som jo er problemmet, hun græder kun lige inden og efter hun kaster op hvilket er meget naturligt for det er jo ubehageligt.

Anmeld

7. juni 2009

Honningblomst

Nej ingen tegn på smerter, heller ikke i maven som jo er problemmet, hun græder kun lige inden og efter hun kaster op hvilket er meget naturligt for det er jo ubehageligt.

Hvis bare hun drikker....du kan evt købe sådan noget pulver på apoteket hvor der både er salte og sukker i, så hun får hvad hun skal, så ville jeg tage det helt roligt...det er jo kun 1½ døgn..men hvis din mand er ner vøs, så synes jeg helt sikkert han skal ringe, for man skal da lytte til sin fornemmelse og vigtigt at han også er tryg...
Knus..

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Hvis bare hun drikker....du kan evt købe sådan noget pulver på apoteket hvor der både er salte og sukker i, så hun får hvad hun skal, så ville jeg tage det helt roligt...det er jo kun 1½ døgn..men hvis din mand er ner vøs, så synes jeg helt sikkert han skal ringe, for man skal da lytte til sin fornemmelse og vigtigt at han også er tryg...
Knus..

Jeg har selv lavet kogt vand med sukker og salt i, men tak for tippet. Og tak for bekræftelsen det er også det jeg føler, men de presser bare helt vildt. Men jeg hader at sidde i kø hos vagtlægen og især bare for at få at vide at de intet kan gøre.

Anmeld

7. juni 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Jeg har selv lavet kogt vand med sukker og salt i, men tak for tippet. Og tak for bekræftelsen det er også det jeg føler, men de presser bare helt vildt. Men jeg hader at sidde i kø hos vagtlægen og især bare for at få at vide at de intet kan gøre.

Jamen, det er vel din mand der skal det og ikke dig....det er ham der er bekymret jo...??

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Jamen, det er vel din mand der skal det og ikke dig....det er ham der er bekymret jo...??

Det kunne der være noget om - smiler... Men tror bare ikke hun går med ham, hun hænger mest ved mig når hun er syg....

Anmeld

7. juni 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Det kunne der være noget om - smiler... Men tror bare ikke hun går med ham, hun hænger mest ved mig når hun er syg....

Hvis hun får lov at bestemme...-smiler- her er det altid farmand der kører med syge børn når vi har skulle til vagtlæge, skadestue, sygehus osv...jeg bryder mig ikke om det og min x er meget bedre til dem når de er syge, så det er et valg vi voksne tager og ikke børnene.
Knus...

Anmeld

7. juni 2009

lonemus

Hvis hun får lov at bestemme...-smiler- her er det altid farmand der kører med syge børn når vi har skulle til vagtlæge, skadestue, sygehus osv...jeg bryder mig ikke om det og min x er meget bedre til dem når de er syge, så det er et valg vi voksne tager og ikke børnene.
Knus...

Vi gør nøjagtig det samme her.....jeg bliver så nervøs, når vi skal vil vagtlægen osv., så meget at jeg tror børnene kan mærke det, for de er meget mere pylrede, når jeg er med.
Derfor er det altid kun min mand der kører med dem - så passer jeg i stedet nr 2 herhjemme

Jeg er dog ked af jeg har det sådan, for der er jo ikke noget jeg hellere vil, end støtte dem. Men når jeg kan mræke de bliver mere bange af MIN angst, så mener jeg alligevel også jeg støtter dem ved at overlade turen til farmand...så de bliver de ikke bange pga mig!
Farmand tager altid turen koldt og roligt

Jeg ville dog kontakte vagtlægen i dag - normalt opfatter jeg en vagtlæge som noget akut, dog ikke når det gælder mine børn, så er de helt almindelige læger i min verden. Dvs. jeg kontakter gerne vagtlægen med det samme og beder om at få kigget på børnene....det rager mig en and, hvad andre tænker om det. Jeg kan ikke se hvorfor mine børn skal lide og have det skidt et døgn mere, "bare" fordi de skal vente til at komme til egen læge.
Med min indstilling har vi også reddet en del mellemørebetændelser, halsbetændelser og lungebetændelser i tide...

God bedring.

Lone - som selv har 2 meget snottet og hostene børn!!

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Knus...

Nu har jeg været vant til at være den der tog til læge, vagtlæge, sygehus mm., med den store Nadia, da der ikke var andre muligheder. Så det rører mig ikke, og nu er han jo kun papfar og ikke den biologiske, så synes ikke nogen af dem skal have noget trukket noget ned over hovedet.

Fik lige lov til at kigge hende i munden og kan se at der er en tand mere på vej, der kom en for et par uger siden og eftersom de plejer at komme sætvis, har det været min mistanke om det bare var det, så vi ser lige tiden lidt mere an.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.