Hvad mener I om sådan en Dagpleje?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Anonym trådstarter

Nu har min søn gået i dagpleje i et halvt år, og jeg er ved at være godt gal i skralden!!!

Han har før gået i vuggestue, men pga. flytning til en anden by, var der kun dagpleje pladser tilbage .. Så han kom i dagpleje .. Men har bare haft SÅ mange trælse oplevelser med denne dagplejemor, og jeg forstår slet ikke at nogen vil lade deres børn blive ved hende.
Her er der lige nogle episoder .. Måske i kan svare mig på, om det er mig der mærkelig, eller om jeg har ret til at være gal i skralden.

For det første stinker dør af røg hos hende. Alle min søns ting stinker bare af røg nu, og jeg er ikke ryger. Så vidt jeg ved må der ikke ryges i de rum børnene leger i? 

Jeg har oplevet at når jeg kommer og aflevere ham, sidder de andre børn og ser tv?! 

Hun har sagt direkte til min søn (mens jeg var der), at han skulle sige til mig, at hans tøj var grimt!? Han er 2 år plus nogle måneder, så han kan godt forstå hvad der bliver sagt til ham. 

Og i dag, der flød det bare over i glasset med mælk.
Da jeg henter ham, spørger hun ham hvad det er hun har kaldt ham i dag, så siger han Baby .. Så fortæller hun at hun har kladt ham en baby, fordi han hellere ville spise banan end rugbrød til formiddag. Så min søn gad ikke hente sko, flyverdragt, eller noget som helst. Han ville ikke en gang gå uden sut!? Og vi bruger KUN sut når han er ked af det, eller sover .. Og hun blev VED med at stå og kalde ham en baby. Så sagde jeg at det var han i hvert fald ikke, han var en rigtig stor og dygtig dreng. 

Hen skreg ligefrem ind i mit hovede at han var en baby ..

Er jeg mærkelig? Eller er det ikke for meget!? 

Ja jeg er rasende! Ringer i morgen og melder ham ud. For jeg kan slet ikke holde det ud mere. Så må jeg være hjemme med ham, til der er noget klar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Dorthe1986

Er det privat eller kommunal? Er det kommunal, så klag. Sådanne klagerbliver taget alvorligt. Og sig til hende at de ting vil du bare ikke have der siges om din dreng.

For ja jeg var også blevet godt gal...

Anmeld

22. november 2012

dorthemus

Øhh du gør vel mere end at melde ham ud Det er da komplet langt ude, så jeg ville melde hende på stedet til dp-pædagogen!

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Er det privat eller kommunal? Er det kommunal, så klag. Sådanne klagerbliver taget alvorligt. Og sig til hende at de ting vil du bare ikke have der siges om din dreng.

For ja jeg var også blevet godt gal...

Det er Kommunal. 

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Øhh du gør vel mere end at melde ham ud Det er da komplet langt ude, så jeg ville melde hende på stedet til dp-pædagogen!

Ja jeg har tænkt mig at fortælle dagpleje kontoret om det. Men jeg ved ikke hvad jeg mere skal kunne gøre .. 

Anmeld

22. november 2012

DitteFisk

Det er da heller ikke en opførsel for en dagplejer, helt ærligt!

Man må have respekt for, at mennesker er forskellige - dermed også dagplejere, men det skal saftsusemig da opføre sig professionelt i omgangen med vores børn. Intet mere, intet mindre. 

Min søn var ved 3 dagplejere før vi kom til en dejlig, dejlige dame. Og det er ikke fordi vi er kræsne med mennesker. Den første meldte syg mindst engang om ugen og der rodede forfærdeligt hos hende + visse andre ting. Da valgte vi at skifte, da vores søn ikke trivedes med at være hos den ene gæsteplejer efter den anden. 
Nr 2 holdt op efter 2 mdr  hun var ret ung. Nr 3 var en midlertidig dagplejer (på 3 mdr) indtil den 4. og sidste blev fundet til os.

Det er et værre rod. Men der ER dejlige dagpljere, som elsker sit arbejde og har en naturlig hånd med børn og en professionelisme der gør, at både forælder og barn føler sig tryg.

Anmeld

22. november 2012

miig1989

Anonym skriver:

Nu har min søn gået i dagpleje i et halvt år, og jeg er ved at være godt gal i skralden!!!

Han har før gået i vuggestue, men pga. flytning til en anden by, var der kun dagpleje pladser tilbage .. Så han kom i dagpleje .. Men har bare haft SÅ mange trælse oplevelser med denne dagplejemor, og jeg forstår slet ikke at nogen vil lade deres børn blive ved hende.
Her er der lige nogle episoder .. Måske i kan svare mig på, om det er mig der mærkelig, eller om jeg har ret til at være gal i skralden.

For det første stinker dør af røg hos hende. Alle min søns ting stinker bare af røg nu, og jeg er ikke ryger. Så vidt jeg ved må der ikke ryges i de rum børnene leger i? 

Jeg har oplevet at når jeg kommer og aflevere ham, sidder de andre børn og ser tv?! 

Hun har sagt direkte til min søn (mens jeg var der), at han skulle sige til mig, at hans tøj var grimt!? Han er 2 år plus nogle måneder, så han kan godt forstå hvad der bliver sagt til ham. 

Da jeg henter ham, spørger hun ham hvad det er hun har kaldt ham i dag, så siger han Baby .. Så fortæller hun at hun har kladt ham en baby, fordi han hellere ville spise banan end rugbrød til formiddag. Så min søn gad ikke hente sko, flyverdragt, eller noget som helst. Han ville ikke en gang gå uden sut!? Og vi bruger KUN sut når han er ked af det, eller sover .. Og hun blev VED med at stå og kalde ham en baby. Så sagde jeg at det var han i hvert fald ikke, han var en rigtig stor og dygtig dreng. 

Ja jeg er rasende! Ringer i morgen og melder ham ud. For jeg kan slet ikke holde det ud mere. Så må jeg være hjemme med ham, til der er noget klar.

Er helt mundlam og forarget :s

Kan godt forstå du ikke vil have din søn der .. Synes du skal klage !

Anmeld

23. november 2012

banana3

Anonym skriver:

NOOOO WWWWAAAAYYY !!! 

Stakkels stakkels lille dreng! Aldrig om jeg ville aflevere mit barn der igen !!!!!  

Anmeld

23. november 2012

Anonym trådstarter

banana3 skriver:

NOOOO WWWWAAAAYYY !!! 

Stakkels stakkels lille dreng! Aldrig om jeg ville aflevere mit barn der igen !!!!!  

Jeg snakkede med dagpleje kontoret i dag, og de spurgte om jeg ikke kunne se tiden an, men det takkede jeg simpelthen nej til. 

Så de sagde derefter at de ville gøre deres bedste for at for ham hen til gæstedagplejen. 

Anmeld

23. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg snakkede med dagpleje kontoret i dag, og de spurgte om jeg ikke kunne se tiden an, men det takkede jeg simpelthen nej til. 

Så de sagde derefter at de ville gøre deres bedste for at for ham hen til gæstedagplejen. 

godt du holdt ved - og håber de træder i karakter på kommunen og giver hende en opsang .. og finder en værdig plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.