Samværsaftale - Nogen erfaringer, hjælp mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.960 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..
Mit barns far og jeg har længe haft er skrantende forhold. Jeg har nu taget beslutningen om at det skal være slut. Han ska flytte og jeg bliver i lejligheden, da det er min andelsbolig.
Vi er gift og skal nu igennem sepration og derigennem også Statsamtet vedr. samvær med vores datter, da vi desværre slet ikke kan blive enige.

Hun er 3 år, meget knyttet til mig. Hun har altid boet sammen med os begge, men far har været væk i perioder, og jeg er den primære der har kontakt med læger, børnehave osv.
Jeg er simpelthen panisk angst for at Statsamtet bestemmer en 7-7 ordning, som far ønsker. Mit forslag er fredag-mandag den ene uge og en enkel eller to dage den anden uge.

Hvordan er jeres sager blevet behandlet i Statsamtet, hvis i har en situation der ligner min? Skal jeg være bekymret?

Stort knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

sandramor

Først et stort til dig....

Det kan være utrolig hårdt og stressende at skulle igennem det i skal igennem især hvis i ikke er enige...
Jeg er selv alene med mine to piger.... Jeg har dog aldrig været i amtet så min erfaring er nok ikke så stor på det område....
Dog tror jeg du skal prøve at slå koldt vand i blodet selvom jeg ved det er rigtig svært.....
Jeg tror ikke statsforvaltningen bare sådan giver en 7-7 ordning hvis ikke i forældre er enige om den ordning.... Jeg har mange veninder som har stået i din situation hvor fædrene også har ønsket den ordning men ingen af dem fik den igennem... Da statsforvaltningen mente det var uhensigtmæssigt da forældrene ikke var enige om det og ikke var super gode til at samarbejde.. Og børnene var for små.. De har været mellem 1 og 4 år.... Kan selvfølgelig ikke sige hvordan det falder ud i jeres tilfælde... Meeeen de er sætter vidst ikke så ofte en 7-7 ordning som de gjorde før i tiden da den har været meget omdiskuteret....

Men håber da det ender med en løsning i begge og ikke mindst barnet kan være tilfreds med....

Stort

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Det kan være utrolig hårdt og stressende at skulle igennem det i skal igennem især hvis i ikke er enige...
Jeg er selv alene med mine to piger.... Jeg har dog aldrig været i amtet så min erfaring er nok ikke så stor på det område....
Dog tror jeg du skal prøve at slå koldt vand i blodet selvom jeg ved det er rigtig svært.....
Jeg tror ikke statsforvaltningen bare sådan giver en 7-7 ordning hvis ikke i forældre er enige om den ordning.... Jeg har mange veninder som har stået i din situation hvor fædrene også har ønsket den ordning men ingen af dem fik den igennem... Da statsforvaltningen mente det var uhensigtmæssigt da forældrene ikke var enige om det og ikke var super gode til at samarbejde.. Og børnene var for små.. De har været mellem 1 og 4 år.... Kan selvfølgelig ikke sige hvordan det falder ud i jeres tilfælde... Meeeen de er sætter vidst ikke så ofte en 7-7 ordning som de gjorde før i tiden da den har været meget omdiskuteret....

Men håber da det ender med en løsning i begge og ikke mindst barnet kan være tilfreds med....

Stort

Mange tak for dit søde svar tilbage.

Ja det er så svært når man ikke er enige og kan samarbejde. Jeg ønsker virkelig og undgå Statsamtet, men det er fars ønske og da vi ikke kan enes om en aftale, må vi jo desværre der igennem.

Ser dine børn deres far?
Det er jo ikke fordi min datter ikke skal sr sin far, men jeg pakker bare hun beholder sin faste trygge base ved mig og derfor kan være ved sin far i et mindre antal dage.

Anmeld

22. november 2012

kesuh

Lige et lille indspark.. Hvis det bliver 7/7 mod forventningerne, så sørg for at få det fredag/fredag og ikke søndag/søndag som nogle  gør, fordi det skriger næsten på at mislykkedes for mange..

Vi kører 7/7 og det kører fint. Mor aflevere og far henter, så er der far og søn tid eller mor og søn tid  weekenden over og barnet er kommet ind i "rytmen" hos den pågældende forældre.

Ulempen ved søndag/søndag eller mandag/mandag det bliver så hektisk for den bette. Se forældren og så spise, så i seng og i vuggestue/børnehave bang!.. Jeg siger ikke det ikke virker, men for nogle går det galt med de to dage

Anmeld

22. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
sandramor skriver:

Stort

Jeg tror ikke statsforvaltningen bare sådan giver en 7-7 ordning hvis ikke i forældre er enige om den ordning-

Min kæreste og hans eks har en 7/7 ordning, til trods for at hendes ønske var at han slet ikke skulle have dem?

Man kan ikke sige hvordan de vil dømme, da de ser på en masse forskellige ting, og så "går de" ind for at barnet ser begge sine forældre.. at barnet har bedst af begge sine forældre og ikke en mor og weekend-far ...

for at det kommer til at gå godt og I kan finde ud af det

Anmeld

22. november 2012

Problembarnet

kesuh skriver:

Lige et lille indspark.. Hvis det bliver 7/7 mod forventningerne, så sørg for at få det fredag/fredag og ikke søndag/søndag som nogle  gør, fordi det skriger næsten på at mislykkedes for mange..

Vi kører 7/7 og det kører fint. Mor aflevere og far henter, så er der far og søn tid eller mor og søn tid  weekenden over og barnet er kommet ind i "rytmen" hos den pågældende forældre.

Ulempen ved søndag/søndag eller mandag/mandag det bliver så hektisk for den bette. Se forældren og så spise, så i seng og i vuggestue/børnehave bang!.. Jeg siger ikke det ikke virker, men for nogle går det galt med de to dage

eller mandag - mandag (hvis det kan lade sig gøre)

afleveringerne foregår i skolen/dengang børnehaven.

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Jeg tror ikke statsforvaltningen bare sådan giver en 7-7 ordning hvis ikke i forældre er enige om den ordning-

Min kæreste og hans eks har en 7/7 ordning, til trods for at hendes ønske var at han slet ikke skulle have dem?

Man kan ikke sige hvordan de vil dømme, da de ser på en masse forskellige ting, og så "går de" ind for at barnet ser begge sine forældre.. at barnet har bedst af begge sine forældre og ikke en mor og weekend-far ...

for at det kommer til at gå godt og I kan finde ud af det

Åhh det er lige præcis det jeg frygter skal ske, at de går imod mit ønske. Jeg har altid taget det største slæb, har primær kontakt til alle ting, har fast bolig, fast arbejde og bliver i vores nærmiljø. Hvorimod far ikke har fast bolig (bor i sommerhus), ingen indtægt har og før har været væk fra vores datter i flere dage.

Anmeld

22. november 2012

Problembarnet

Åhh det er lige præcis det jeg frygter skal ske, at de går imod mit ønske. Jeg har altid taget det største slæb, har primær kontakt til alle ting, har fast bolig, fast arbejde og bliver i vores nærmiljø. Hvorimod far ikke har fast bolig (bor i sommerhus), ingen indtægt har og før har været væk fra vores datter i flere dage.

Min kæreste og børnenes mor var det lige omvendt,

min kæreste fast arbejde, sad hjemme hos børnene mens hun gik i byen osv..

men som sagt der er rigtig meget der spiller ind..
Det kan jo godt være at de siger at fordi han ik har fast bopæl eller andet at han kun kan se sin datter hver 2. weekend (selvom jeg ikke tror det)

krydser for dig

Anmeld

22. november 2012

Musen5

Kan desværre ikk fortælle dig om min tur i amtet, da vi røg direkte i retten.

Og er der igen for anden gang.

Håber I får klaret det i amtet, da retten IKKE er at anbefale.

/Mette

Anmeld

22. november 2012

Mamalou

Statsforvaltningen vil ikke træffe afgørelse om en 7/7 ordning, hvis ikke I ønsker det. Den samværsordning kræver et rigtig godt og fleksibelt samarbejde, for at det skal være en god løsning for barnet. 

De folk der arbejder i Statsforvaltningen lytter til de ting I siger, og de vil høre at du har været den primære omsorgsperson, og træffe deres afgørelse derud fra - hvis I kommer så langt. Første skridt i Statsforvaltningen er børnesagkyndig rådgivning, og kan I blive enige der og selv komme frem til en samværsplan med deres råd og vejledning, så stopper den der. 

Jeg gik fra min søns far for 6 måneder siden og jeg ved hvor hårdt det er! Selvom vores forhold har været og tildels stadig er rigtig dårligt, så har vi alligevel formået at finde en samværsplan vi begge kan være med til. Min søns far vil så aldrig forlangt 7/7 ordning, så det har gjort det nemmere.

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du får brug for at lette dit hjerte! 

Kh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.