Ved du hvad kolik betyder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. november 2012

MorDk

Tit og ofte høre jeg folk sige: Tror du ikke det er kolik? Eller måske noget med maven? Som oftest vides årsagen til kolikken ikke.

Kolik ER noget med mave/tarmene... det stammer fra det græske Kolikos.

Ville bare dele det med jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Troldemommi

MorDk skriver:

Tit og ofte høre jeg folk sige: Tror du ikke det er kolik? Eller måske noget med maven? Som oftest vides årsagen til kolikken ikke.

Så ved man da det

Monica

Anmeld

22. november 2012

L&V

MorDk skriver:

Det er korrekt men bliver også brugt af læger omkring en uforklarlig smerte ved barnet i en given periode

Anmeld

22. november 2012

LouiseRH

korrekt, men mange bruger også betegnelsen, når man ikke kan finde en årsag til barnet er urolig

Anmeld

22. november 2012

Mettefpigen

Jeg har faktisk hørt fra en læge at der ikk er noget der hedder kolik... At ordet blir brugt fordi man ikk hvad der er galt...

Anmeld

22. november 2012

mortilnoahogmelina

Begge vores børn har vi fået af vide de har kolik . De har så os begge haft utallige mave smerter og afføring de ik kan komme af med ..

Vi har en lille pige på 3 uger nu som bare ikke kan komme af med sin afføring. Vi har været til zoneterapi for at hjælpe hende , og hun har ufattelig mange tarm smerter .

Så vi har fået af vide at alt smerte på en lille bliver kaldt kolik idag ..

Anmeld

22. november 2012

MorDk

LouiseRH skriver:

korrekt, men mange bruger også betegnelsen, når man ikke kan finde en årsag til barnet er urolig

Ja og det er i og for sig forkert (efter min mening) Lægerne bruger det ja når de ikke hvad hvad det er... MEN det er da forkert at sige JA mit barn har kolik... hvis ikke man aner om det er det?

Børn kan være uforklarligt urolige, men sys bare det er forkert af lægerne at bruge benævnelses bare for at "lukke munden på bekymret mødre"

Anmeld

22. november 2012

modesty

MorDk skriver:

Ja og det er i og for sig forkert (efter min mening) Lægerne bruger det ja når de ikke hvad hvad det er... MEN det er da forkert at sige JA mit barn har kolik... hvis ikke man aner om det er det?

Børn kan være uforklarligt urolige, men sys bare det er forkert af lægerne at bruge benævnelses bare for at "lukke munden på bekymret mødre"

Hvorfor? Definitionen af ordet har ændret sig, ligesom det sker med så mange ord i det moderne sprog.

Anmeld

22. november 2012

Mettefpigen

modesty skriver:

dde

Hvorfor? Definitionen af ordet har ændret sig, ligesom det sker med så mange ord i det moderne sprog.

Fordi de bruger ordet når de ikk ved hvad der er galt med baby....

Anmeld

22. november 2012

LouiseRH

MorDk skriver:

Jeg er fuldstændig enig
Lægerne tager den nemme udvej - men så må de da finde et andet ord for uforklarlig sygdom, end at bruge et der allerede er taget, hvis det absolut er nødvendigt at stille en "diagnose".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.