Er sku lidt træt af det hele...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det er vel i princippet kun rimelig arbejdsfordeling, hvis begge parter er tilfredse med det - og det er du ikke. Da vores datter var mindre lavede min kæreste heller ikke meget andet end at gå på job, men jeg valgte at sige eks " jeg laver mad, du tager af og sætter i opvasker", eller " jeg putter datteren, og så du giver du nattøj på". Og så bytter vi faktisk hver eller hver anden dag alt efter hvad der passer.

Jeg synes det er trist, hvis det skal gå op i timer - det er for mig vigtigere at vi begge laver noget, ikke så meget hvor længe det tager. Det er selve initiativet der er vigtig - engagementet i at man begge vil have hverdagen til at glide så nemt som muligt.

Jeg ordner mest herhjemme, men nu har jeg heller ikke job pt, så det er selvfølgelig kun rimeligt at jeg laver mest af det "huslige", men uanset hvad så forventer jeg, at han laver et eller andet når han er hjemme og f.eks ikke bare ligger på sofaen hele aftenen.

Så jeg synes du skal lægge alle kort på bordet og fortælle ham at det slider dig op og du er træt. Jo hurtigere i er om, at lave alle de ting der skal laves, jo hurtigere kan i begge slappe af og evt nyde hinanden.

/Fenja  

God ide med at sige jeg gør det og du gør sådan, måske det også bare er mig som skal blive bedre til at sætte ord på det, og ikke fovente at han gør det, for det gør han bare ikke, og det er nok forsent at opdrage på ham, her efter 7 år så må der andre metoder til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.