Anonym skriver:
Ja jeg er sku lidt træt af alting, bliver jeg engang i mellem og især på kæresten.... Jeg syntes jeg står for det hele jeg handler, laver mad, madpakker min, søn og mands, finde tøj frem, vasker op, vasker tøj, lægger det sammen og på plads, gør rent, støvsuger, vasker gulv og ordner badeværelse. Min kærste hjælper med bønene på 5 og 1 år eller det er vi fælles om og ellers gør jeg alt det andet... Men hvis vi spørg ham så uhh så laver han da også en hel del, fx slår græsset
, skifter til vinterhjul
og lægger nye sten uden for
, ja det er da rigtigt nok men det er jo ikke hverdags ting som alt det jeg gør....
Igår og idag er han bare gået i seng i går kl 20 og i dag kl 19 samme tid som den mindste blev puttet, fordi han var så træt, men der var der så ikke tømt opvasker, vasket op fra aftensmaden og sat vasketøj igang det måtte jeg så efterfølgende gøre.
Er det rimeligt at jeg gør alt dette? Hvis jeg prøver at snakke med ham om det, siger han enten jamen skal det være lige nu, hvorefter opvasken står til gryderne skal bruges næste gang og det igen er mig som taget initertivet til at få dem vasket op.... Eller også bliver han mega sur og siger at han laver en hele masse som de eks jeg har skrevet.... Hvis han er rigtigt sød siger han jamen jeg tænker ikke over det, altså at det skal ordnes....
Nå det hjalp da lige at komme af med lidt galde....

Det er vel i princippet kun rimelig arbejdsfordeling, hvis begge parter er tilfredse med det - og det er du ikke. Da vores datter var mindre lavede min kæreste heller ikke meget andet end at gå på job, men jeg valgte at sige eks " jeg laver mad, du tager af og sætter i opvasker", eller " jeg putter datteren, og så du giver du nattøj på". Og så bytter vi faktisk hver eller hver anden dag alt efter hvad der passer.
Jeg synes det er trist, hvis det skal gå op i timer - det er for mig vigtigere at vi begge laver noget, ikke så meget hvor længe det tager. Det er selve initiativet der er vigtig - engagementet i at man begge vil have hverdagen til at glide så nemt som muligt.
Jeg ordner mest herhjemme, men nu har jeg heller ikke job pt, så det er selvfølgelig kun rimeligt at jeg laver mest af det "huslige", men uanset hvad så forventer jeg, at han laver et eller andet når han er hjemme og f.eks ikke bare ligger på sofaen hele aftenen.
Så jeg synes du skal lægge alle kort på bordet og fortælle ham at det slider dig op og du er træt. Jo hurtigere i er om, at lave alle de ting der skal laves, jo hurtigere kan i begge slappe af og evt nyde hinanden.
/Fenja