kan man træne for meget med baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

Kay

Månsson skriver:

Overhovedet ikke. De kan ikke ligge for meget på maven så det er jo bare super.. MEN du må IKKE øve i at sætte hende op ikke engang ved egen kraft det er absolut ikke sundt for hende. Hun må sidde før end hun selv sætter sig op. Men ellers bare bliv ved

jo man må... det er den "øvelse" hvor hun holder fast i mine fingre og vi ved fælles hjælp sætter hende op og ned igen... det er hvor hun styrker sin mave ryk og nakke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

L&V

Kay skriver:

O

jo man må... det er den "øvelse" hvor hun holder fast i mine fingre og vi ved fælles hjælp sætter hende op og ned igen... det er hvor hun styrker sin mave ryk og nakke...

Okay det har jeg bare fået af vide af en motorik terapeut og sp at man ikke må.. Du må lade hende løfte hovedet fra gulvet i det hun spænder nakke og mave men det er ganske få cm ikke op i sidde stilling

Anmeld

21. november 2012

Kay

Månsson skriver:

Okay det har jeg bare fået af vide af en motorik terapeut og sp at man ikke må.. Du må lade hende løfte hovedet fra gulvet i det hun spænder nakke og mave men det er ganske få cm ikke op i sidde stilling

der har jeg så lært noget andet

Anmeld

21. november 2012

L&V

Kay skriver:

der har jeg så lært noget andet

Okay.. Det er jo af samme grund man ikke må lade dem sidde i autostof,bæresele osv for længe. Men fred være med det du må"træner" bare videre

Anmeld

21. november 2012

Kay

Månsson skriver:

Okay.. Det er jo af samme grund man ikke må lade dem sidde i autostof,bæresele osv for længe. Men fred være med det du må"træner" bare videre

fik avie af min sp at det var en fin øvense... og at den var rigtig god til at styrke mave ryg og nakke... de skal jo ik blive siddende oppe... men når de kan holde hoved selv må de godt lige komme op og så ned igen i samme bevægelse   det er jo ik sådan at hun sidder der i mere end 1 sekund

Anmeld

21. november 2012

L&V

Kay skriver:

fik avie af min sp at det var en fin øvense... og at den var rigtig god til at styrke mave ryg og nakke... de skal jo ik blive siddende oppe... men når de kan holde hoved selv må de godt lige komme op og så ned igen i samme bevægelse   det er jo ik sådan at hun sidder der i mere end 1 sekund

Nej det er jeg med på men er ikke enig. Jeg gjorde det os selv indtil vi begyndte til sanse motorik og føj for en remse jeg fik af hende og stoppede med det samme igen.

Anmeld

21. november 2012

Kay

Månsson skriver:

Nej det er jeg med på men er ikke enig. Jeg gjorde det os selv indtil vi begyndte til sanse motorik og føj for en remse jeg fik af hende og stoppede med det samme igen.

alle sp'er og andre fagfolk har forskellige meninger

Anmeld

21. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da heller ik at du træner, i leger jo bare! 

Vi leger også " kranøvelsen"  med at holde i fingerne og op og sidde/ op at stå. Vores sp varmt anbefaler den øvelse. + vi går til tumlastik, hvor vi også laver de øvelser!! Så længe hovedet følger med op, må man gene gøre det. Vh stine

Anmeld

21. november 2012

Kay

StineW79 skriver:

Syntes da heller ik at du træner, i leger jo bare! 

Vi leger også " kranøvelsen"  med at holde i fingerne og op og sidde/ op at stå. Vores sp varmt anbefaler den øvelse. + vi går til tumlastik, hvor vi også laver de øvelser!! Så længe hovedet følger med op, må man gene gøre det. Vh stine

lige netop 

Anmeld

21. november 2012

Tulle28

Det gjorde jeg også med min store datter... Og lige lidt hjalp det Hun var supergod til at ligge på maven, men alt det der trille fra mave til ryg og retur, praktiserede hun først meget sent. Ja hun var sen med alt motorisk faktisk (eller, normal er det jo egentlig bare, men hun var så absolut ikke det hurtigste dyr i skoven), på trods af at vi tumlede rundt med hende og lagde hende på maven og trillede på bold osv. Nu er hun jo så 2,8 og er helt alderssvarende og taler fantastisk og det har hun gjort længe, så jeg tror bare der er forskel på børn. En fra min mødregruppe kunne rejse sig op af ting da han var 7 mdr og var lynhurtig motorisk, men taler til gengæld stadigvæk virkelig dårligt. Og det siger man jo gerne om motorisk hurtige børn, at de så udvikler sig senere end de "langsommere" børn rent sprogligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.