kan man træne for meget med baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2012

Kay

fik helt dårlig samvittighed i dag da vi havde besøg af mødregruppen... alle de dage vi ikke er ude af huset hele dagen træner vi... det er at ligge på maven, rulle, sætte sig op ved at holde i mors fingre, sanglege, øvelser på bold og på bobbels elefanten og sådanne ting... og elna ruller fra mave til ryg hver dag og har gjort det i en måned...

men de andre i min mødregruppes børn ruller ikke rigtig endnu... de har gjort det et par gange men ikke sådan at de mestre teknikken  og alle i gruppens børn er 1 måned ældre!?

hun er i dag begyndt at rulle fra ryg til mave (har gjort det 3 gange i dag for første gang)  

og jeg får helt dårlig samvittighed om jeg "træner" for meget med hende??? altså jeg stopper jo når hun begynder at vænde hoved væk eller gaber... så hun ik bliver overstimuleret...

er jeg bare en total dårlig pædagog mor der pæser mit barn frem i verden???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Masig

Kay skriver:

fik helt dårlig samvittighed i dag da vi havde besøg af mødregruppen... alle de dage vi ikke er ude af huset hele dagen træner vi... det er at ligge på maven, rulle, sætte sig op ved at holde i mors fingre, sanglege, øvelser på bold og på bobbels elefanten og sådanne ting... og elna ruller fra mave til ryg hver dag og har gjort det i en måned...

men de andre i min mødregruppes børn ruller ikke rigtig endnu... de har gjort det et par gange men ikke sådan at de mestre teknikken  og alle i gruppens børn er 1 måned ældre!?

hun er i dag begyndt at rulle fra ryg til mave (har gjort det 3 gange i dag for første gang)  

og jeg får helt dårlig samvittighed om jeg "træner" for meget med hende??? altså jeg stopper jo når hun begynder at vænde hoved væk eller gaber... så hun ik bliver overstimuleret...

det tror jeg ikke du er, hvis bare du er opmærksom på hendes behov... Jeg træner da også meget med Fabian, i form af rulle, oppe at sidde, ligge på maven og sådan.. Har har jo aldrig været god til at ligge på maven pga hans problemer i ryggen, men nu hvor det er fikset, så lægger jeg ham på maven så meget som muligt... Det skal de jo også... Og det andet ser jeg heller ikke noget galt i, så længe de synes det er sjovt... Vi synger og danser og går rundt i huset og kigger, han kigger på uro og leger med legetøj, men stopper selvfølgelig når han bliver træt... Det er vel med til at udvikle dem? Og så er der jo nogle der ruller hurtigere end andre. Fabian er også en måned yngre end de andre i MG, men ruller også nu hvor mange af dem slet ikke er begyndt endnu... Men så er der jo andre ting han ikke kan endnu... Bare man husker deres behov, tror jeg ikke der er noget problem i det...

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Kay skriver:

Jeg har aldrig trænet med mine, og de har udviklet sig glimrende.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad det er de skal nå.
Træning er vel kun nødvendigt, hvis de decideret er motorisk svage.
Ellers kommer tingene jo helt af sig selv, når tiden er inde.

Men jeg har leget med dem, især omkring finmotorik og sprog, men aldrig trænet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. november 2012

nielsen80

Så længe det ikke går ud over jeres hyggetid sammen og hun ikke bliver overstimuleret, så skal du da bare være glad for hun er motorisk fremme.

Jeg er tilgengæld glad for at høre det ikke er standard, Karla har endnu ikke gjort antydning til at rulle, men hun er en glad og nysgerrig pige, som også elsker at sidde vex mor og puldre. Børn er forskellige, og vi gør jo bare vores bedste.

Anmeld

21. november 2012

Kay

SussieThyssen skriver:

Jeg har aldrig trænet med mine, og de har udviklet sig glimrende.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad det er de skal nå.
Træning er vel kun nødvendigt, hvis de decideret er motorisk svage.
Ellers kommer tingene jo helt af sig selv, når tiden er inde.

Men jeg har leget med dem, især omkring finmotorik og sprog, men aldrig trænet.

Kærligst
Sussie

jeg har altså heller ik set det som træning... men som leg  men de andre i min mødregruppe mener jeg træner med hende når jeg fortæller hvad vi laver

Anmeld

21. november 2012

Kay

nielsen80 skriver:

Så længe det ikke går ud over jeres hyggetid sammen og hun ikke bliver overstimuleret, så skal du da bare være glad for hun er motorisk fremme.

Jeg er tilgengæld glad for at høre det ikke er standard, Karla har endnu ikke gjort antydning til at rulle, men hun er en glad og nysgerrig pige, som også elsker at sidde vex mor og puldre. Børn er forskellige, og vi gør jo bare vores bedste.

nej det er en del af vores hygge tid... Elna elsker at lege og kan ligge på sit aktivitets tæppe i en time om ik mere hvis hun fik lov... de dage vi ik gør det virker det næsten som om hun keder sig...

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Kay skriver:

jeg har altså heller ik set det som træning... men som leg  men de andre i min mødregruppe mener jeg træner med hende når jeg fortæller hvad vi laver

Hvis hun synes, at det er sjovt, det I laver, så hyg I jer bare med det.

Jeg har da også tumlet med mine på gulvet eller puslemadrassen, men kun som leg, når vi begge havde lyst, og det er ikke træning.

Så glem du bare at de andre kalder det træning...for så er alt vel træning, også når man siger sjove lyde til dem

Anmeld

21. november 2012

Kay

SussieThyssen skriver:

Hvis hun synes, at det er sjovt, det I laver, så hyg I jer bare med det.

Jeg har da også tumlet med mine på gulvet eller puslemadrassen, men kun som leg, når vi begge havde lyst, og det er ikke træning.

Så glem du bare at de andre kalder det træning...for så er alt vel træning, også når man siger sjove lyde til dem

ja det tænker jeg også... det er jo en del af vores hygge tid og hun smiler hver gang vi laver de forskellige ting...

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Kay skriver:

ja det tænker jeg også... det er jo en del af vores hygge tid og hun smiler hver gang vi laver de forskellige ting...

Anmeld

21. november 2012

L&V

Kay skriver:

Overhovedet ikke. De kan ikke ligge for meget på maven så det er jo bare super.. MEN du må IKKE øve i at sætte hende op ikke engang ved egen kraft det er absolut ikke sundt for hende. Hun må sidde før end hun selv sætter sig op. Men ellers bare bliv ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.