Migræne...Øv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

AnneBJ

Jeg lider også af migræne, og har et anfald hver 2./3. måned ca. Jeg har ikke rigtig fundet en overordnet udløser, men smertebehandler som regel med Treo.

Op til anfaldet bliver jeg lysfølsom, får flimren/lysende prikker for øjnene og er støjsensibel. Smerten sidder i nakke, baghovede og tindinger - af og til også lige midt for i panden.

Det bedste for mig er, at gå i seng - i et koldt og mørkt rum, og uden alt for meget tøj på under dynen. 

Jeg får næsten altid et mildt "anfald" op til/under menstruation, og bruger derfor p-piller for ikke at menstruere helt så ofte som ellers. Da jeg var gravid havde jeg ikke migræne én eneste gang! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

SussieThyssen

Tauf skriver:

Hej Søde Sussie.

Hvis du lider meget af det, syntes jeg du skal gå til læge. Min mænd lider rigtig meget af det. I starten har han fået nogle piller som han skulle tå med anfald. Men lige inden vi fik vores søn og kort efter havde han ca 3 anfald om ugen. Så nu får han noget forebyggende.
Det har hjulpet MEGET ..

Så til læge med dig:-)

1000 tak for rådet

Heldigvis er det kun sjældent jeg får et anfald, så jeg lever med det.
Men selvfølgelig har jeg været til lægen omkring det, og han kan ikke gøre noget.
Jeg har haft det i mange år.

Jeg må ikke få migrænemedicin pga. min sarte lever, men det gør heller ikke noget..synes bare det kunne være interessant at få en tråd omkring det, og høre om andres oplevelser og erfaringer.

Anmeld

21. november 2012

Leneur

SussieThyssen skriver:

Det kan jeg ski godt forstå.

Har lige hørt fra en anden at akupunktur har været godt for hende...har din far prøvet det?

Nej han er jo lidt af en træmand men må prøve at nævne det for ham...

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Leneur skriver:

Nej han er jo lidt af en træmand men må prøve at nævne det for ham...

Jeg har selv prøvet akupunktur til min nakke og ryg, og det gør ikke ondt...det kan du jo sige til ham, hvis han er pivet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.