Migræne...Øv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

SussieThyssen

Leneur skriver:

Jeg led af børnemigræne og så voksede jeg fra det men de sidste 10 år er det desværre hyppigere og hyppigere anfaldene kommer. Her starter det som almindelig hovedpine, så desværre når det at udvikle sig. Mit sidder i panden, bag øjnene og øverst ved næsebenet. Summen for ørerne og lysirriteret. Jeg har så lært først som sidst at jeg lige så godt kan gå ud og kaste op enten en eller 2 gange inden det letter igen. Bliver så forbandet træt og har desværre kvalme ugen efter inden det helt forsvinder igen og er meget mat i betrækket.
Min far har så hortons hovedpine og kan have op til 10 anfald om dagen, hvor det eneste der hjælper ham bare lidt er en iltmaske, så selvom jeg synes det er slemt med mine anfald, er jeg dog trods alt glad for at det ikke er ligesom ham.

Åhh den stakkels.

Jeg har en veninde der har Hortons Klyngehovedpine.

Hun er totalt invalideret 3 mdr ad gangen. Det er bare så synd for hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Steph_Laurits

SussieThyssen skriver:

Andre der også lider af migræne?

Hvad gør I når I får et anfald..og hvordan virker migræne på jer?

Der findes jo mange forskellige former for måder, det giver sig udslag.
Kan I fx mærke, når den er på vej?
Hvad kan tricke et anfald hos jer?

For mit eget vedkommende, så kan jeg mærke, når der er et anfald på vej.
Det starter gerne med at jeg er tung og tyk i hovedet når jeg vågner om morgenen, og så sidder der en tiltagende stivhed i nakken.
Hen over dagen får jeg så flimmer for øjnene, jeg bliver lysfølsom, og jeg får mere og mere ondt i nakken og baghovedet.
Og endelig så rammer det tindingerne og gør at jeg næsten ikke kan se ud af øjnene, og mit hoved og nakke gør bare sindsygt ondt.

Den eneste kur er så at gå i seng og forsøge at lægge hovedet fladt ned og så ellers sove...helst i mørke.
Næste dag er jeg nærmest ulden i hovedet...stadig lysfølsom, men dog mere "mig"

Men for katten dog, hvor er det ubehageligt.

Kærligst
Sussie

Jeg har haft migræne og spændingshovedpiner og startede med bare panodil og så i seng og sove - det tog det i første omgang, men efterhånden virkede det ikke længere, så kom til neurolog og fik migrænepiller - de hjalp de første par gange og til sidst begyndte jeg til akupunktur, som virkelig har hjulpet meget!!

Så på mig virker akupunktur - har nu gået i flere måneder og ikke fået akupunktur og hovedpinen har ikke være der siden. Kommer den igen, så starter jeg på akupunktur igen.. Det virker rigtig godt for mig

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

StephanieJ skriver:

Jeg har haft migræne og spændingshovedpiner og startede med bare panodil og så i seng og sove - det tog det i første omgang, men efterhånden virkede det ikke længere, så kom til neurolog og fik migrænepiller - de hjalp de første par gange og til sidst begyndte jeg til akupunktur, som virkelig har hjulpet meget!!

Så på mig virker akupunktur - har nu gået i flere måneder og ikke fået akupunktur og hovedpinen har ikke være der siden. Kommer den igen, så starter jeg på akupunktur igen.. Det virker rigtig godt for mig

Dejligt

Anmeld

21. november 2012

Steph_Laurits

SussieThyssen skriver:

Dejligt

Rigtig meget - det hæmmede mig rigtig meget og havde mange sygedage, så noget skulle der gøres.
Måtte også lige igennem MR-scanner først for at få tjekket for tryk i hovedet - men heldigvis ikke!

Og kan med sikkerhed sige at akupunkturen virker for mig, for gik der og det forsvandt, stoppede så og nogle måneder efter kom det igen, og så var det igang med at lege nålepude endnu engang - og igen var det væk..

Det er da værd at prøve

Håber du finder en løsning der er effektiv for dig

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

StephanieJ skriver:

Rigtig meget - det hæmmede mig rigtig meget og havde mange sygedage, så noget skulle der gøres.
Måtte også lige igennem MR-scanner først for at få tjekket for tryk i hovedet - men heldigvis ikke!

Og kan med sikkerhed sige at akupunkturen virker for mig, for gik der og det forsvandt, stoppede så og nogle måneder efter kom det igen, og så var det igang med at lege nålepude endnu engang - og igen var det væk..

Det er da værd at prøve

Håber du finder en løsning der er effektiv for dig

Tjaa...mit det kommer nærmest i perioder, og så er det kun enkelte anfald.
Normalt er det et anfald engang hver anden eller tredie måned, og det skyldes ofte vejret eller måske stress.
Så det der med at foregribe, kan man vist ikke rigtigt.

Anmeld

21. november 2012

Leneur

SussieThyssen skriver:

Åhh den stakkels.

Jeg har en veninde der har Hortons Klyngehovedpine.

Hun er totalt invalideret 3 mdr ad gangen. Det er bare så synd for hende.

Ja min far som han nu kan sige det, ønsker sig nogen gange en kugle for panden... men ja den er frygtelig og synd for dem der er ramt og så forskellig fra person til person.

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Leneur skriver:

Ja min far som han nu kan sige det, ønsker sig nogen gange en kugle for panden... men ja den er frygtelig og synd for dem der er ramt og så forskellig fra person til person.

Det kan jeg ski godt forstå.

Har lige hørt fra en anden at akupunktur har været godt for hende...har din far prøvet det?

Anmeld

21. november 2012

Steph_Laurits

SussieThyssen skriver:

Tjaa...mit det kommer nærmest i perioder, og så er det kun enkelte anfald.
Normalt er det et anfald engang hver anden eller tredie måned, og det skyldes ofte vejret eller måske stress.
Så det der med at foregribe, kan man vist ikke rigtigt.

Mit svingede også meget..

Nogle gange kom det flere gange på en måned, andre gange 1-2 måneder imellem og forskellige grader.

Men prøv at tale med din læge - kan være han/hun kan hjælpe dig

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

StephanieJ skriver:

Mit svingede også meget..

Nogle gange kom det flere gange på en måned, andre gange 1-2 måneder imellem og forskellige grader.

Men prøv at tale med din læge - kan være han/hun kan hjælpe dig

Det har jeg gjort...men der er ikke rigtigt noget at gøre..når det er så sjældent, så må man bare sove det ud den dags tid det tager.

Ok det er da også ok...det går nok, det er bare træls når det står på.

Men synes det er godt at tage det op...for der er da uden tvivl nogle som vitterligt kan bruge f.eks dit råd med akupunktur.

Anmeld

21. november 2012

MyLove E

SussieThyssen skriver:

Andre der også lider af migræne?

Hvad gør I når I får et anfald..og hvordan virker migræne på jer?

Der findes jo mange forskellige former for måder, det giver sig udslag.
Kan I fx mærke, når den er på vej?
Hvad kan tricke et anfald hos jer?

For mit eget vedkommende, så kan jeg mærke, når der er et anfald på vej.
Det starter gerne med at jeg er tung og tyk i hovedet når jeg vågner om morgenen, og så sidder der en tiltagende stivhed i nakken.
Hen over dagen får jeg så flimmer for øjnene, jeg bliver lysfølsom, og jeg får mere og mere ondt i nakken og baghovedet.
Og endelig så rammer det tindingerne og gør at jeg næsten ikke kan se ud af øjnene, og mit hoved og nakke gør bare sindsygt ondt.

Den eneste kur er så at gå i seng og forsøge at lægge hovedet fladt ned og så ellers sove...helst i mørke.
Næste dag er jeg nærmest ulden i hovedet...stadig lysfølsom, men dog mere "mig"

Men for katten dog, hvor er det ubehageligt.

Kærligst
Sussie

Hej Søde Sussie.

Hvis du lider meget af det, syntes jeg du skal gå til læge. Min mænd lider rigtig meget af det. I starten har han fået nogle piller som han skulle tå med anfald. Men lige inden vi fik vores søn og kort efter havde han ca 3 anfald om ugen. Så nu får han noget forebyggende.
Det har hjulpet MEGET ..

Så til læge med dig:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.