Hej 
Jeg sidder i den forfærdelige situation at min kæreste er gået fra min, en måned før min termin. jeg blev gravid på mini-piller, så det var meget uventet for os begge to. min kæreste var ikke vild med ideen om baby, men jeg kunne ikke få en abort. så han fik valget om at være en del af det hele eller ej. han valgte barnet - og mig. alt har været rigtig fint hele graviditeten igennem, selvom jeg hele tiden har haft en underlig fornemmelse omkring det hele. han har ikke haft meget interesse i det, og jeg har skulle sørge for absolut alt omkring baby, og de ting han har skulle hjælpe med er blevet konstant udskudt. jeg skulle nok have set det komme, men man er altid bagklog :-) han har et barn fra tidligere forhold, som han heller ikke har den vildeste interesse i, for et par måneder siden fortalte han mig, at han aldrig ville have haft børn, så det er IKKE en sjov situation for ham eller mig (og baby.).
han begyndte så at opføre sig meget underligt, blev væk i flere timer om aftenen og afholdte sig fra mig (og igen, alt der havde med baby at gøre), jeg konfronterede ham og det udløste så udfaldet. han har brug for at finde ud af hvad han vil, og han følte ikke at han havde kontrol over sit liv længere. han håbede selvfølgelig at det ville ændre sig igennem graviditeten, men jeg tror han har tænkt at "det skal nok gå," og nu gik den ikke længere. ligesom, jeg har set igennem fingre med den dårlige fornemmelse igennem hele graviditeten. han ønsker at være en del af barnets liv, hvis det gør nogen forskel.
nu sidder jeg her præcis en måned før min termin. jeg kan ikke bo i lejligheden alene med et spædbarn (4.sal uden elevator, vask i kælder etc.) det kan gå i en periode, men ikke på sigt. jeg føler mig forrådt, skuffet, rasende og så er jeg så såret at jeg føler at jeg aldrig bliver hel igen. jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre. det hele er så uoverskueligt. jeg sidder selvfølgelig og håber, at når barnet er født, at han så ændrer mening. vi, som kvinder, har mange flere følelser for vores ufødte barn end mænd har. man siger jo, at man ikke fortryder de børn man har fået, så jeg håber inderligt at det ændrer sig. for jeg kan slet ikke klare tanken om at skulle være alene mor, at opgive drømmen om kernefamilien inden jeg har prøvet at være en familie. det gør SÅ ondt, endnu mere fordi jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med bolig, fødsel og alt der kommer med der..
det blev en lang smøre, men jeg havde brug for det.
tak for din tid :-)