Min datter har siden fødslen haft en afsindig lang navle og ja den popper desværre stadigvæk ud selvom navlesnoren for længst er rådnet væk ... Min sundheds plejersker siger bare at det er normalt og hos nogle børn forsvinder det.. hvad nu hvis det ikke forsvinder?
Har ondt af min datter, da det jo ikke er særlig kønt hv is det bliver der når hun bliver større?
Det er helt sikkert en navlebrok, og jeg synes den er ret stor!
Har hun ondt når den popper ud? Er den konstant ude?
Hvis hun på nogen måde er generet af det (også selvom hun umiddelbart ikke er) synes jeg at du skal bestille en tid hos lægen for det er altså på ingen måde sundt at gå med et stort brok, da det jo er et udfald at tarmene igennem et hul i bugvæggen som ikke burde være der længere.
Jeg havde navlebrok da jeg var baby og blev opereret da jeg var et par måneder gammel da jeg havde mange smerter smerter når tarmen poppede og derfor skreg ekstra højt når den var ude.
Der er jo også risiko for at tarmen sætter sig fast og bliver skadet i et brok selvom det nok ikke sker så hyppigt med en medfødt navlebrok så synes jeg altså det skal vurderes af en fagperson og ikke bare sundhedsplejersken.
Min mors egen læge sagde som din sundhedsplejerske men da jeg kom til en vagtlæge af anden årsag blev jeg faktisk indlagt og opereret hurtigt derefter.
Mit ar er på ingen måde grimt, men det ser underligt ud da de har valgt at de ikke ville lave en ny navle - og aret trækker mavemusklerne ind på midten så jeg er en smule todelt på maven fordi jeg jo også er for tyk.
Man kan godt rekonstruere en navle og jo før man opererer jo bedre - men det kan i princippet gøres hele livet med plastik kirugi.

P.S. Skriv lige privat, jeg vil gerne forsøge at tage et billede af mit ar som det ser ud nu men ønsker det ikke til at ligge offentligt.
Anmeld