Hjælp er der nogle der har forstand på Navlebrok? + billed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

frk andreasen

Camillos skriver:

okay tak for svar.. hvordan har du det med din navle nu ? er den generende ?

Næh sys jeg ik den stritter mere når jeg er gravid end ik min kæreste siger den er en del af mig den gør mig unik.. det sagde min mor osse altid så har aldrig haft noget imod min "lotte navle "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

UnderCover37

Min datter har siden fødslen haft en afsindig lang navle og ja den popper desværre stadigvæk ud selvom navlesnoren for længst er rådnet væk ... Min sundheds plejersker siger bare at det er normalt og hos nogle børn forsvinder det.. hvad nu hvis det ikke forsvinder? 

Har ondt af min datter, da det jo ikke er særlig kønt hv is det bliver der når hun  bliver større? 

Det er helt sikkert en navlebrok, og jeg synes den er ret stor!

Har hun ondt når den popper ud? Er den konstant ude?

Hvis hun på nogen måde er generet af det (også selvom hun umiddelbart ikke er) synes jeg at du skal bestille en tid hos lægen for det er altså på ingen måde sundt at gå med et stort brok, da det jo er et udfald at tarmene igennem et hul i bugvæggen som ikke burde være der længere.

Jeg havde navlebrok da jeg var baby og blev opereret da jeg var et par måneder gammel da jeg havde mange smerter smerter når tarmen poppede og derfor skreg ekstra højt når den var ude.
Der er jo også risiko for at tarmen sætter sig fast og bliver skadet i et brok selvom det nok ikke sker så hyppigt med en medfødt navlebrok så synes jeg altså det skal vurderes af en fagperson og ikke bare sundhedsplejersken.

Min mors egen læge sagde som din sundhedsplejerske men da jeg kom til en vagtlæge af anden årsag blev jeg faktisk indlagt og opereret hurtigt derefter.

Mit ar er på ingen måde grimt, men det ser underligt ud da de har valgt at de ikke ville lave en ny navle - og aret trækker mavemusklerne ind på midten så jeg er en smule todelt på maven fordi jeg jo også er for tyk.

Man kan godt rekonstruere en navle og jo før man opererer jo bedre - men det kan i princippet gøres hele livet med plastik kirugi.

P.S. Skriv lige privat, jeg vil gerne forsøge at tage et billede af mit ar som det ser ud nu men ønsker det ikke til at ligge offentligt.

Anmeld

23. november 2012

lenemor77

Camillos skriver:

Min datter har siden fødslen haft en afsindig lang navle og ja den popper desværre stadigvæk ud selvom navlesnoren for længst er rådnet væk ... Min sundheds plejersker siger bare at det er normalt og hos nogle børn forsvinder det.. hvad nu hvis det ikke forsvinder? 

Har ondt af min datter, da det jo ikke er særlig kønt hv is det bliver der når hun  bliver større? 

Vores datter havde et stort navlebrok det første års tid af sin liv. Det gjorde ikke ondt på hende, dog kunne det godt blive hårdt, hvis hun skreg eller pressede meget.

Du kan roligt trykke på det. Det gør ikke ondt på hende. Dog skal du nok lige vænne dig til fornemmelsen. Det føles lidt som om der er luft eller vand i det...;o)

Vores pige er i dag 4½ år, og navlebrokket har rettet sig. Hendes navle er lidt større end gennemsnittet, men hverken hun eller os tænker over det.

Anmeld

23. november 2012

Camillos

lenemor77 skriver:

Vores datter havde et stort navlebrok det første års tid af sin liv. Det gjorde ikke ondt på hende, dog kunne det godt blive hårdt, hvis hun skreg eller pressede meget.

Du kan roligt trykke på det. Det gør ikke ondt på hende. Dog skal du nok lige vænne dig til fornemmelsen. Det føles lidt som om der er luft eller vand i det...;o)

Vores pige er i dag 4½ år, og navlebrokket har rettet sig. Hendes navle er lidt større end gennemsnittet, men hverken hun eller os tænker over det.

tak for svar rart min datter ik er den eneste og det kan rette sig selv

Anmeld

23. november 2012

Sophie90

Camillos skriver:

Min kæreste havde navlebrok da han vat lille og hans læge sagde til min svigermor at det skulle opereres men hun ville bestemt ikke have nogle skulle skære i hendes dreng, så han fik en vat'tampon' i hos læge som holdt brokken inde, som de fik skiftet(ved ikke hvor tit) og efter nogle uger var det gået væk :-) 

Anmeld

23. november 2012

Camillos

Animalia skriver:

Min kæreste havde navlebrok da han vat lille og hans læge sagde til min svigermor at det skulle opereres men hun ville bestemt ikke have nogle skulle skære i hendes dreng, så han fik en vat'tampon' i hos læge som holdt brokken inde, som de fik skiftet(ved ikke hvor tit) og efter nogle uger var det gået væk :-) 

Okay... håber virkelig ikke lillepigen skal opereres

Anmeld

23. november 2012

Sophie90

Camillos skriver:

Okay... håber virkelig ikke lillepigen skal opereres

Altså det burde kunne gå væk af sig selv, nu sammenligner jeg ikke din datter med et svin, men har skrevet en stor opgave om navlebrok i forbindelse med min uddannelse og det er først hvis tarmene begynder at komme ud at det et alvorligt.. Men har lægerne ikke sagt noget til det? :-) 

Anmeld

23. november 2012

Camillos

Animalia skriver:

Altså det burde kunne gå væk af sig selv, nu sammenligner jeg ikke din datter med et svin, men har skrevet en stor opgave om navlebrok i forbindelse med min uddannelse og det er først hvis tarmene begynder at komme ud at det et alvorligt.. Men har lægerne ikke sagt noget til det? :-) 

hun skal til 5 ugers undersøgelse på mandag så må jeg snakke med lægen der. Nogle gange kan jeg skimte noget hvidt i navlen på hende.. men den går i sig selv og lukker igen.. 

Anmeld

23. november 2012

Sophie90

Camillos skriver:

hun skal til 5 ugers undersøgelse på mandag så må jeg snakke med lægen der. Nogle gange kan jeg skimte noget hvidt i navlen på hende.. men den går i sig selv og lukker igen.. 

Nåh fint :-) fordi vil jo ikke sidde og give dig falsk tryghed.. god bedring med hende, håber hun ikke skal opereres 

Anmeld

23. november 2012

4xGreve

Camillos skriver:

Okay tak for dit svar... ... tør ikke rigtig trykke navlen ind.. men må da prøve hvis det er harmløst synes bare den er så lang. '

men så går jeg ikke ud fra at det er farligt...  

det er overhovedet ikke farligt, det kan godt virke grænse overskridende men gør det lige f.eks morgen og aftens sådan du kan holde øje med hvornår navlen lukker.. det kan godt sige sjovt men igen det er bare tarmen du kan høre og det er fuldstændig harmløst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.