Hjælp er der nogle der har forstand på Navlebrok? + billed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.138 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Camillos

Min datter har siden fødslen haft en afsindig lang navle og ja den popper desværre stadigvæk ud selvom navlesnoren for længst er rådnet væk ... Min sundheds plejersker siger bare at det er normalt og hos nogle børn forsvinder det.. hvad nu hvis det ikke forsvinder? 

Har ondt af min datter, da det jo ikke er særlig kønt hv is det bliver der når hun  bliver større? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

LMX

Camillos skriver:

Min datter har siden fødslen haft en afsindig lang navle og ja den popper desværre stadigvæk ud selvom navlesnoren for længst er rådnet væk ... Min sundheds plejersker siger bare at det er normalt og hos nogle børn forsvinder det.. hvad nu hvis det ikke forsvinder? 

Har ondt af min datter, da det jo ikke er særlig kønt hv is det bliver der når hun  bliver større? 

Altså det plejer som oftest at forsvinde af sig selv.

Jeg ved godt at det nok ikke kan sammenlignes, men vores hund havde det som hvalp. Det vi skulle gøre var forsigtigt at presse brokket ind en del gange i løbet af dagen og tilsidst lukkede hullet sig helt af sig selv.

Hvis det ikke gør det så er et lille operativt indgreb vejen frem.

Anmeld

20. november 2012

banana3

Camillos skriver:

Jeg har lige googlet navlebrok, har du prøvet det ? og så trykket på billeder? Det kunne godt se ud som om at hun har navlebrok? 

Anmeld

20. november 2012

Camillos

LMX skriver:

Altså det plejer som oftest at forsvinde af sig selv.

Jeg ved godt at det nok ikke kan sammenlignes, men vores hund havde det som hvalp. Det vi skulle gøre var forsigtigt at presse brokket ind en del gange i løbet af dagen og tilsidst lukkede hullet sig helt af sig selv.

Hvis det ikke gør det så er et lille operativt indgreb vejen frem.

Okay de har bare sagt til mig det går i sig selv uden vi skal gøre noget... tør ikke trykke på det.. 

Anmeld

20. november 2012

LMX

Camillos skriver:

Okay de har bare sagt til mig det går i sig selv uden vi skal gøre noget... tør ikke trykke på det.. 

Det er nok anderledes ved mennesker tænker jeg.

Vi skulle presse det ind for at hullet ikke lukkede sig fast om den smule tarm der stak ud af brokket.

Anmeld

20. november 2012

4xGreve

Camillos skriver:

begge mine børn har haft det.

Så længe du kan trykke navlen inden skulle det være harmløst.

det er tarmen der popper ud i navlen. hvis det er voldsomt eller merføre smerte kan man få fortaget en operation men dette resultat bliver sjældent kønt og lagt de fleste ordenlige læger vil fraråde jer det så længe det kan undgåes. men prøv at tryk navlen ind, fuldstændig harmløst.

men hvis det bekymre dig så prøv evt. at spøger sundhedsplejerske eller drøfte det med din læge.

Daniella er idag 4 ½ år og hendes navle popper stadig lidt ud men det er ikke meget, Milo der idag er 9 måneder havde et slemt navle brok og idag er det rigtig pænt!

Anmeld

20. november 2012

Camillos

banana3 skriver:

Jeg har lige googlet navlebrok, har du prøvet det ? og så trykket på billeder? Det kunne godt se ud som om at hun har navlebrok? 

Jaee fik lige googlet det... hun skal opereres hvis det ikke er forsvundet af sig selv om 4 år ... 

Anmeld

20. november 2012

Camillos

4xGreve skriver:

begge mine børn har haft det.

Så længe du kan trykke navlen inden skulle det være harmløst.

det er tarmen der popper ud i navlen. hvis det er voldsomt eller merføre smerte kan man få fortaget en operation men dette resultat bliver sjældent kønt og lagt de fleste ordenlige læger vil fraråde jer det så længe det kan undgåes. men prøv at tryk navlen ind, fuldstændig harmløst.

men hvis det bekymre dig så prøv evt. at spøger sundhedsplejerske eller drøfte det med din læge.

Daniella er idag 4 ½ år og hendes navle popper stadig lidt ud men det er ikke meget, Milo der idag er 9 måneder havde et slemt navle brok og idag er det rigtig pænt!

Okay tak for dit svar... ... tør ikke rigtig trykke navlen ind.. men må da prøve hvis det er harmløst synes bare den er så lang. '

men så går jeg ikke ud fra at det er farligt...  

Anmeld

22. november 2012

frk andreasen

Sådan så min navle ud da jeg var baby.. navlebrok den stritter stadig den dag i dag bare ik så voldsom som da jeg var baby. Min søns navle var osse ude han havde osse navlebrok dog ik så meget som jeg og din baby men den stritter meget lidt nu han blir 3 til marts

Anmeld

22. november 2012

Camillos

frk andreasen skriver:

Sådan så min navle ud da jeg var baby.. navlebrok den stritter stadig den dag i dag bare ik så voldsom som da jeg var baby. Min søns navle var osse ude han havde osse navlebrok dog ik så meget som jeg og din baby men den stritter meget lidt nu han blir 3 til marts

okay tak for svar.. hvordan har du det med din navle nu ? er den generende ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.