Ved ikke, hvad jeg vil med det her....få luft?
Jeg er ved at drukne i det her forhold af skyldfølelse og at jeg bare ikke forstår sammenhængen. Jeg får skylden for alle hans forkerte handlinger....
Her kommer nogle eksempler:
I dag var meningen han skulle tage opvasken og jeg spørger ham, om han stadig vil tage den og han siger, han vil vente til i morgen. Så siger jeg "Okay, men så tager jeg den bare", hverken surt eller noget... jeg var faktisk bedøvende ligeglad med om hvem der tog den.... Med det samme siger han "Årh, du behøver sgu ikke være sur.... ", så svarer jeg pænt, jamen det er jeg ikke. "Jo du er".... og så kører... mig der står og siger tusind gange, jamen jeg er ikke sur.... og ham der bliver ved med at sige, at det er jeg... Så til sidst bliver jeg sgu frustreret og siger at det altså ikke er rimeligt, at han ikke vil høre på at jeg siger, at jeg ikke er sur, og at han da må se at han har opfattet det forkert.... Hvortil han så siger: " det kan jo ligeså vel være dig der tager fejl"... Øh hvordan det? Jeg forstår det ikke.... Så jeg går væk, fordi jeg ikke kan overkomme det.. Så kommer han ind og siger undskyld for at han opfattede det forkert, MEN at han bare ikke stolede på mig, så fremover måtte jeg sige, at han altså kunne stole på mig når jeg sagde jeg ikke var sur... Og her hopper kæden af for mig? Hvorfor er det mit ansvar, at sørge for at han ikke skal opfatte mig forkert? Det er som om at hver gang han begår et fejltrin, så i stedet for bare at sige, undskyld, my bad, så skal der lige ligges lidt af ansvaret og skylden over på mig.
Et andet eksempel.... han har tidligere, haft en del gange hvor vi har lavet aftaler, hvor han så har været taget i byen aftenen inden. Aftalerne med mig er så altid blevet droppet, og ligegyldig hvor mange gange det har gjort mig ked af det... ja så har det ikke ændret noget. Og det er ikke værre end at man jo selvfølgelig bare lader være med at aftale noget, når man ved han skal i byen... fair nok. Men sidste gang, han var afsted havde vi en aftale. Inden han skal afsted er jeg sådan lidt kort for hovedet, for ved bare at jeg endnu engang bliver skrottet, til trods for at han siger jamen jeg lover det nok skal blive til noget osv. Og ganske rigtigt, aftalen skrottes, for han er for dårlig. Så ja alle de gange det er sket, har selvfølgelig sat sine spor..... Og det er så kommet til at han føler han ikke må gå i byen (har aldrig sagt han ikke må), men har sagt at han kan jo ikke forvente jeg jubler, når han gang på gang har droppet aftaler, i forbindelse med byture. Det værste er faktisk en af de første gange jeg var på weekend hos ham (vi boede 100 km fra hinanden dengang), valgte han at tage i byen med sin kammerat. Det føltes så ensomt at blive ladt alene tilbage, i en lejlighed, i en by hvor man ikke kender nogen. Især når man nu var taget på weekend for at være sammen med sin på det tidspunkt nye kæreste. Jeg skulle hjem dagen efter, og der lå han så med tømmermænd, så det var ikke meget kærestetid.
Nå men tilbage... med hensyn til aftaler og byture, har jeg sagt han i det mindste bare kan være ærlig.... og fred være med om jeg så bliver irriteret eller hvad jeg gør, men synes jeg fortjener at man er ærlig og med det samme siger, at han ikke kan deltage. Men her modargumenterer han så og siger, at det er fordi han ikke tør sige det til mig og bla bla.... Igen er det mig, der får skylden og ansvaret, for de ting han gør forkert. Ja det kan godt være han vil undgå jeg bliver sur/ked af det.... men mon ikke jeg bliver endnu mere ked af, at føle det uundgåelige svigt.... men igen, min skyld, fordi han tør ikke sige sandheden....
Jeg er træt af at man ikke bare kan tage ansvaret for sine egne handlinger... Jeg forstår godt man kan frygte folks reaktion, men at det så gør det okay, at foretage en sårende handling, det forstår jeg ikke. Savner at han bare kunne tage og sige, ja jeg ved sgu godt det var forkert, undskyld! og så bare lade den ligge der...
Åh det er så trættende, at føle at hans forkerte handlinger/ord, altid kan forsvares med at det jo er pga mig.
Noget at sige til, at man efterhånden føler sig træt og udslidt. At man føler man hele tiden går på randen af, at ryge i et dybt hul? Men man formår lige at holde sig oppe, for man har jo en skole, der skal passes og en dreng, der skal sørges for.
Et af rådene, der sikkert kommer nu er prøv at vise ham det du har skrevet her. Det kan jeg ikke, for han vil bare lukke af med det samme, og sige at "du skal fandme ikke skrive om vores problemer...."....
Det er som at løbe panden imod en mur det her...
Tak fordi i gad læse, havde brug for at komme af med det...
Anmeld