1. icsi går nu igang :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. november 2012

mab

så starter jeg på gonal f (nedregulering) idag, som er start skudet på vores første behandling. vores første forsøg bliver icsi-medtoden, og jeg er helt vildt spændt.

det eneste der er et problem er de holder julelukket på rigshospitalet, og derfor bliver sidste æg udtagning d. 16/12-2012, og derfor er det lige på et hængende hår det hele kommer til at passe.

så min mensturation skal komme præcis til tiden, og mine æg skal modne sig som de skal, og da jeg har så mange æg giver de mig kun en halv dosis - når men chancen er der, så jeg må tænke positivt!

har i nogle fif til at fremprovokere mensturationen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

tarkoflen

mab skriver:

så starter jeg på gonal f (nedregulering) idag, som er start skudet på vores første behandling. vores første forsøg bliver icsi-medtoden, og jeg er helt vildt spændt.

det eneste der er et problem er de holder julelukket på rigshospitalet, og derfor bliver sidste æg udtagning d. 16/12-2012, og derfor er det lige på et hængende hår det hele kommer til at passe.

så min mensturation skal komme præcis til tiden, og mine æg skal modne sig som de skal, og da jeg har så mange æg giver de mig kun en halv dosis - når men chancen er der, så jeg må tænke positivt!

Uhh det bliver spændende!

Mit bedste bud på at fremprovokere mens må være akupunktur... Ved ikke om det virker, men jeg kender ikke til andre metoder, der ville kunne, med mindre du er på P-piller og kan stoppe før tid...

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og at mens kommer tidligt i denne omgang! Det er sjældent det man hepper på

Anmeld

20. november 2012

**Ønskebabyen

mab skriver:

Held og lykke

Undre mig over at du skriver du starter på Gonal-F som er nedreguleringen??
Gonal-F er altså den sprøjte der skal få æggene til at vokse sig store og fine?

Anmeld

20. november 2012

mab

**Ønskebabyen skriver:

Held og lykke

Undre mig over at du skriver du starter på Gonal-F som er nedreguleringen??
Gonal-F er altså den sprøjte der skal få æggene til at vokse sig store og fine?

gud ja, jeg har bare en masse information i hovedet jeg ikke helt kan finde rundt i. sorry :-)

hvordan går det med dig?

Anmeld

20. november 2012

**Ønskebabyen

mab skriver:

gud ja, jeg har bare en masse information i hovedet jeg ikke helt kan finde rundt i. sorry :-)

hvordan går det med dig?

Helt OK - vil bare sikre mig du ikke får byttet noget rundt

Skal du i lang protokol??

Vores første forsøg lykkedes desværre ikke Så nu prøver vi med de to æg vi har i fryseren, og så kan vi tilmelde os nyt ICSI forsøg i December

Anmeld

20. november 2012

mab

**Ønskebabyen skriver:

Helt OK - vil bare sikre mig du ikke får byttet noget rundt

Skal du i lang protokol??

Vores første forsøg lykkedes desværre ikke Så nu prøver vi med de to æg vi har i fryseren, og så kan vi tilmelde os nyt ICSI forsøg i December

åh øv, er du okay?

skal du så have lagt to æg op?

ja skal på den lange - puha håber bare det hele kommer til at køre.

Anmeld

20. november 2012

**Ønskebabyen

mab skriver:

åh øv, er du okay?

skal du så have lagt to æg op?

ja skal på den lange - puha håber bare det hele kommer til at køre.

Ja det er jeg nu, men har ikke haft det så godt efter beskeden om at det ikke var lykkedes. Det var noget hårdere at finde ud af/få at vide, end jeg havde troet!

Hvis begge æg overlevet, bliver de begge sat op Der er jo bare ingen garanti for at de overhovedet overlever optøningen!

Hvis du først skal starte nedregulering nu, så kan jeg ikke se du på nogen måde kan nå at at få taget æg ud inden jul??

Anmeld

20. november 2012

Nessie

Det lyder rigtig spændende

Som en anden skriver, så er GonalF det hormon der modner æggene, du må have fået noget andet til nedreguleringen?

Du kan evt. prøve med zoneterapi, men det virker nok kun lige omkring det normale menstidspunkt.

Jeg er startet på nedregulering for en uge siden, og regner med at skulle have æg ud i midten af december, så jeg går ud fra at I skal i kort protokol?
Jeg har altid selv kun været i lang, så jeg kender ikke lige tidsrammen for den korte

Held og lykke til jer

Anmeld

21. november 2012

mab

**Ønskebabyen skriver:

Ja det er jeg nu, men har ikke haft det så godt efter beskeden om at det ikke var lykkedes. Det var noget hårdere at finde ud af/få at vide, end jeg havde troet!

Hvis begge æg overlevet, bliver de begge sat op Der er jo bare ingen garanti for at de overhovedet overlever optøningen!

Hvis du først skal starte nedregulering nu, så kan jeg ikke se du på nogen måde kan nå at at få taget æg ud inden jul??

hejsa, ehm jo det vil godt kunne lade sig gøre?
det er de sidste ægudtagning der skal foregå d. 16/12

altså hvis alt går som planglagt ser mit forløb således ud:

20/11-3/12 - nedregulering
mens start seneste d. 2/12
4/12 start på gonal f
13 el. 14/12 æggene skal være store og modne nok.
15/12 ægløsnings sprøjte
16/12 æg udtagning.

og derefter skal det så køre som normalt, altså:

ca. d. 18 æg lagt tilbage

ruge i 14 dage indtil d. 1/1 eller 2/1 bliver det nok

Anmeld

21. november 2012

mab

Nessie skriver:

Det lyder rigtig spændende

Som en anden skriver, så er GonalF det hormon der modner æggene, du må have fået noget andet til nedreguleringen?

Du kan evt. prøve med zoneterapi, men det virker nok kun lige omkring det normale menstidspunkt.

Jeg er startet på nedregulering for en uge siden, og regner med at skulle have æg ud i midten af december, så jeg går ud fra at I skal i kort protokol?
Jeg har altid selv kun været i lang, så jeg kender ikke lige tidsrammen for den korte

Held og lykke til jer

hejsa se lige mit svar i forrige besked med vores behandlings forløb.

det da sjovt vi følges så tæt - jeg  alt hvad jeg har for jer også! er det jeres første forsøg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.