Vi drømmer om at købe hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Anonym trådstarter

Til foråret er vi begge færdiguddannede, og det bliver dejligt. Desværre kommer vi ud i en branche med stor arbejdsløshed lige nu, som i så mange andre brancher. 

Efter vi begge har studeret i mere end 8 år og begge har fået studielån i alle årerne, (det har ikke været muligt for os at undgå det,) har vi INGEN opsparing. Indtil for 2 år siden havde vi begge studiejob, som har betydet at vi har kunnet få banket vores banklån ned til den gode side af 5000,- hver. Siden vi fik barn, har det ikke været muligt at finde studiejob, og vi får det kun lige til at løbe rundt med lidt hjælp fra søde forældre. 

Men når vi snart er færdige med at læse og alligevel skal flytte til en anden landsdel, drømmer vi om at få eget hus. Men vi er meget i tvivl om, om det overhovedet er muligt. Vi har et depositum på 20.000,- som vi får igen når vi flytter, men det er alt. 

Er der nogen der har erfaringer eller tanker om dette, som I vil dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Kief31

Det bliver nok ikke nemt at låne penge til et hus, før i begge er i job..

Anmeld

20. november 2012

An&Jo

tror ikke de låner jer så længe i er på dagpenge, så skal i have en meget velvillig bank.. i de her tider kræver det en del at købe hus, blandt andet et ret stort rådighedsbeløb, især når man har børn..

Anmeld

20. november 2012

Den lykkelige

Vi sidder i samme situation.. vi har dog et hus, men vi vil gerne sælge vores og købe et nyt.. Snakkede med banken om det og der sagde hun jeg skulle have job og kunne fremvise 3 måneders lønsedler.
Men for 3 år siden da vi købte vores nuværende hus der lånte vi til udbetalingen, det var intet problem. Vi købte hus med 0 kr. på opsparingen og et forbrugslån på 75000 kr. Så tror godt i kan når i kommer i job!

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Vi sidder i samme situation.. vi har dog et hus, men vi vil gerne sælge vores og købe et nyt.. Snakkede med banken om det og der sagde hun jeg skulle have job og kunne fremvise 3 måneders lønsedler.
Men for 3 år siden da vi købte vores nuværende hus der lånte vi til udbetalingen, det var intet problem. Vi købte hus med 0 kr. på opsparingen og et forbrugslån på 75000 kr. Så tror godt i kan når i kommer i job!

Må jeg spørge hvad I fik lov at købe hus til? Vi behøver ikke et stort, nyt hus, men kigger på huse fra knap en million og op til 1,3 mill. 

(Hvis det er for privat, er det selvfølgelig helt ok) 

Anmeld

20. november 2012

**Ønskebabyen

Til foråret er vi begge færdiguddannede, og det bliver dejligt. Desværre kommer vi ud i en branche med stor arbejdsløshed lige nu, som i så mange andre brancher. 

Efter vi begge har studeret i mere end 8 år og begge har fået studielån i alle årerne, (det har ikke været muligt for os at undgå det,) har vi INGEN opsparing. Indtil for 2 år siden havde vi begge studiejob, som har betydet at vi har kunnet få banket vores banklån ned til den gode side af 5000,- hver. Siden vi fik barn, har det ikke været muligt at finde studiejob, og vi får det kun lige til at løbe rundt med lidt hjælp fra søde forældre. 

Men når vi snart er færdige med at læse og alligevel skal flytte til en anden landsdel, drømmer vi om at få eget hus. Men vi er meget i tvivl om, om det overhovedet er muligt. Vi har et depositum på 20.000,- som vi får igen når vi flytter, men det er alt. 

Er der nogen der har erfaringer eller tanker om dette, som I vil dele?

Vi havde ingen opsparing da vi købte hus, og jeg var under udd. så jeg fik elevløn. Og vi havde et lån på 20.000 i banken. Vi kunne købe for 1.250.000

Jeg tror desværre heller ikke I får lov at købe hus på 2xdagpenge og med et barn

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Vi havde ingen opsparing da vi købte hus, og jeg var under udd. så jeg fik elevløn. Og vi havde et lån på 20.000 i banken. Vi kunne købe for 1.250.000

Jeg tror desværre heller ikke I får lov at købe hus på 2xdagpenge og med et barn

Jeg tror du har ret. Fik I lov til at låne fordi din mand har arbejde eller hvordan?

Anmeld

20. november 2012

Den lykkelige

Må jeg spørge hvad I fik lov at købe hus til? Vi behøver ikke et stort, nyt hus, men kigger på huse fra knap en million og op til 1,3 mill. 

(Hvis det er for privat, er det selvfølgelig helt ok) 

Hi hi nej det bestemt ikke for privat! Sådan noget er jeg ligeglad med
Vi fik lov at købe hus for 1,3 mill. Min kæreste tjener 25000 kr før skat, jeg tjentem kun ca 13000 før skat.. Vi havde når alt var betalt rådighedsbeløb på 9500 kr og det mente de var ok til vi kunne have.. (havde ikke vores datter dengang).. Jeg mener det er 1500 kr de hæver rådighedsbeløbet med pr. barn..
Vi bød 1,250.000 kr for det. De tilbød 1.275.000 kr og det sagde vi ja til..  Vores er heller ikke stort.. kun 108 kvm. Min kæreste sagde til mig fra start vi mødtes at jeg skulle forvente han kun ville have et barn.. men nu vores datter er 2 år vil han gerne have en mere.. så når den lille ny kommer om nogle år der skal vi have fundet noget større.. men har forhåbentlig også job til den tid..

Anmeld

20. november 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Jeg tror du har ret. Fik I lov til at låne fordi din mand har arbejde eller hvordan?

Ja, min kæreste havde fuldtidsarbejde, og jeg havde 10-11.000 før skat på min elevløn.
Vi ville derfor have råd til at sidde i huset, hvis en af os skulle ryge på dagpenge, i og med jeg var på elevløn da vi købte Og det synes vi er rart, da vi ved at vi ikke skal gå fra hus og hjem hvis det skulle ske

Men tiderne har også ændret sig MEGET siden vi købte for 4 år siden.. Det er blevet utrolig svært at låne.. Især hvis man har børn også..

Anmeld

20. november 2012

morstinus

Hejsa

blander mig lige  for vi har stået i samme drøm som jer. vi gik i banken på et tidspunkt hvor at jeg var udlært og på dagpene, vi har to børn og min mand har fast job.

(bankerne vil meget gerne at i har 15.000 til jer selv om måneden, når alt er betalt, når i er 2 voksne og 1 barn. det beløb stiger jo flere børn, der kommer til.... når alt er betalt så er det alt, som i mad, alle regninger, forsikriner, bil, renter, afdrag osv. de 15.000 er til "sjov" plus at det eren rigtig god ting at have en opsparing ved siden af...)

og de ville ikke låne os penge, fordi en af os var på dagpenge.

selv efter jeg har fået job og en rimelig indkomst siden, er vores bank stadig hverken til at hugge eller stikke i. 

men, det kommer selvfølgelig an på hvilken bank i har, det er super godt at starte med at lave et budget, også selvom i er på DP begge to.

Held og lykke med boligjagten, man ved jo aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.