Update på: Jeg har også et hemmeligt møde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
29 svar
0 synes godt om
19. november 2012

Nadia&Daniel

JEG FIK DET https://www.baby.dk/debat/199730pi1/ordet-er-frit/jeg-har-ogsaa-et-hemmeligt-moede-imorgen.aspx#GoToMessage - og jeg gik næsten grædende fra butikken

Der var så mange punkter der gjorde, at det job bare IKKE er noget for mig...

Jeg kom 15 min. før tid - så ventede pænt udenfor.. Butikken åbnede 5 min. for sent, så måtte vente lidt mere..

Da jeg så kommer ind, finder jeg chefen og siger venligt hvem jeg er.

Hans svar: samtale?? i dag?? det havde jeg helt glemt, så spurgte han ind til jobserfaring (mens han lå på knæ for at åbne de sidste døre) og så sagde han til mig: kan du ikke gå og drikke noget kaffe i 30 min. tid? eller hjælpe biip med at køre ud? for jeg er kommet lidt sent i dag.

Mig: Jamen det kan jeg godt ()

Ham: ej, vi kan vist godt lige gå op i 5 min.

Så gik vi op på kontoret..

Han spørger efter navn, alder, by, gift/ugift og om jeg har børn.

Da jeg nævner at jeg har Laura på 2 - klapper han fuldstædig i - og siger så: er det ikke svært at få job når man har barn? (han har selv 2-3 stykker)

Bagefter siger han: ja, han synes jo at man må spise lidt mindre og rejse lidt mindre, og så må man komme tilbage på arbejdsmarket når barnet er stort nok.

CHOK...

Han brugt hele samtalen på 7 min. om at tale om sygdom og barnets første sygdag.. Og han mente ikke at et god bagland var noget man kunne bruge til noget..

Han ville ikke tale om løn eller timer - og vil give mig 3 mdr. (prøvetid)  - hvornår kunne jeg starte?? og så måtte vi tage den derfra..

Færdig med samtale - jeg måtte næsten ikke sige noget, og når jeg sagde noget, rettede han det ind på sygdom/barn.

Det endte så med at jeg skulle hilse på damerne i butikken, nogle sagde han: ja, det her er nadia - hun er Jeres nye kollega, til andre sagde han: ja, det her er nadia - hun er måske Jeres nye kollega..

Gik derfra med en kæmpe (negativ) knude i maven..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

JEG FIK DET https://www.baby.dk/debat/199730pi1/ordet-er-frit/jeg-har-ogsaa-et-hemmeligt-moede-imorgen.aspx#GoToMessage - og jeg gik næsten grædende fra butikken

Der var så mange punkter der gjorde, at det job bare IKKE er noget for mig...

Jeg kom 15 min. før tid - så ventede pænt udenfor.. Butikken åbnede 5 min. for sent, så måtte vente lidt mere..

Da jeg så kommer ind, finder jeg chefen og siger venligt hvem jeg er.

Hans svar: samtale?? i dag?? det havde jeg helt glemt, så spurgte han ind til jobserfaring (mens han lå på knæ for at åbne de sidste døre) og så sagde han til mig: kan du ikke gå og drikke noget kaffe i 30 min. tid? eller hjælpe biip med at køre ud? for jeg er kommet lidt sent i dag.

Mig: Jamen det kan jeg godt ()

Ham: ej, vi kan vist godt lige gå op i 5 min.

Så gik vi op på kontoret..

Han spørger efter navn, alder, by, gift/ugift og om jeg har børn.

Da jeg nævner at jeg har Laura på 2 - klapper han fuldstædig i - og siger så: er det ikke svært at få job når man har barn? (han har selv 2-3 stykker)

Bagefter siger han: ja, han synes jo at man må spise lidt mindre og rejse lidt mindre, og så må man komme tilbage på arbejdsmarket når barnet er stort nok.

CHOK...

Han brugt hele samtalen på 7 min. om at tale om sygdom og barnets første sygdag.. Og han mente ikke at et god bagland var noget man kunne bruge til noget..

Han ville ikke tale om løn eller timer - og vil give mig 3 mdr. (prøvetid)  - hvornår kunne jeg starte?? og så måtte vi tage den derfra..

Færdig med samtale - så skulle jeg hilse

Det endte så med at jeg skulle hilse på damerne i butikken, nogle sagde han: ja, det her er nadia - hun er Jeres nye kollega, til andre sagde han: ja, det her er nadia - hun er måske Jeres nye kollega..

Gik derfra med en kæmpe (negativ) knude i maven..

ej hvor en træls oplevelse ... men YAY at der var job ... bare surt at det starter sådan .. håber det bliver bedre når du starter

hvornår skal du starte (har du noget valg?)  og mon ikke kollegerne kan være fine nok og det kan fungere alligevel ... og gad vist om du ikke bare har fanget ham på et helt forkert ben ... 

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

serinasmor skriver:

ej hvor en træls oplevelse ... men YAY at der var job ... bare surt at det starter sådan .. håber det bliver bedre når du starter

hvornår skal du starte (har du noget valg?)  og mon ikke kollegerne kan være fine nok og det kan fungere alligevel ... og gad vist om du ikke bare har fanget ham på et helt forkert ben ... 

Skal tale med min rådgiver imorgen - både om opstart og oplevelsen alt i alt..

Så ser vi hvad jeg/vi gør..

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

serinasmor skriver:

Som min rådgiver siger: det er heldigvis "kun" et løntilskudsjob - vi finder på noget

Anmeld

19. november 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Skal tale med min rådgiver imorgen - både om opstart og oplevelsen alt i alt..

Så ser vi hvad jeg/vi gør..

held og lykke med det hele

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

serinasmor skriver:

held og lykke med det hele

Tak

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

HAN HAVDE INGENGANG BRUGT TID PÅ AT LÆSE MIT CV (som han SELV havde bedt om)

Anmeld

19. november 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

HAN HAVDE INGENGANG BRUGT TID PÅ AT LÆSE MIT CV (som han SELV havde bedt om)

tjae .. styr på det har han da i hvert fald ikke

Anmeld

19. november 2012

Kay

ej hvor er det bare for dårligt!

men kan kun sige at jeg har ik meget til overs for vores kære kommunes måde at håndtere ting på...

min mand blev send ud i9 løntilskuds job... et sted uden overenskomst og med mega ringe arbejdsforhold... og en elendig chef... han blev så tilbudt at blive fastansat... og han måtte ikke sige nej... da han jo skal tage det job der er der...

han møder 6.30 morgen og ved aldrig hvornår han har fri... og de sidste 3 måneder har han arbejdet mellem 40 og 60 timer om ugen ... og hvis han siger han skal havde fri eller afspadsere (han må nemlig ik få overarbejdet udbetalt) så får han af vide at chefen ikke kan bruge medarbejder der ikke er fleksible  ja stort set det samme som en trussel om fyrring... og efter en arbejds dag fr 6.30 til 23 skal han stadig møde 6.30 dagen efter selvom det er mod loven... og det er bare lidt af det han er udsat for...

Anmeld

19. november 2012

Kay

glemte lige at spørge hvilken butik man kan besøge dig i og ellers skal boykotte for dårlig personale pleje?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.