Ammer lang tid, er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

christina92

Merii skriver:

Tænker også det samme men det kunne måske også være manglende mælk 

Virker han sulten så lig ham til, og se om han vil spise. kan jo godt være han er midt i et appetitspring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

piadas

Jeg har 4 børn og har ammet dem alle 4.

Mit første barn var også riiiigtig langsom til at spise. Det tog også mellem 1 og 2 timer hver gang. 

Jeg tvivlede dog aldrig rigtigt på, at han fik nok mælk. Han fulgte hans kurve både vægt- og længdemæssigt, så han trivedes.

Jeg ville spørge min SP, hvis jeg var dig. Evt. få et par ekstra besøg, hvor han bliver vejet, så du kan få vished for, om han tager nok på, men bare er rigtig langsom til at spise, eller om der er noget andet i vejen.

Min mor var den eneste, der var ved at få mig til at vakle. Hun er af den generation, der ikke kunne amme (!), så hun sagde flere gange, om han mon ikke skulle have en flaske, og om jeg nu var sikker på, at han fik nok, nu når det tog så lang tid.

De andre tre børn har været hurtige - max. 10 minutter ved hvert måltid, så var det overstået! Så om Oliver lige skulle have lavet passage, fordi han jo var den første, ved jeg ikke!

Jeg fødte mit 4. barn for 5 uger siden, og han sover rigtig godt (3-4 timer af gangen og lidt mere om natten). Til gengæld spiser han nærmest hver halve time, når han er vågen, og det er han vel ca. 3 timer af gangen.

Husk at alle børn er forskellige, og din lille Noah er jo stadig helt ny, så mælken er jo heller ikke helt reguleret endnu.

Håber du får det til at lykkes!

Anmeld

19. november 2012

Merii

Nessie skriver:

Jeg havde faktisk fint med mælk den første uges tid, men så gik det bare ned ad bakke.
Da ingen af os kunne hænge sammen mere, fik han noget MME, som han drak på ingen tid, og derefter sov i 5 timer.

Så jeg gjorde det, at jeg gav ham bryst, og så fik han MME, hvis han ville have mere.

Hvis det er så nyt at mælken er løbet til, så ville jeg nok lige give det en uges tid mere, i håb om at få mælkeproduktionen op.
Sørg for at spise godt og drikke masser af vand, så du har noget at producere af, og hold dig i ro, så du bare skal koncentrere dig om den lille og amningen.

Du kan også prøve at ringe tilsundhedsplejersken, og høre om de har nogle gode råd

Her i nat har jeg ammet i ca. 3 timer og han vil stadig sutte, jeg og ham kunne ikke holde til endnu flere timers amning, jeg gav ham 60 ml mme og han faldt til ro og har nu sovet 4 timer og sover stadig, jeg tror helt sikkert at jeg mangler mælk

Anmeld

19. november 2012

Michalala

Åh man kommer så nemt i tvivl om man har mælk nok syntes jeg. Jeg har også flere gange troet jeg ikke havde mælk nok og alligevel var der rigeligt
Har du mon prøvet at introducere sutten for ham? Hvis det er fordi han bare har et stort suttebehov, kan den tage lidt at det hårde arbejde ved at amme.
Men, jeg ville som de andre også forslår, nok lige ringe til SP eller ammerådgivningen.

Anmeld

19. november 2012

2babygirls

Merii skriver:

Min baby er kun 1 uge gammel og er først begyndt at amme hos mig i 4-5 dage pga en hård start på livet Han ammer i ca. 1,5-2 timer ialt på begge bryst med pauser og græder når jeg når han skal puttes fordi han vil sutte mere? Han sover 1 time og er vågen igen og vil sutte igen, han sover dog også længere i løbet af dagen. Er det helt normalt? Er bekymret

Måske hans tungebånd er for kort og han skal arbejde for meget for mælken ??

Anmeld

19. november 2012

Wik

Merii skriver:

Min baby er kun 1 uge gammel og er først begyndt at amme hos mig i 4-5 dage pga en hård start på livet Han ammer i ca. 1,5-2 timer ialt på begge bryst med pauser og græder når jeg når han skal puttes fordi han vil sutte mere? Han sover 1 time og er vågen igen og vil sutte igen, han sover dog også længere i løbet af dagen. Er det helt normalt? Er bekymret

Du skal ikke være bekymret Men det kan jeg jo sagtens sige. Jeg havde ca. samme oplevelse, min datter kunne ikke tage fat de første dage, før jeg fik ammebrik på. 

Efter det ammede jeg og amede jeg, og det du beskriver kan jeg også genkende. Børn er meget forskellige, og de har forskellige trygheds og sutte behov. 

De første dage skal mælke produktionen rigtig i vejret, så heller for meget end for lidt. Du skal først begynde at tænke på amme pauser og et par timer imellem når dit barn er lidt ældre, ligenu skal du bare amme og få en masse god sund mad indenbors og passe på dig selv og dine lille baby.

Fedt at du fik amningen på plads :=)

Anmeld

19. november 2012

Wik

Merii skriver:

Du skal ikke være bekymret Men det kan jeg jo sagtens sige. Jeg havde ca. samme oplevelse, min datter kunne ikke tage fat de første dage, før jeg fik ammebrik på. 

Efter det ammede jeg og amede jeg, og det du beskriver kan jeg også genkende. Børn er meget forskellige, og de har forskellige trygheds og sutte behov. 

De første dage skal mælke produktionen rigtig i vejret, så heller for meget end for lidt. Du skal først begynde at tænke på amme pauser og et par timer imellem når dit barn er lidt ældre, ligenu skal du bare amme og få en masse god sund mad indenbors og passe på dig selv og dine lille baby.

Fedt at du fik amningen på plads :=)

Anmeld

20. november 2012

Nessie

Merii skriver:

Her i nat har jeg ammet i ca. 3 timer og han vil stadig sutte, jeg og ham kunne ikke holde til endnu flere timers amning, jeg gav ham 60 ml mme og han faldt til ro og har nu sovet 4 timer og sover stadig, jeg tror helt sikkert at jeg mangler mælk

Det lyder desværre meget som vores forløb.
Får du brystspændinger, og kan han tage ordentligt fat?
Måske kan ammebrikker hjælpe lidt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.