Jeg har 4 børn og har ammet dem alle 4.
Mit første barn var også riiiigtig langsom til at spise. Det tog også mellem 1 og 2 timer hver gang.
Jeg tvivlede dog aldrig rigtigt på, at han fik nok mælk. Han fulgte hans kurve både vægt- og længdemæssigt, så han trivedes.
Jeg ville spørge min SP, hvis jeg var dig. Evt. få et par ekstra besøg, hvor han bliver vejet, så du kan få vished for, om han tager nok på, men bare er rigtig langsom til at spise, eller om der er noget andet i vejen.
Min mor var den eneste, der var ved at få mig til at vakle. Hun er af den generation, der ikke kunne amme (!), så hun sagde flere gange, om han mon ikke skulle have en flaske, og om jeg nu var sikker på, at han fik nok, nu når det tog så lang tid.
De andre tre børn har været hurtige - max. 10 minutter ved hvert måltid, så var det overstået! Så om Oliver lige skulle have lavet passage, fordi han jo var den første, ved jeg ikke!
Jeg fødte mit 4. barn for 5 uger siden, og han sover rigtig godt (3-4 timer af gangen og lidt mere om natten). Til gengæld spiser han nærmest hver halve time, når han er vågen, og det er han vel ca. 3 timer af gangen.
Husk at alle børn er forskellige, og din lille Noah er jo stadig helt ny, så mælken er jo heller ikke helt reguleret endnu.
Håber du får det til at lykkes!