Ammer lang tid, er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Merii

Min baby er kun 1 uge gammel og er først begyndt at amme hos mig i 4-5 dage pga en hård start på livet Han ammer i ca. 1,5-2 timer ialt på begge bryst med pauser og græder når jeg når han skal puttes fordi han vil sutte mere? Han sover 1 time og er vågen igen og vil sutte igen, han sover dog også længere i løbet af dagen. Er det helt normalt? Er bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Merii

Sket ingen?

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Daniel gjorde det samme.

Vi kunne ikke få ham til at sove ret længe ad gangen. Det viste sig at jeg ikke havde mælk nok til ham, og det endte med at han var så sulten og frustreret at han græd og slog på brystet.

Håber ikke at det er det samme hos dig, men at mælkeproduktionen bare lige skal ordentligt i gang

Anmeld

18. november 2012

christina92

Hej du

Jeg tror det handler om tryghed Han er først begyndt at amme hos dig for nylig. Umiddelbart ville jeg sige okay så er det sådan det er en tid, evt. lade ham falde i søvn ved bryster og så putte ham

Ellers snak med din SP.

Orv ja.. husk at bøvs ham meget når han ammer så meget, det mindske mavekneb og evt. kolik

Anmeld

18. november 2012

Merii

Nessie skriver:

Daniel gjorde det samme.

Vi kunne ikke få ham til at sove ret længe ad gangen. Det viste sig at jeg ikke havde mælk nok til ham, og det endte med at han var så sulten og frustreret at han græd og slog på brystet.

Håber ikke at det er det samme hos dig, men at mælkeproduktionen bare lige skal ordentligt i gang

Han gør præcis det samme, han bliver sur og slår/skubber på mit bryst og bliver utålmodig. Mon det ikke er særlig meget mælk, mit mælk løb til onsdag aften.

Kom der så gang i din mælkeproduktion eller gjorde du noget andet?

Anmeld

18. november 2012

Merii

christina92 skriver:

Hej du

Jeg tror det handler om tryghed Han er først begyndt at amme hos dig for nylig. Umiddelbart ville jeg sige okay så er det sådan det er en tid, evt. lade ham falde i søvn ved bryster og så putte ham

Ellers snak med din SP.

Orv ja.. husk at bøvs ham meget når han ammer så meget, det mindske mavekneb og evt. kolik

Tænker også det samme men det kunne måske også være manglende mælk 

Anmeld

18. november 2012

2721

Jeg tror det handler om
Tryghed. Jeg ammede min søn fyldt ind til han var over 6 mdr og han gjorde ligesådan i starten og jeg har aldrig manglet mælk.
Jeg ville som en anden skriver lade ham falde i søvn ved brystet også sove der.
Er sikker på det hele nok skal gå, vægten ville også være en god indikator for om h*n får for lidt

Anmeld

18. november 2012

Mettefpigen

Lukas gjorde det samme, og jeg havde ikk næring nok i mælken.....

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Merii skriver:

Han gør præcis det samme, han bliver sur og slår/skubber på mit bryst og bliver utålmodig. Mon det ikke er særlig meget mælk, mit mælk løb til onsdag aften.

Kom der så gang i din mælkeproduktion eller gjorde du noget andet?

Jeg havde faktisk fint med mælk den første uges tid, men så gik det bare ned ad bakke.
Da ingen af os kunne hænge sammen mere, fik han noget MME, som han drak på ingen tid, og derefter sov i 5 timer.

Så jeg gjorde det, at jeg gav ham bryst, og så fik han MME, hvis han ville have mere.

Hvis det er så nyt at mælken er løbet til, så ville jeg nok lige give det en uges tid mere, i håb om at få mælkeproduktionen op.
Sørg for at spise godt og drikke masser af vand, så du har noget at producere af, og hold dig i ro, så du bare skal koncentrere dig om den lille og amningen.

Du kan også prøve at ringe tilsundhedsplejersken, og høre om de har nogle gode råd

Anmeld

18. november 2012

S.Maria

Jeg følte også at jeg ikke lavede andet end at amme de første 2-3 uger. Tror det er ganske normalt. Mælken skal lige løbe ordenligt til. Ellers kan du vidst ringe  til ammerådgivningen, er sikker på de kan hjælpe dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.