Han bider - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. november 2012

4xGreve

Så tøser nu har jeg brug for jeres ekspertise

Milo er nu 9 måneder (og 8 dage) men problemet er at han bidder, han har altid bidt men nu er det rigtig slemt, han bidder hele tiden og han bidder hårdt (han har 6 tænder) han bider mig, sin far og storsøster Daniella og det er så slemt at hun nu er panisk bange for ham! han bliver ikke holdt af mange af flere grunde men jeg må også indrømme jeg er ikke tryg ved at andre holder ham lige så meget fordi hvad nu hvis han også bider dem.

han bidder i alt tøj, sko, legetøj, hænder, fødder, skulde, mave lår mm.

han skal starte i DP til januar og inden da må jeg simpelhen finde en løsning på at få ham til at holde op med at bide, vi har prøvet at sige av højt og "skrige" men det virker ikke.

jeg vil aldrig bide igen aldrig - men så igen det vil han jo heller ikke kunne forstå han er jo ikke ret stor..

så i kloge pige nu har jeg brug for jeres hjælp, min datter skal ikke være bange for sin lillebror og han skal ikke bide og da slet ikke andre! HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Elgaard73

Hej... Min søn har også gjort det for et par måneder siden (da han var omkring 8-10 måneder) Han gjorde det meget når vi f.eks tumlede eller lå og hyggede, men han kunne også komme kravlende  og så bare bide/nappe mig i låret. Han havde 8 tænder, så det gjorde s.... ondt.

Jeg snakkede lidt med min SP om det og hun sagde at det var hans måde at vise at han elskede os (så meget at han kunne spise os). Han kunne jo ikke finde ud af at kysse eller sige det. Hvor sødt det så end var, så gjorde det jo vandvittig ondt og hun rådede os til at bestemt sige nej, når han gjorde det. Og virkede det ikke, så skulle vi sætte ham fra os og flytte os fra ham. Altså han skulle lære at det var den forkerte måde at vise sin store kærlighed på.

Efter en lille måned, holdt han stille og roligt op. Men om det var fordi at vi "afviste" hans opførsel, eller om det er fordi at han nu har lært at kysse/kærtegne os, at han er holdt op, skal jeg jo ikke kunne sige.

Men det er da et forsøg værd... For det gør altså bare mega nas når de gør det. Og som du selv er inde på, så er man jo også mega bange for at det skal udvikle sig og gå ud over andre.

Har du prøvet at snakke med din SP om det?

Kram herfra.

Anmeld

18. november 2012

4xGreve

Elgaard73 skriver:

Hej... Min søn har også gjort det for et par måneder siden (da han var omkring 8-10 måneder) Han gjorde det meget når vi f.eks tumlede eller lå og hyggede, men han kunne også komme kravlende  og så bare bide/nappe mig i låret. Han havde 8 tænder, så det gjorde s.... ondt.

Jeg snakkede lidt med min SP om det og hun sagde at det var hans måde at vise at han elskede os (så meget at han kunne spise os). Han kunne jo ikke finde ud af at kysse eller sige det. Hvor sødt det så end var, så gjorde det jo vandvittig ondt og hun rådede os til at bestemt sige nej, når han gjorde det. Og virkede det ikke, så skulle vi sætte ham fra os og flytte os fra ham. Altså han skulle lære at det var den forkerte måde at vise sin store kærlighed på.

Efter en lille måned, holdt han stille og roligt op. Men om det var fordi at vi "afviste" hans opførsel, eller om det er fordi at han nu har lært at kysse/kærtegne os, at han er holdt op, skal jeg jo ikke kunne sige.

Men det er da et forsøg værd... For det gør altså bare mega nas når de gør det. Og som du selv er inde på, så er man jo også mega bange for at det skal udvikle sig og gå ud over andre.

Har du prøvet at snakke med din SP om det?

Kram herfra.

Vi får ikke længer SP da det er 2 barn...

og han bruger meget sut (netop pga. Han bider) og det sagde hun bare hun syntes var en god ide'!

puha får svært ved at sætte ham væk fra ham, for han skulle nødig føle sig afvist!

men hvis det virker så er begge dele da et klart forsøg værd!

rart at vide at andre har prøvet det og at der er håb for os 

Anmeld

18. november 2012

modesty

Sådan var det også her i den alder. Min søn har lige siden han var helt lille skulle putte ALT i munden og været ekstremt sutteglad. Bideriet startede vel omkring de 8 mdr. hvis jeg husker korrekt. Vi sagde nej, av, stoppede ham fysisk ved at fjerne ham fra dér hvor han bed o.s.v. Intet hjalp.

Så startede han i VS da han var 10 mdr. Den første måned eller to var det også et problem derovre, men det var også dét der hjalp. For det var som om at den meget umiddelbare reaktion han fik fra de andre børn, som jo begynder at græde eller skrige, eller nogle gange slå ud efter ham (han er også selv blevet bidt et par gange) fik ham til at forstå at det ikke var i orden.

Så her var det i socialt samspil med andre børn at han fangede pointen. 

Han gør det stadig en gang imellem, men det er meget sjældent og typisk kun hvis han er meget træt (han er 13 mdr. nu).

Anmeld

18. november 2012

4xGreve

modesty skriver:

Sådan var det også her i den alder. Min søn har lige siden han var helt lille skulle putte ALT i munden og været ekstremt sutteglad. Bideriet startede vel omkring de 8 mdr. hvis jeg husker korrekt. Vi sagde nej, av, stoppede ham fysisk ved at fjerne ham fra dér hvor han bed o.s.v. Intet hjalp.

Så startede han i VS da han var 10 mdr. Den første måned eller to var det også et problem derovre, men det var også dét der hjalp. For det var som om at den meget umiddelbare reaktion han fik fra de andre børn, som jo begynder at græde eller skrige, eller nogle gange slå ud efter ham (han er også selv blevet bidt et par gange) fik ham til at forstå at det ikke var i orden.

Så her var det i socialt samspil med andre børn at han fangede pointen. 

Han gør det stadig en gang imellem, men det er meget sjældent og typisk kun hvis han er meget træt (han er 13 mdr. nu).

Her startet han med at bide ved omkring 4 måneder men det bliver bare værre og værre... Har efter indlæg fra en anden som forslog at sige bestemt nej prøvet det men han kigger bare på mig og smiler større og større og putter sig så ind til mig og bider igen! 

vil bare være så ked af det hvis han bed et andet barn! Stakkels børn!

Anmeld

18. november 2012

modesty

Her startet han med at bide ved omkring 4 måneder men det bliver bare værre og værre... Har efter indlæg fra en anden som forslog at sige bestemt nej prøvet det men han kigger bare på mig og smiler større og større og putter sig så ind til mig og bider igen! 

vil bare være så ked af det hvis han bed et andet barn! Stakkels børn!

Nu når jeg tænker mig om, startede det faktisk også da han var meget yngre her. Men han fik først tænder da han var 8 mdr. så det har først været et problem fra den alder.

M.h.t. at bide andre børn. Altså, der er jo ikke så meget du kan gøre, andet end det du allerede gør nu. Han er lige lille nok til at kunne forstå og lære hvad han må og hvad han ikke må. Og her var det som sagt først samværet med de andre børn der gjorde at han forstod det.

Men personalet i vuggestuen (og din DP) forstår jo godt at barnet er for lille til at man kan lære ham ting. Og hvis din DP er vant til at få så små børn, har hun helt sikkert oplevet det før.

Anmeld

18. november 2012

4xGreve

modesty skriver:

Nu når jeg tænker mig om, startede det faktisk også da han var meget yngre her. Men han fik først tænder da han var 8 mdr. så det har først været et problem fra den alder.

M.h.t. at bide andre børn. Altså, der er jo ikke så meget du kan gøre, andet end det du allerede gør nu. Han er lige lille nok til at kunne forstå og lære hvad han må og hvad han ikke må. Og her var det som sagt først samværet med de andre børn der gjorde at han forstod det.

Men personalet i vuggestuen (og din DP) forstår jo godt at barnet er for lille til at man kan lære ham ting. Og hvis din DP er vant til at få så små børn, har hun helt sikkert oplevet det før.

Tak for svar..

problemet ligger jo nemlig i han er så lille! men håber også det hurtigt kommer når han starter!

syntes det er rart at høre fra andre derhar stået i samme båd  Tak

Anmeld

18. november 2012

Sara.

4xGreve skriver:

Vi får ikke længer SP da det er 2 barn...

og han bruger meget sut (netop pga. Han bider) og det sagde hun bare hun syntes var en god ide'!

puha får svært ved at sætte ham væk fra ham, for han skulle nødig føle sig afvist!

men hvis det virker så er begge dele da et klart forsøg værd!

rart at vide at andre har prøvet det og at der er håb for os 

I har en sundhedsplejerske som i altid kan tage kontakt til indtil barnet starter i skole. Derefter er det en sundhedsplejerske gennem skolen mener jeg.

Så selvom jeres besøg, vejninger mm. er stoppet, kan i altid kontakte en sundhedsplejerske hvis i har behov for dette!!!

I min søns vuggestue er der pt. et par børn der bidder, og der har de lavet en liste med børns alder og grunde der kan være til at de bider. Vil gerne lige tjekke den i morgen, og skrive her igen.

Har ikke selv meget erfaring som mor, men ville ALDRIG bide igen.. aldrig aldrig aldrig!

Jeg ville beskytte storesøster, og sørge for at han ikke bider hende. Det er synd at hun skal være panisk angst for ham.

Så ville jeg gøre meget i at sige "ae ae" "ja nu ae du X, se det kan hun godt lide" eller f.eks. "Kan du ae ae..."

Selvom han ikke er så gammel og har et sprog til at udtrykke sig, er jeg sikker på at han forstår rigtig meget. (det er i hvert fald min erfaring som pædagog studerende i vuggestue).

Men håber i finder ud af det

Anmeld

18. november 2012

Møn-Mor

Min Viktor på snart 10 måneder har også gjort det (bidt) en 3 ugers tid nu.
Han har i en del måneder elsket at prutte på os og var nok sådan han viste hans kærlighed på, men ja nu er det så erstattet med bideri.

Jeg siger nej/av, hvis han når at bide, men jeg når som regel at flytte ham inden han når at bide - han får sådan en lurendrejer fjæs på, når han skal til at bide, så det er til at fange i opløbet og min fornemmelse er klart, at det er hans måde at kærtegne på lige nu - ikke just rart .

Anmeld

18. november 2012

4xGreve

Sara. skriver:

I har en sundhedsplejerske som i altid kan tage kontakt til indtil barnet starter i skole. Derefter er det en sundhedsplejerske gennem skolen mener jeg.

Så selvom jeres besøg, vejninger mm. er stoppet, kan i altid kontakte en sundhedsplejerske hvis i har behov for dette!!!

I min søns vuggestue er der pt. et par børn der bidder, og der har de lavet en liste med børns alder og grunde der kan være til at de bider. Vil gerne lige tjekke den i morgen, og skrive her igen.

Har ikke selv meget erfaring som mor, men ville ALDRIG bide igen.. aldrig aldrig aldrig!

Jeg ville beskytte storesøster, og sørge for at han ikke bider hende. Det er synd at hun skal være panisk angst for ham.

Så ville jeg gøre meget i at sige "ae ae" "ja nu ae du X, se det kan hun godt lide" eller f.eks. "Kan du ae ae..."

Selvom han ikke er så gammel og har et sprog til at udtrykke sig, er jeg sikker på at han forstår rigtig meget. (det er i hvert fald min erfaring som pædagog studerende i vuggestue).

Men håber i finder ud af det

åh det må du meget gerne lige kigget..

Jeg kunne heller aldrig finde på at bide mit/mine børn aldrig aldrig.

men der er jo nogen der vælger denne metode og det var engentligt bare for at frabede mig det råd fra starten af

Og jo min sundhedsplejerske har jeg kun godt at sige om men nu mener jeg jo så at jeg kan få mange gode og brugebare råd herinde da i jo alle enten står med små børn eller har stået med små børn og der er flere af jer der er pædagoer, DPér mm. så jeg vægter jeres råd meget højt da der evt. er mange af jer der selv har prøvet en ligende siuation og derfor kan fortælle hvad i gjorde og hvad der virket for jer!

Vi beskytter også storsøster og vi respekter at hun er bange for ham og lader hende tag det i hendes tempo på hendes vilkår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.