MorDk skriver:
Min søn på 2 år blev storebror i september og der har farmand måtte tage meget mere over mht. aflevering i vuggestue, hente ham, ligge ham osv. Jeg henter ham også fra vuggestue med mellemrum, men slet ikke så meget som jeg gjorde før lillesøster kom til. Normalt lagde jeg ham om aftenen også ...men dette kan ikke rigtig lade sig gøre nu pga. lillesøster... amning, skrigeri osv. (Har prøvet)
Jeg føler mig lidt på sidelinien og jeg kan mærke jeg nogle gange bliver lidt trist og så begynder jeg at bebrejde mig selv osv. (ved godt det ikke gavner noget) Men sys faktisk det er ret svært pludselig at føle sig som 2. priotet
Sådan har det jo være for min kæreste de første 2 år af Bassen liv... men nu er det ligsom vendt... Andre som oplever dette? Og hvordan har I det?
Når jeg er alene med Bassen så kan vi sagtens hygge osv. Og hvis han er ked af det og har slået sig så vil han som oftest kun trøstes af mig... men det er faktisk også så begyndt at vende.
Som mor gør det lidt ondt inden i... føler lidt min søn "glider væk" fra mig... (ved godt det sikkert er en fjollet tanke, og bør nok tage mig lidt sammen) Men sys det er lidt svært for tiden!
Måtte bare lige ud med det *SUK*
Tror og håber at det er deres alder der gør det..
Som du sikkert allerede ved, så er Alberte også de 2 år, og hun er FARS pige, som i virkelig fars pige.. Og det har hun faktisk været et stykke tid. Om det er kommet af at det er en periode de har i deres liv, eller om det er fordi jeg ikke kan løfte hende på samme måde mere og er mere hæmmet i leg osv..
Men kan udemærket sætte mig ind i følelsen, har da også haft nogle tudeaftener, hvor jeg helt kan komme i tvivl om min rolle som mor..
Det skal være far der putter, kan ind i mellem få lov, men midt i en godnat sang kan hun finde på at sige "mor stop, Far putter, gå mor" Puh det skær i hjertet..

I løbet af dagen, er det heldigvis os begge der dur, men det er da hendes far hun først går til..
VI har også frygtet hvordan og hvorledes når lillebror kommer, men har så snakket om at i den forbindelse er det egentlig meget godt at der er far der dur, så bliver "omvæltningen" ikke så stor i og med at jeg vil være lidt låst med amning osv..
Men puha det er hårdt og glæder mig til at jeg kan få lov til at putte flere gange i løbet af ugen