Så blev vi henvist til Peter Lundström

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.916 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. november 2012

FrkDitte

Var ved lægen i går for at få foretaget en SMEAR, og vi snakkede om at kæresten og jeg nu har prøvet at blive gravide i sanrt 2 år. Har været gravid 2 gange 1 MA (medicins abort) og 1 vindæg (kirurgisk abort). Min læge henviste os med det samme. Hun var rigtig sød. Jeg havde været sådan lidt bange for at spørge om en henvisning, da jeg hører man mindst skal ha været gravide 3 gange først.. 

Men nu er vi blevet henvist til Peter Lundström i Ballerup.

Er der nogen der kender ham?

Vi er ret spændte på hvad der kommer til at ske.. og glade for at nu får vi noget hjælp.. 

Skal ringe på mandag og bestille tid.. håber ikke der er lang ventetid.. 

Det var lige et lille happy-indlæg..

Hav en dejlig weekend!!!

Knus D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

For at det snart lykkes for jer! Vh stine

Anmeld

17. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Har ingen personlige erfaringer med ham,men de tal for hans resultater,som han selv har oplyst,har han en af landets dårligste graviditetsrater,så jeg ville holde mig meget langt væk.

Jeg ville vælge enten Copehagen fertility center - trianglen eller dansk fertilitetsklinik,sidt nævnte,har den højeste graviditetsrate ved både IUI og IVF.

Anmeld

17. november 2012

Nessie

Tillykke med at blive sendt videre, dejligt at der sker noget

Jeg kender ikke til ham, men håber han kan hjælpe jer

Anmeld

17. november 2012

sus73

FrkDitte skriver:

Var ved lægen i går for at få foretaget en SMEAR, og vi snakkede om at kæresten og jeg nu har prøvet at blive gravide i sanrt 2 år. Har været gravid 2 gange 1 MA (medicins abort) og 1 vindæg (kirurgisk abort). Min læge henviste os med det samme. Hun var rigtig sød. Jeg havde været sådan lidt bange for at spørge om en henvisning, da jeg hører man mindst skal ha været gravide 3 gange først.. 

Men nu er vi blevet henvist til Peter Lundström i Ballerup.

Er der nogen der kender ham?

Vi er ret spændte på hvad der kommer til at ske.. og glade for at nu får vi noget hjælp.. 

Skal ringe på mandag og bestille tid.. håber ikke der er lang ventetid.. 

Det var lige et lille happy-indlæg..

Hav en dejlig weekend!!!

Knus D.

Jeg har ikke selv gået hos Lundstrøm, men har kun hørt godt om ham. Han er meget grundig når det kommer til udredning. Vær dog opmærksom på, at hvis I skal insemineres, så skal I betale for det hos ham. Også selvom I har en henvisning.

Anmeld

18. november 2012

FrkDitte

mea skriver:

Har ingen personlige erfaringer med ham,men de tal for hans resultater,som han selv har oplyst,har han en af landets dårligste graviditetsrater,så jeg ville holde mig meget langt væk.

Jeg ville vælge enten Copehagen fertility center - trianglen eller dansk fertilitetsklinik,sidt nævnte,har den højeste graviditetsrate ved både IUI og IVF.

Jeg kan umiddelbart kun finde positive indlæg omkring ham på google.. Men jeg vil da lige se nærmere på de rater du skriver om.

Den henvisning min læge givet mig, gælder den kun det specifikke sted eller kan jeg selv vælge??

D.

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Dejligt med en sød læge, der gav dig en henvisning! Jeg vil nu også mene, at når l har prøvet i to år, så er det ved at være på tide, at l får noget hjælp!

Jeg kender intet til lægen, men ville bare ønske jer held og lykke!

Med hensyn til hans rate af graviditer som en anden skriver, så kan det jo også ske, at han kun tæller dem med, hvor der rent faktisk er kommet et barn ud i sidste ende, og de andre tæller alt med, det er jo ikke til at sige... Jeg ved ikke hvordan reglerne er på det område!

Anmeld

18. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej det er desværre ikke sådan,han har gjort det op,for der er meget klare regler for,hvordan de skal tælle.

Men når han alligvel tage pengen for IUI,er der da ingen grund til at gå hos ham,når det er gratis med henvisning,hos de andre jeg har nævnt.

Det er meget forskelligt,om henvisningn er til en bestemt gynækolog,eller om det er en general henvisning,der må du ringe til din læge imorgen.

Jeg vil stadig anbefale dig,at vælge en anden,det er hårdt nok i forvejen,at være i behandling,så man behøver ikke gøre det værre end det allerede er,og det vil det unægtelig være,når hans graviditetsrate er lavere.

Ved IVF snakker vi faktisk 10% dårligere resultat. 

Anmeld

18. november 2012

sus73

FrkDitte skriver:

Jeg kan umiddelbart kun finde positive indlæg omkring ham på google.. Men jeg vil da lige se nærmere på de rater du skriver om.

Den henvisning min læge givet mig, gælder den kun det specifikke sted eller kan jeg selv vælge??

D.

Jeg mener bestemt at du selv kan vælge.

Det er selvfølgelig en personlig vurdering hvor man føler sig tryg. Hvis det kommer til IVF bør I dog henvises til det offentlige, da private klinikker tager sig dyrt betalt. IUI er gratis i det offentlige, og på nogen privatklinikker med henvisning. Hos Lundstrøm koster IUI et mindre beløb (står på deres hjemmeside). Jeg har aldrig hørt dårligt om Lundstrøm, tværtimod (og kender efterhånden en del der har gået der) - men igen, nogen har positive oplevelser, andre negative.

Jeg startede selv hos Copenhagen Fertility Center, og vil på ingen måde anbefale dem. Jeg blev ikke undersøgt ordentligt, og det bar præg af at jeg bare var et nummer i rækken, som de skulle tjene penge på. Jeg oplevede også nogen ret uheldige epioder og kommentarer dér.

Anmeld

18. november 2012

sus73

mea skriver:

Hej, hvordan kommer du frem til det?

Hvis vi kigger på IUI-H (for det er jo helt hen i vejret at starte IVF i det private, med mindre man har passeret 40 år), står der følgende på klinikkernes hjemmesider:

Danfert

Under 35 år: 17,1%

35-39 år: 11,8%

Trianglen

Under 40 år: 17,9%

Lundstrøm

Under 40 år: 19%

Tallene er for de tre klinikker ved hjerteaktivitet i 8. uge. Kan ikke finde tallene for CFC.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.