Paragraf 50 undersøgelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.648 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Anonym trådstarter

Ja min sagdsbehandler har valgt at lave denne undersøglese. Hun har ikke fået nogle underretninger om mig eller noget. Hun kender dog min familie, som har været i noget stoffer osv.. 

Kæresten og jeg var til to samtaler. Vi troede egentlig det hele var fint, indtil vi modtager et brev hvor der står de laver den her undersøgelse men mangler vores underskrift til at indhente oplysninger fra bl.a min børnefaglige undersøglese, læge, jordemoder. 

Jeg ringer til sagbehandler, og siger jeg ikke vil skrive under, da jeg ikke mener jeg skal ha hjælp. Så siger hun følgende: "Du skal skrive under, for ellers kan jeg ikke lave undersøgelsen. Også kan jeg ikke få bevilliget en hjemmehoser til dig"

Og jeg kommer helt i tvivl på mig selv...

Undersøgelsen er ikke engang lavet færdig endnu, men jeg er allerede dømt....

Jeg er selv 17 (snart 18, og kæresten er 34. Vi har hans datter på 8 hver anden uge, og hende kan vi da sagtens passe.

Jeg er blevet misbrugt som barn, men er kommet igennem alt det, blev afsluttet derude ved phykologen for 2 år siden. 

Jeg skal mødes med en social rådgiver mandag, for at snakke det igennem, og hun kan forhåbentlig hjælpe mig.

Så mit spørgsmål er : Har du prøvet at nægte at skrive under? og hvad der er videre sket? 

Kram en fortvivlet kommende mor (er gravid)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Christina :-)

Anonym skriver:

Ja min sagdsbehandler har valgt at lave denne undersøglese. Hun har ikke fået nogle underretninger om mig eller noget. Hun kender dog min familie, som har været i noget stoffer osv.. 

Kæresten og jeg var til to samtaler. Vi troede egentlig det hele var fint, indtil vi modtager et brev hvor der står de laver den her undersøgelse men mangler vores underskrift til at indhente oplysninger fra bl.a min børnefaglige undersøglese, læge, jordemoder. 

Jeg ringer til sagbehandler, og siger jeg ikke vil skrive under, da jeg ikke mener jeg skal ha hjælp. Så siger hun følgende: "Du skal skrive under, for ellers kan jeg ikke lave undersøgelsen. Også kan jeg ikke få bevilliget en hjemmehoser til dig"

Og jeg kommer helt i tvivl på mig selv...

Undersøgelsen er ikke engang lavet færdig endnu, men jeg er allerede dømt....

Jeg er selv 17 (snart 18, og kæresten er 34. Vi har hans datter på 8 hver anden uge, og hende kan vi da sagtens passe.

Jeg er blevet misbrugt som barn, men er kommet igennem alt det, blev afsluttet derude ved phykologen for 2 år siden. 

Jeg skal mødes med en social rådgiver mandag, for at snakke det igennem, og hun kan forhåbentlig hjælpe mig.

Så mit spørgsmål er : Har du prøvet at nægte at skrive under? og hvad der er videre sket? 

Kram en fortvivlet kommende mor (er gravid)

Skriv lige privat vil gerne dele noget men privat

Anmeld

16. november 2012

Camilla <3

Jeg vil bare sende et kram.

Kender ikke noget til det.

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

Mor til elias og en lille ny til juni:) skriver:

Skriv lige privat vil gerne dele noget men privat

Tusind tak... 

Anmeld

16. november 2012

LISBETH:-)

Som udgangspunkt gør kommunen det jo for at hjælpe dig - og ikke mindst dit ufødte barn. De gør det ikke for at genere dig. Hvis du ikke mener der er behov for hjælp så vil det jo komme frem i deres undersøgelse.

Hvis du nægter ville jeg som sagsbehandler tænke at du måske skjuler noget, eller ikke vil gøre alt for at hjælpe dit ufødte barn og i sidste ende så kan det jo ende med at det bliver gennemført med tvang eller de tvinger dit f.eks. til at bo på familiecenter i 3-4 måneder lige efter dit barn er født for her at vudere din forældre evne.

Så jeg ville skrive under uanset hvad hvis det var mig - og tænke det som en hjælp fremfor noget negativt!

Jeg ville også få sagsbehandleren til at uddybe hvilke bekymringer der giver anledning til at foretage undersøgelsen. Sådan så du ved hvor det er de mener du kunne få brug for hjælp.

Anmeld

16. november 2012

tinasmor

Nu ser jeg ikke de unger mødre. Synes det er et hæsligt program MEN jeg læste en artikel forleden på nettet om en af dem (hende der har et barn med en tyrkisk mand) og en af de ting hun sagde var, at hun ville have ønsket, at hun havde samarbejdet med kommunen fra starten. De valgte at tvangsfjerne hendes søn og hun har først mulighed for at få det taget op til revision om et års tid. Hun sagde, at det hele måske kunne have været undgået hvis hun, istedet for at have set det så negativt og kæmpet i mod, ville have spillet med og taget i mod den hjælp de ville kunne have givet, i stedet for at tro, at hun kunne klare det hele selv og være negativt indstillet.

Jeg er af den holdning, at når en kommune går ind og ser på forældrenes evne til at tage sig af et barn, så tænker jeg, at det lille barn bliver varetaget. Hvis forældrene så viser sig, sagtens at kunne klare det, så fint. Hellere én der bliver undersøgt for meget, en ét barn som ender hos nogle forældre som desværre ikke kan tage vare på babyen.

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert ikke modarbejde kommunen. Hvis du synes I bliver fantastiske forældre, så er det jo bare at vise det.

Håber på det bedste for dig og dit ufødte barn.

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Nu ser jeg ikke de unger mødre. Synes det er et hæsligt program MEN jeg læste en artikel forleden på nettet om en af dem (hende der har et barn med en tyrkisk mand) og en af de ting hun sagde var, at hun ville have ønsket, at hun havde samarbejdet med kommunen fra starten. De valgte at tvangsfjerne hendes søn og hun har først mulighed for at få det taget op til revision om et års tid. Hun sagde, at det hele måske kunne have været undgået hvis hun, istedet for at have set det så negativt og kæmpet i mod, ville have spillet med og taget i mod den hjælp de ville kunne have givet, i stedet for at tro, at hun kunne klare det hele selv og være negativt indstillet.

Jeg er af den holdning, at når en kommune går ind og ser på forældrenes evne til at tage sig af et barn, så tænker jeg, at det lille barn bliver varetaget. Hvis forældrene så viser sig, sagtens at kunne klare det, så fint. Hellere én der bliver undersøgt for meget, en ét barn som ender hos nogle forældre som desværre ikke kan tage vare på babyen.

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert ikke modarbejde kommunen. Hvis du synes I bliver fantastiske forældre, så er det jo bare at vise det.

Håber på det bedste for dig og dit ufødte barn.

Tak for svar. Synes bare det er lidt underligt. Undersøgelsen har indtil videre kun være 2 samtaler, og hun har allerede valgt at jeg skal ha en fra kommunen hjem. Min jordemor fx har kun positivt om mig

Anmeld

16. november 2012

tinasmor

Anonym skriver:

Tak for svar. Synes bare det er lidt underligt. Undersøgelsen har indtil videre kun være 2 samtaler, og hun har allerede valgt at jeg skal ha en fra kommunen hjem. Min jordemor fx har kun positivt om mig

Uden overhoved at være inde i det, så tænker jeg, at det måske i første omgang har noget med din alder af gøre. At det måske er en slags auto-pilot når det er piger under 18 år som føder, fordi der har været så mange dårlige sager. Men igen det er fuldstændig et bud.

Jeg håber alt kommer til at gå godt.

Anmeld

16. november 2012

modesty

Jeg kan ikke se at der kan komme noget godt ud af at nægte. Hvis kommunen mener at der potentielt kan være problemer, vil de blot finde på en anden måde at undersøge det - de vil jo ikke bare droppe sagen fordi du ikke er samarbejdsvillig - tværtimod.

Jeg tænker umiddelbart at det faktum at du selv er meget ung plus har været udsat for overgreb plus nu har en meget ældre kæreste, kan sætte nogle alarmklokker i gang. Ikke at det nødvendigvis er et problem, men måske de gerne vil undersøge sagen nærmere.

Samarbejd og vær positiv alt det du/I kan. Og som andre også skriver - se det som en hjælp.

Anmeld

16. november 2012

KTP86

Kommunen vil din familie det bedste ^^ Skriv under. Samarbejd. Det er hvad jeg vil råde dig til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.