Et lille suk herfra (ivf)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Karin1982

Jeg har siden vi fik beskeden været i dårligt humør. Føler ikke at jeg magter den tur vi skal igennem, spekulere konstant på hvad der skal ske, og frygter det på en måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Karin1982

modesty skriver:

Jeg ved hvordan du/I har det. Jeg følte mig også som den største fiasko da jeg fandt ud af at jeg ikke kunne få børn på naturlig vis.

Men det er ikke din skyld! Og det er ikke din mands skyld! Naturen er bare uretfærdig ind imellem. Og tænk engang at det er muligt for os at få børn alligevel! Når jeg ser på min søn på 13 mdr. kan jeg ikke lade være med at føle at det er et kæmpe mirakel. Hvis jeg havde levet for 50 år siden, havde jeg ikke fået børn. Det er da en helt vild tanke.

Vi var meget glade for vores forløb (på Riget). Alle de ansatte var meget professionelle og søde. 

Vi var igennem 2 x hormonbehandling og 2 x fryseforsøg inden det lykkedes. Og der var ikke noget i vejen med os udover at mine æggeledere er lukkede. Og så igen - der er par der har meget større "problemer" end os, som er blevet gravide meget hurtigere. Men forbered jer på at det kan tage noget tid. Man ved aldrig om det lykkes i første eller sidste forsøg - eller om man er så uheldig at man skal punge ud til flere forsøg af egen lomme (men det lykkes for de fleste indenfor de tre gratis :-)

Det psykiske pres var klart det hårdeste. Jeg havde meget få gener af hormonbehandlingen, og man får morfin når de skal tage æggene ud, så det gjorde heller ikke ondt.

Der er mange undersøgelser, mange scanninger og man skal vænne sig til at ens krop er en maskine der hele tiden bliver reguleret og testet. Men det synes jeg nu ikke var det store problem.

Det værste var uvisheden om det nu lykkedes at blive gravid eller ej. Og den må man lære at leve med.

Kæmpe pøj pøj til jer. 

Hvor meget måtte i betale for medicinen under jeres behandling ?

Anmeld

18. november 2012

modesty

Hvor meget måtte i betale for medicinen under jeres behandling ?

Der er faste regler, jeg kan ikke huske det. Mener at egenbetaling er cirka 3.000 kr. om året.

EDIT:

Nu har jeg googlet det. 3.655 kr. om året er max.

Der står en masse info på nettet om IVF hvis du gerne vil vide mere om detaljerne - det er bare at google.

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Karin1982 skriver:

Jeg har siden vi fik beskeden været i dårligt humør. Føler ikke at jeg magter den tur vi skal igennem, spekulere konstant på hvad der skal ske, og frygter det på en måde.

Du må da ikke gå og være helt nedtrykt over det! Det dur da ikke... Hvad er du frygter? Måske det hjælper at få sat ord på og skrevet alle dine spørgsmål ned, måske der er nogle der kan hjælpe dog og berolige dig herinde

Anmeld

18. november 2012

Karin1982

modesty skriver:

Der er faste regler, jeg kan ikke huske det. Mener at egenbetaling er cirka 3.000 kr. om året.

EDIT:

Nu har jeg googlet det. 3.655 kr. om året er max.

Der står en masse info på nettet om IVF hvis du gerne vil vide mere om detaljerne - det er bare at google.

Mange tak for oplysningen

Anmeld

18. november 2012

Karin1982

tarkoflen skriver:

Du må da ikke gå og være helt nedtrykt over det! Det dur da ikke... Hvad er du frygter? Måske det hjælper at få sat ord på og skrevet alle dine spørgsmål ned, måske der er nogle der kan hjælpe dog og berolige dig herinde

Tror bare det er fordi det hele er så uoverskueligt lige nu.
Jeg havde jo aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg ikke kunne blive gravid af naturlig vej, da ingen af mine søstre har haft det problem.

Jeg føler mig nedtrykt og alene, selvom jeg har min dejlige kæreste som støtter mig i det her.

Har bare allermest lyst til at sige stop her og så glemme alt om børn, men mit hjerte brænder for mit eget barn og har gjort det de sidste mange år.

Mit humør svinger frem og tilbage hele tiden, og jeg går med smerter i underlivet som også er med til at gøre mig ked af det

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Karin1982 skriver:

Tror bare det er fordi det hele er så uoverskueligt lige nu.
Jeg havde jo aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg ikke kunne blive gravid af naturlig vej, da ingen af mine søstre har haft det problem.

Jeg føler mig nedtrykt og alene, selvom jeg har min dejlige kæreste som støtter mig i det her.

Har bare allermest lyst til at sige stop her og så glemme alt om børn, men mit hjerte brænder for mit eget barn og har gjort det de sidste mange år.

Mit humør svinger frem og tilbage hele tiden, og jeg går med smerter i underlivet som også er med til at gøre mig ked af det

Det er uoverskueligt! Men det hjælper når du kommer i gang... Man får en helt klar køreplan, det gjorde vi i hvert fald. Du må spørge alt det du orker og de er simpelthen så søde og hjælpsomme de mennesker der arbejder på klinikkerne! Jeg synes virkelig vi blev beroliget derude og fik god hjælp!

Det er faktisk en fordel, at l ikke "bare" er ufrivilligt barnløse, da det er meget sværere at behandle, fordi de famler lidt i blinde! Hos os med en diagnose, har de prøvet en del på mange forskellige og har derfor en masse erfaring med, hvad der virker godt for os!

Håber du har nogle, du kan snakke med, så du ikke går med alle bekymringerne selv!

Anmeld

18. november 2012

Karin1982

tarkoflen skriver:

Det er uoverskueligt! Men det hjælper når du kommer i gang... Man får en helt klar køreplan, det gjorde vi i hvert fald. Du må spørge alt det du orker og de er simpelthen så søde og hjælpsomme de mennesker der arbejder på klinikkerne! Jeg synes virkelig vi blev beroliget derude og fik god hjælp!

Det er faktisk en fordel, at l ikke "bare" er ufrivilligt barnløse, da det er meget sværere at behandle, fordi de famler lidt i blinde! Hos os med en diagnose, har de prøvet en del på mange forskellige og har derfor en masse erfaring med, hvad der virker godt for os!

Håber du har nogle, du kan snakke med, så du ikke går med alle bekymringerne selv!

Kæresten og jeg gik en lang tur og fik snakket ud om det så det er dejligt

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Karin1982 skriver:

Kæresten og jeg gik en lang tur og fik snakket ud om det så det er dejligt

Det lyder rigtig godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.