Jeg har endometriose, og vi kom derfor direkte i IVF behandling.
Vi havde et forsøg i februar, som endte med, at jeg fik taget 4 æg ud, to blev fejlbefrugtede og vi havde sagt ja til at de måtte bruge dem til forskning og to delte sig for dårligt til at de ville sætte dem om... Så vi måtte gå slukørede derfra uden noget som helst!
Jeg var igennem lang protokol, hvor jeg først blev nedreguleret, derefter kom jeg på hormoner, skulle tage en ÆL sprøjte, så æggene kan løsne sig før de bliver taget ud.
Derefter gik der to dage, så fik jeg besked om, om der var æg til oplægning. Det var samme procedure begge gange...
Vi havde lige en pause frem til august, da jeg gik voldsomt ned med stress.
I august fik vi så 2. forsøg jeg blev nedreguleret hen over klinikkens sommerferie og fik hormoner lige efter ferien...
Jeg fik dobbelt dosis hormoner i 2. forsøg, fordi jeg ikke reagerede særlig godt på hormonerne 1. gang... Og så valgte de icsi, så risikoen for fejlbefrugtning blev mindre, når nu der var to sidste gang. Og det hjalp! Denne gang havde jeg 10 æg og to blev befrugtet, delte sig ikke perfekt, men der var to til oplægning og jeg er gravid i uge 16+3 i dag

så det ene satte sig godt og grundig fast

Rigtig meget held og lykke!
Anmeld