Et lille suk herfra (ivf)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.391 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Karin1982

Min kæreste og jeg prøver at få vores ønskebarn, men lige nu ser jeg kun forhindringer.

Jeg har pco og blev derfor sat på trisekvens for at starte ægløsning, og så troede jeg at alt nok skulle blive godt. Men ak sådan skulle det ikke gå. Mandens sædkvalitet er så dårlig at nu hedder det ivf
Min gyn har henvist os til holbæk, så nu venter vi på brev derfra.

Vi blev begge kede da vi gik derfra for det er et nederlag for os begge føler vi.

Så kære alle jer herinde, vil i ikke fortælle lidt om forløbet i gik igennem, både godt og godt så jeg ved hvad vi kan forvente

*Karin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Hemmeligpigeendnu

Hej Karin

Jeg har ikk selv prøvet det, men min moster havde det samme som dig, og min onkel havde os dårlig sæd.

Men dag idag har de 3 dejlige børn, på 12, 6 og 1 år gammel..

Så sender dig  og  for alt nok skal gå..

Anmeld

16. november 2012

Hemmeligpigeendnu

hov, den dag idag sku der stå

Anmeld

16. november 2012

modesty

Min kæreste og jeg prøver at få vores ønskebarn, men lige nu ser jeg kun forhindringer.

Jeg har pco og blev derfor sat på trisekvens for at starte ægløsning, og så troede jeg at alt nok skulle blive godt. Men ak sådan skulle det ikke gå. Mandens sædkvalitet er så dårlig at nu hedder det ivf

Vi blev begge kede da vi gik derfra for det er et nederlag for os begge føler vi.

Så kære alle jer herinde, vil i ikke fortælle lidt om forløbet i gik igennem, både godt og godt så jeg ved hvad vi kan forvente

*Karin

Jeg ved hvordan du/I har det. Jeg følte mig også som den største fiasko da jeg fandt ud af at jeg ikke kunne få børn på naturlig vis.

Men det er ikke din skyld! Og det er ikke din mands skyld! Naturen er bare uretfærdig ind imellem. Og tænk engang at det er muligt for os at få børn alligevel! Når jeg ser på min søn på 13 mdr. kan jeg ikke lade være med at føle at det er et kæmpe mirakel. Hvis jeg havde levet for 50 år siden, havde jeg ikke fået børn. Det er da en helt vild tanke.

Vi var meget glade for vores forløb (på Riget). Alle de ansatte var meget professionelle og søde. 

Vi var igennem 2 x hormonbehandling og 2 x fryseforsøg inden det lykkedes. Og der var ikke noget i vejen med os udover at mine æggeledere er lukkede. Og så igen - der er par der har meget større "problemer" end os, som er blevet gravide meget hurtigere. Men forbered jer på at det kan tage noget tid. Man ved aldrig om det lykkes i første eller sidste forsøg - eller om man er så uheldig at man skal punge ud til flere forsøg af egen lomme (men det lykkes for de fleste indenfor de tre gratis :-)

Det psykiske pres var klart det hårdeste. Jeg havde meget få gener af hormonbehandlingen, og man får morfin når de skal tage æggene ud, så det gjorde heller ikke ondt.

Der er mange undersøgelser, mange scanninger og man skal vænne sig til at ens krop er en maskine der hele tiden bliver reguleret og testet. Men det synes jeg nu ikke var det store problem.

Det værste var uvisheden om det nu lykkedes at blive gravid eller ej. Og den må man lære at leve med.

Kæmpe pøj pøj til jer. 

Anmeld

16. november 2012

Karin1982

Mange tak til jer der har skrevet. Nu venter vi bare på at brevet kommer fra holbæk sygehus så vi kan komme videre. Jeg har tankemylder og spørgsmålene vælter frem, hvorfor dit og hvorfor dat. Jeg er bange og spændt på en gang

*Karin

Anmeld

16. november 2012

Karin1982

modesty skriver:

Jeg ved hvordan du/I har det. Jeg følte mig også som den største fiasko da jeg fandt ud af at jeg ikke kunne få børn på naturlig vis.

Men det er ikke din skyld! Og det er ikke din mands skyld! Naturen er bare uretfærdig ind imellem. Og tænk engang at det er muligt for os at få børn alligevel! Når jeg ser på min søn på 13 mdr. kan jeg ikke lade være med at føle at det er et kæmpe mirakel. Hvis jeg havde levet for 50 år siden, havde jeg ikke fået børn. Det er da en helt vild tanke.

Vi var meget glade for vores forløb (på Riget). Alle de ansatte var meget professionelle og søde. 

Vi var igennem 2 x hormonbehandling og 2 x fryseforsøg inden det lykkedes. Og der var ikke noget i vejen med os udover at mine æggeledere er lukkede. Og så igen - der er par der har meget større "problemer" end os, som er blevet gravide meget hurtigere. Men forbered jer på at det kan tage noget tid. Man ved aldrig om det lykkes i første eller sidste forsøg - eller om man er så uheldig at man skal punge ud til flere forsøg af egen lomme (men det lykkes for de fleste indenfor de tre gratis :-)

Det psykiske pres var klart det hårdeste. Jeg havde meget få gener af hormonbehandlingen, og man får morfin når de skal tage æggene ud, så det gjorde heller ikke ondt.

Der er mange undersøgelser, mange scanninger og man skal vænne sig til at ens krop er en maskine der hele tiden bliver reguleret og testet. Men det synes jeg nu ikke var det store problem.

Det værste var uvisheden om det nu lykkedes at blive gravid eller ej. Og den må man lære at leve med.

Kæmpe pøj pøj til jer. 

Kan du fortælle noget mere om det forløb i var igennem?

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

Jeg har endometriose, og vi kom derfor direkte i IVF behandling.

Vi havde et forsøg i februar, som endte med, at jeg fik taget 4 æg ud, to blev fejlbefrugtede og vi havde sagt ja til at de måtte bruge dem til forskning og to delte sig for dårligt til at de ville sætte dem om... Så vi måtte gå slukørede derfra uden noget som helst!

Jeg var igennem lang protokol, hvor jeg først blev nedreguleret, derefter kom jeg på hormoner, skulle tage en ÆL sprøjte, så æggene kan løsne sig før de bliver taget ud.

Derefter gik der to dage, så fik jeg besked om, om der var æg til oplægning. Det var samme procedure begge gange...

Vi havde lige en pause frem til august, da jeg gik voldsomt ned med stress.

I august fik vi så 2. forsøg jeg blev nedreguleret hen over klinikkens sommerferie og fik hormoner lige efter ferien...

Jeg fik dobbelt dosis hormoner i 2. forsøg, fordi jeg ikke reagerede særlig godt på hormonerne 1. gang... Og så valgte de icsi, så risikoen for fejlbefrugtning blev mindre, når nu der var to sidste gang. Og det hjalp! Denne gang havde jeg 10 æg og to blev befrugtet, delte sig ikke perfekt, men der var to til oplægning og jeg er gravid i uge 16+3 i dag så det ene satte sig godt og grundig fast

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld

16. november 2012

modesty

Kan du fortælle noget mere om det forløb i var igennem?

Vi var i lang protokol fordi min kæreste har hepatitis - lang historie, men noget med at de skal kunne styre processen præcist fordi de skal have ekstra personale til stede når hans sæd skal håndteres. Jeg tror at de fleste starter med kort protokol, som er meget mere simpel end den lange. 

Du kan google detaljerne for de forskellige behandlingsvariationer.

Men kort sagt går den lange protokol ud på at man først nulstiller kvindens eget hormonsystem ved nedregulering, som er en (anti)hormonbehandling, der i princippet betyder at man går i falsk overgangsalder. Man stikker sig selv en gang om dagen med et middel der hedder suprefact. Her fik jeg hedeture som symptom. Derefter opbygger man et falsk hormonsystem hvor man via daglige hormonindsprøjtninger påvirker æggene så mange æg modnes på samme tid. Man kan godt blive lidt øm i æggestokkene hvis der er mange æg der modnes, men hos mig var det ikke så slemt. Hvorefter man så tager æggene ud ved hjælp af en fælt udseende meget lang nål (det gør ikke specielt ondt). Æggene parres med mandens sæd - et par dage efter får man at vide hvor mange der har delt sig og kan lægges op i livmoderen. Hvis der er nogen til overs, bliver de frosset ned.

Anmeld

17. november 2012

Karin1982

Jeg er dælme noget spændt på det forløb der venter os. Mange tak til jer der har gidet svare mig

*Karin

Anmeld

17. november 2012

sus73

Karin1982 skriver:

*Karin

I skal da på ingen møde føle det som et nederlag. Der er i dag virkelig mange par som går igennem fertilitetsbehandling. IVF er en god løsning for jer, især når din kærestes sædkvalitet ikke er i top. Det skal nok gå 

Jeg står i den sitaution at jeg ikke kan få børn med egne æg. Så jeg er nødt til at søge til udlandet for at få hjælp. Og ja, det er hårdt, men bestemt ikke noget nederlag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.