12-årig dreng begik selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.783 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra berlingske.dk

En 12-årig dreng har hængt sig i en landsby ved Holbæk. Det sker yderst sjældent, at børn under 15 år begår selvmord. Og de ønsker ikke reelt at dø, mener ekspert.

Ifølge Ekstra Bladet var det voldsom mobning, der førte til, at en 12-årig dreng fra Kisserup ved Holbæk tirsdag eftermiddag tog sit eget liv.

Familien anklager drengens skole for ikke at have stoppet mobningen i tide. Skolelederen har ingen kommentarer til sagen.

Det er heldigvis yderst sjældent at børn begår selvmord, men når det sker, er det næsten altid en reaktion på at barnet har det dårligt, og sjældent et virkeligt dødsønske, mener en dansk ekspert i selvmord blandt unge.

- Fordi der heldigvis er så få tilfælde, ved man meget lidt om børn, der begår selvmord. Men selvmord og selvmordsforsøg blandt børn er en reaktion på, at de ikke har det godt og ikke føler at deres liv og følelser bliver taget alvorligt, siger formand for Landsforeningen af Efterladte efter Selvmord og tidligere leder af Center for Selvmordsforskning, Unni Bille-Brahe.

Hun mener ikke børn virkelig planlægger at dø, når de forsøger selvmord, men at det næsten altid er noget, der sker spontant, når følelserne flyder over.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Mutti2

Det er så forfærdeligt at sådan noget kan ske.

Jeg forstår ikke at der ikke bliver taget mere hånd om mobning, når det er så voldsomt at et lille barn ikke ønsker at leve mere....

Jeg håber virkeligt der bliver taget fat om de børn der i denne sag er mobberne. De skal da vist have psykisk hjælp oven på den måde sagen har taget sin drejning!!

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

synes virkelig også det er forfærdeigt..
Min gudfar og hans kone bor i Kisserup..det kan være de kender ham og hans forældre

Anmeld

4. juni 2009

wamse

Det er så frygteligt, stakkels lille dreng, hvor må han have følt sig alene i denne verden Da jeg læste det i avisen, skyndte jeg mig at give min 13 årig en stor klem, og sige at jeg elsker ham Håber ved gud da at min søn føler at han kan henvende sig til mig, hvis han har brug for det.

Anmeld

4. juni 2009

Zeta

Ganske enkelt helt forfærdeligt..... Skolen har pligt til at gribe ind ved mobning, håber der kommer en undersøgelse, så der drages til ansvar, så det ikke gentager sig igen. Stakkels forældre og familie.... Den slags ting må bare ikke ske.

Anmeld

4. juni 2009

Mutti2

Det er dybt rystende. Og som forældre rammer det virkeligt ekstra hårdt at høre at det kan komme så vidt.

Man gør jo sit bedste for at konstant at få sit barn til at mærke at det er elsket, og bare kan komme hvis der er det mindste.
Men hvad nu hvis det ikke er nok? Og hvad nu hvis man først finder ud af det når det er for sent

Det er sgu godt nok ubehageligt at et barn i den alder kan få tanker som dette, og så gøre noget ved det

Anmeld

4. juni 2009

Mira0911

Det er er jo vildt rystende det der... Der er jo tit snak om, at mobning skal ud.. Jeg tror ikke på nogen måder, at det kommer ud af vores verden...

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Har læst og læst om det idag, Det er FRYGTELIGT:...

Tilsyndeladene er det mobning, der har drevet ham til det.

HVORFOR er det at børn, ikke råber hjælp til forældrene? Jeg gjorde det heller ikke selv, da jeg var barn/ung og blev mobbet til depression 

Åhhh, hvor er det bare DET jeg ikke ønsker for Idun, men hvad kan man dog gøre

Der er en masse om det på EB.dk også

Det føles også bare så tæt på, fordi vi nærmest kan se over på kisserup, hvor skolen ligger og min venindes bror går der og både hende og hendes søster har gået der...  Æv...

Og hvordan har dem der har mobbet ham det nu?... Selvom de er nogen møgsvin, så må de VIRKELIG have det dårligt nu og hvis de ikke har det dårligt, nu, så er det sku også noget helt helt andet galt med dem...

Av mit hjerte, hvor jeg ikke kan have sådan noget

Anmeld

4. juni 2009

wamse

Zafir skriver:

Har læst og læst om det idag, Det er FRYGTELIGT:...

Tilsyndeladene er det mobning, der har drevet ham til det.

HVORFOR er det at børn, ikke råber hjælp til forældrene? Jeg gjorde det heller ikke selv, da jeg var barn/ung og blev mobbet til depression 

Åhhh, hvor er det bare DET jeg ikke ønsker for Idun, men hvad kan man dog gøre

Der er en masse om det på EB.dk også

Det føles også bare så tæt på, fordi vi nærmest kan se over på kisserup, hvor skolen ligger og min venindes bror går der og både hende og hendes søster har gået der...  Æv...

Og hvordan har dem der har mobbet ham det nu?... Selvom de er nogen møgsvin, så må de VIRKELIG have det dårligt nu og hvis de ikke har det dårligt, nu, så er det sku også noget helt helt andet galt med dem...

Av mit hjerte, hvor jeg ikke kan have sådan noget

Jeg synes faktisk at dette er ganske frygteligt for dem som har mobbet også Det er frygteligt det de har gjort, men det er fisme også noget af en konsekvens for dem.
Synes helt klart at der istedet må være nogle voksne mennesker, som fuldstændig har spillet fallit. Der må være nogle voksne som har vidst dette, og DE skulle have gjort noget.
Siger ikke at mobberne står uden ansvar, men vi taler formentlig om nogle børn, som af forskellige årsager har deltaget i denne mobning. Men håber da at der snart kommer lidt flere facts på, omkring hvad der er foregået omkring denne stakkels lille dreng.

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

wamse skriver:

Jeg synes faktisk at dette er ganske frygteligt for dem som har mobbet også Det er frygteligt det de har gjort, men det er fisme også noget af en konsekvens for dem.
Synes helt klart at der istedet må være nogle voksne mennesker, som fuldstændig har spillet fallit. Der må være nogle voksne som har vidst dette, og DE skulle have gjort noget.
Siger ikke at mobberne står uden ansvar, men vi taler formentlig om nogle børn, som af forskellige årsager har deltaget i denne mobning. Men håber da at der snart kommer lidt flere facts på, omkring hvad der er foregået omkring denne stakkels lille dreng.

HVsi det har været så alvorligt, som det tilsyneladende har været, hvor har skolen så været? Hvor har fritiden? Forældrene? ... Også til dem der får lov til at mobbe så meget.

Jeg ved godt at man kan blive meget indadvent og ikke sige NOGET til sine forældrene... Jeg sagde INTET til mine forældre, tværtimod slappede jeg af og nød at være hjemme, i den periode for mig. Men HVORFOR tager lærer osv ikke hånd om det?????... FORSTÅR det ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.