Ved at opgive :( ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

SussieThyssen

LilleChelle skriver:

Hvordan får man gejsten op omkring amningen igen, når man er lige ved at opgive?

Nu har jeg været tvangsindlagt med en baby ved brystet konstant, den sidste halvanden uge. Han har været forkølet, jeg har haft brystbetændelse og han blev 3 uger i lørdags, så han er garanteret også i hans første appetitspring. Han fik en aftenflaske i søndags, som mættede ham godt. Og igen har han fået flaske de sidste to dage, når han har sagt fra ved brystet, fordi der ikke er kommet mere (suttebrikken vi bruger har været tom), primært om aftenen når vi har skulle i seng. Jeg har pumpet ud imorges, hvor jeg fik 125 ml. ud af det ene bryst efter han havde spist. Men på det andet bryst kan jeg ikke rigtig få noget ud (det er dette der har været brystbetændelse i, i sidste uge - fik pencilin torsdag aften). 

Jeg er ved at opgive amningen, men min samvittighed over at skulle give erstatning, har det absolut ikke godt med denne tanke. 

Hvad gør jeg for at holde modet, troen og motivationen oppe? 

Du er IKKE en dårlig mor hvis du alligevel skulle gi' op og give MME.

Det er vi mange der har gjort eller måttet...og vi føler os bestemt ikke som dårlige mødre.

Am, hvis det er det du vil, men lad være med at gøre livet til et helvede for dig og dit barn, så du ødelægger, de dejlige hyggestunder medens barnet er helt spædt.
Trolden har alligevel fået de vigtigste antistoffer på nuværende tidspunkt, så det er ikke så slemt.

Fortsæt med at give hvad du har og suppler så med MME, hvis det er.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

ano14316

StineW79 skriver:

Tænker at du måske ku ha brug for at din Sp kom ud og besøgte jer. Hun ka give nogle rigtig gode ammeråd. 

Det er så vigtigt når man ska ha ordenlig gang i amningen, at man selv tror på at det nok ska lykkes! At man får sig sat godt til rette, så man sidder i en god stol / sofa, har et glas vand at drikke i nærheden, evt et blad eller fjernsyn, som lige ka tage en tanker væk fra amning. At ens bryster får en god behandlig. Med det mener jeg at de ska holdes varme og fri for sår. Jeg brugte feks brystortecreme fra apoteket efter hver amning, i starten og nu smør jeg vorterne morgen og aften. Sørg for at baby sutter rigtigt, så den ik ødelægger dine vorter. 

Masseger dem når du er i bad og sig til dem at de gør det godt. Ved godt det lyder dumt, men jeg gir jævnligt mine bryster en lille peptalk. Har jeg en dag hvor jeg føler at der er knap så meget mælk, drikker jeg et par glas kako og det virker altså for mig. Du ka også pumpe ud, efter endt amning, der behøver ik komme noget, bare det at du pumper stimulere mælken.

Men som jeg også har sagt tidliger, så er du ik en dårliger mor, hvis du gir flaske! Held og lykke med det! Vh stine

Jeg er 100% enig..

rigtig godt skrevet..

Anmeld

15. november 2012

ano14316

LilleChelle skriver:

Jeg føler selv at jeg slapper af når jeg ammer. Men det kan selvfølgelig godt være at frygten sidder i mig hele tiden, for ikke at have nok mælk til at mætte ham. 

Men det aner jeg ikke hvordan jeg kan ændre. Jeg har prøvet bare at ligge i sengen og hygge og ligge til når han har været vågen og gidet sutte, men jeg synes ikke det har hjulpet :/

som Stine også skriver så tror jeg det er en god idé at få besøg æg sin sundhedsplejeske, der kan give sig nogen råd. 

Du kan også ringe til en ammerådgiver, det er gratis og du kam sagtens ringe nu.. http://www.fogf.dk/ammerådgivningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.