Ved at opgive :( ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. november 2012

LilleChelle

Hvordan får man gejsten op omkring amningen igen, når man er lige ved at opgive?

Nu har jeg været tvangsindlagt med en baby ved brystet konstant, den sidste halvanden uge. Han har været forkølet, jeg har haft brystbetændelse og han blev 3 uger i lørdags, så han er garanteret også i hans første appetitspring. Han fik en aftenflaske i søndags, som mættede ham godt. Og igen har han fået flaske de sidste to dage, når han har sagt fra ved brystet, fordi der ikke er kommet mere (suttebrikken vi bruger har været tom), primært om aftenen når vi har skulle i seng. Jeg har pumpet ud imorges, hvor jeg fik 125 ml. ud af det ene bryst efter han havde spist. Men på det andet bryst kan jeg ikke rigtig få noget ud (det er dette der har været brystbetændelse i, i sidste uge - fik pencilin torsdag aften). 

Jeg er ved at opgive amningen, men min samvittighed over at skulle give erstatning, har det absolut ikke godt med denne tanke. 

Hvad gør jeg for at holde modet, troen og motivationen oppe? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved godt det er rigtig, rigtig hårdt, men hvis du rigtig gerne vil amme er du nød til at ligge ham til! 

Da jeg havde brystbetændelse, var mit ene bryst også hurtigt tom, men lod hende ligge lidt og sutte, så mælken ka komme igen, også lage jeg hende til ved begge bryster. Nu er mælken kommet igen, og jeg ammer igen kun ved et bryst pr måltid. Tror der gik ca 1 uge inden brystet, var fyldt op igen.

Og ellers er det vigtigt at du husker, at du ik er en dårlig mor, hvis i gir flaske!! Mme i dag, er fuldt ud lige så godt! Det er jo bare desvære noget dyre. Vh stine

Anmeld

14. november 2012

ano14316

LilleChelle skriver:

Hvordan får man gejsten op omkring amningen igen, når man er lige ved at opgive?

Nu har jeg været tvangsindlagt med en baby ved brystet konstant, den sidste halvanden uge. Han har været forkølet, jeg har haft brystbetændelse og han blev 3 uger i lørdags, så han er garanteret også i hans første appetitspring. Han fik en aftenflaske i søndags, som mættede ham godt. Og igen har han fået flaske de sidste to dage, når han har sagt fra ved brystet, fordi der ikke er kommet mere (suttebrikken vi bruger har været tom), primært om aftenen når vi har skulle i seng. Jeg har pumpet ud imorges, hvor jeg fik 125 ml. ud af det ene bryst efter han havde spist. Men på det andet bryst kan jeg ikke rigtig få noget ud (det er dette der har været brystbetændelse i, i sidste uge - fik pencilin torsdag aften). 

Jeg er ved at opgive amningen, men min samvittighed over at skulle give erstatning, har det absolut ikke godt med denne tanke. 

Hvad gør jeg for at holde modet, troen og motivationen oppe? 

OBS!!! dette er peptalk!!!

Du må bare holde fokus på at det bare er det bedste for dig og dit barn... 

Lige nu er det rigtig rigtig hårdt, men når i er kommet rigtig igang, så vil det blive en rigtig hyggelig og dejligt ting for jer begge!! Og du vil nyde det resten af den tid du ammer, og være stolt af at du stod igennem en slem start!!

Derudover kan jeg sige omk. appetitspring at man bliver usikker på om man har mælk nok, og det er helt normalt at blive det.. 

Jeg synes den bedste måde at komme igennem et appetitspring, var at hellige mig amningen i 24 timer, det var det eneste jeg skulle,  amme amme amme, resten måtte stå til. og når de 24 timer var overstået var mælke produktionen også i den grad sat i vejret. 

Og som en anden siger, så er man jo ikke en dårligere mor, hvis man ikke kan få amningen til at fungere..!!

Anmeld

14. november 2012

Vidunderligeunger

kæmp!!! jeg fortryder SÅ meget at jeg lyttede til de velmenene råd om at give supplerende flaske da Emil var 3 mdr gammel. Jeg havde også lige haft brystbetændelse + jeg besvimede af udmattelse (var meget alene), men kæmp... jeg ville ønske jeg havde kæmpet lidt længere.. også med den første, da var hun kun 4 uger da jeg opgav.. øv øv øv..

Anmeld

15. november 2012

LilleChelle

Jeg kan bare slet ikke se hvordan og hvornår produktionen vil stige, så han kan blive mæt af brystmælken igen. 

- Synes ikke den sidste halvanden uge har været andet end at amme og være trist over at føle han ikke får nok. 

Anmeld

15. november 2012

Ka+Ma=Be

ano14316 skriver:

OBS!!! dette er peptalk!!!

Du må bare holde fokus på at det bare er det bedste for dig og dit barn... 

Lige nu er det rigtig rigtig hårdt, men når i er kommet rigtig igang, så vil det blive en rigtig hyggelig og dejligt ting for jer begge!! Og du vil nyde det resten af den tid du ammer, og være stolt af at du stod igennem en slem start!!

Derudover kan jeg sige omk. appetitspring at man bliver usikker på om man har mælk nok, og det er helt normalt at blive det.. 

Jeg synes den bedste måde at komme igennem et appetitspring, var at hellige mig amningen i 24 timer, det var det eneste jeg skulle,  amme amme amme, resten måtte stå til. og når de 24 timer var overstået var mælke produktionen også i den grad sat i vejret. 

Og som en anden siger, så er man jo ikke en dårligere mor, hvis man ikke kan få amningen til at fungere..!!

lige mine ord! :-) Kunne ikke sige det bedre selv.
hold ud og vid at man får en helt fantastisk følelse når det lykkes.

Anmeld

15. november 2012

LilleChelle

Ka+Ma=Be skriver:

lige mine ord! :-) Kunne ikke sige det bedre selv.
hold ud og vid at man får en helt fantastisk følelse når det lykkes.

Men hvornår lykkedes det? 

Anmeld

15. november 2012

ano14316

LilleChelle skriver:

Men hvornår lykkedes det? 

Jeg kom lige til at tænke på... kan du slappe nok af når du ammer.. Fordi man kan have nok så meget mælk, men jeg oplevede at jeg i en periode stresset helt vildt over at jeg ikke synes det var mælk nok, og havde det helt elendigt over det... og såløb mælken ikke til.. Det kan påvirke nedløbsrefleksen rigtig rigtig meget.. 

Har du prøvet at tage et døgnstid hvor i barrikadere jer i sengen og så lægger du til, hvergang han virker som om han vil sutte... Det er antallet af amninger og ikke længden der får produktionen til at stige.. så det hjælper ikke bare at amme i 2 timer, så hellere amme 15-20 min ved hvert bryst og så vente en time og så amme igen.

Anmeld

15. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at du måske ku ha brug for at din Sp kom ud og besøgte jer. Hun ka give nogle rigtig gode ammeråd. 

Det er så vigtigt når man ska ha ordenlig gang i amningen, at man selv tror på at det nok ska lykkes! At man får sig sat godt til rette, så man sidder i en god stol / sofa, har et glas vand at drikke i nærheden, evt et blad eller fjernsyn, som lige ka tage en tanker væk fra amning. At ens bryster får en god behandlig. Med det mener jeg at de ska holdes varme og fri for sår. Jeg brugte feks brystortecreme fra apoteket efter hver amning, i starten og nu smør jeg vorterne morgen og aften. Sørg for at baby sutter rigtigt, så den ik ødelægger dine vorter. 

Masseger dem når du er i bad og sig til dem at de gør det godt. Ved godt det lyder dumt, men jeg gir jævnligt mine bryster en lille peptalk. Har jeg en dag hvor jeg føler at der er knap så meget mælk, drikker jeg et par glas kako og det virker altså for mig. Du ka også pumpe ud, efter endt amning, der behøver ik komme noget, bare det at du pumper stimulere mælken.

Men som jeg også har sagt tidliger, så er du ik en dårliger mor, hvis du gir flaske! Held og lykke med det! Vh stine

Anmeld

15. november 2012

LilleChelle

ano14316 skriver:

Jeg kom lige til at tænke på... kan du slappe nok af når du ammer.. Fordi man kan have nok så meget mælk, men jeg oplevede at jeg i en periode stresset helt vildt over at jeg ikke synes det var mælk nok, og havde det helt elendigt over det... og såløb mælken ikke til.. Det kan påvirke nedløbsrefleksen rigtig rigtig meget.. 

Har du prøvet at tage et døgnstid hvor i barrikadere jer i sengen og så lægger du til, hvergang han virker som om han vil sutte... Det er antallet af amninger og ikke længden der får produktionen til at stige.. så det hjælper ikke bare at amme i 2 timer, så hellere amme 15-20 min ved hvert bryst og så vente en time og så amme igen.

Jeg føler selv at jeg slapper af når jeg ammer. Men det kan selvfølgelig godt være at frygten sidder i mig hele tiden, for ikke at have nok mælk til at mætte ham. 

Men det aner jeg ikke hvordan jeg kan ændre. Jeg har prøvet bare at ligge i sengen og hygge og ligge til når han har været vågen og gidet sutte, men jeg synes ikke det har hjulpet :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.