Er der nogen der ser Tro, håb og talent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

L&V

KittyCatta skriver:

De får da også lov til at være børn? Når de vel at mærke er færdige med settet!

Det er fedt at se, at forældre stadigvæk magter at sætte krav til deres børn og coacher dem til tops. Men det kræver stadigvæk velvilje af børnene, og vil de ikke til tops, tror jeg vitterligt heller ikke at forældrene tvinger dem.

Fedt at børn stadigvæk har høje ambitioner!

Syntes du virkelig det?? Puha jeg syntes det er fint med ambitioner og at sætte krav men syntes godt nok der er en grænse for hvad der er rimeligt i den alder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

KittyCatta

Syntes du virkelig det?? Puha jeg syntes det er fint med ambitioner og at sætte krav men syntes godt nok der er en grænse for hvad der er rimeligt i den alder..

Ja, det synes jeg.

Jeg har selv været elitesportsudøver indenfor rosporten, da jeg var teenager. Nåede at kvalificere mig til VM, men stoppede kort tid inden pga en skade.
Man er som forælder nød til at pace sine børn meget, når de er elitesportsudøvere og bare gerne vil være de bedste i verden. Man kommer ikke sovende til gode resultater.

Jeg havde selv de høje ambitioner, og heldigvis støttede min familie op og coachede mig. Min fars mantra er, at "smerte er svaghed, der forlader kroppen". Sådan er jeg opdraget og jeg vil også lade den gå videre til mine egne børn.

Men jeg ved samtidig, at hvis jeg ikke længere ønskede at dyrke elitesport mere, kunne jeg sagtens stoppe. Selvfølgelig ville mine forældre være skuffede, men alligevel støtte mig i min beslutning, efter at have diskuteret den ordentlig igennem.

Anmeld

14. november 2012

L&V

KittyCatta skriver:

Ja, det synes jeg.

Jeg har selv været elitesportsudøver indenfor rosporten, da jeg var teenager. Nåede at kvalificere mig til VM, men stoppede kort tid inden pga en skade.
Man er som forælder nød til at pace sine børn meget, når de er elitesportsudøvere og bare gerne vil være de bedste i verden. Man kommer ikke sovende til gode resultater.

Jeg havde selv de høje ambitioner, og heldigvis støttede min familie op og coachede mig. Min fars mantra er, at "smerte er svaghed, der forlader kroppen". Sådan er jeg opdraget og jeg vil også lade den gå videre til mine egne børn.

Puha ja det ved jeg slet ik hvad jeg skal sige til.. Og slet ikke det mantra der..

Jeg syntes jo bare børn ska nyde deres "ansvars frie" liv så længe de kan og lege og være ubekymret for alt det andet race skal nok komme..

Anmeld

14. november 2012

KittyCatta

Puha ja det ved jeg slet ik hvad jeg skal sige til.. Og slet ikke det mantra der..

Jeg syntes jo bare børn ska nyde deres "ansvars frie" liv så længe de kan og lege og være ubekymret for alt det andet race skal nok komme..

Nu var jeg 11 år, da jeg startede og legede ikke rigtig meget, men jeg har da stadig haft frihed - EFTER min træning.

Jeg føler ikke at roningen og mine forældre har stjålet min barndom. De hjalp mig til at udleve min kæmpe drøm.

Børn tager ikke skade af at blive presset til det yderste. Hvis man ikke gør det, ender man netop med en hel nation pyllerhoveder. Sorry to say, men man skal altså ikke pakke børn ind i vat. Det ser vi desværre bare alt for børn, der bliver i dag. Børn idag dyrker stortset ikke sport, blive tykkere og tykkere og mere og mere inaktive.

Vil man noget i denne verden, må man også kæmpe hårdt for det. Man tager ikke skade af, at blive pacet.

Tror aldrig vi bliver enige om dette.

Anmeld

14. november 2012

L&V

KittyCatta skriver:

Nu var jeg 11 år, da jeg startede og legede ikke rigtig meget, men jeg har da stadig haft frihed - EFTER min træning.

Jeg føler ikke at roningen og mine forældre har stjålet min barndom. De hjalp mig til at udleve min kæmpe drøm.

Børn tager ikke skade af at blive presset til det yderste. Hvis man ikke gør det, ender man netop med en hel nation pyllerhoveder. Sorry to say, men man skal altså ikke pakke børn ind i vat. Det ser vi desværre bare alt for børn, der bliver i dag. Børn idag dyrker stortset ikke sport, blive tykkere og tykkere og mere og mere inaktive.

Vil man noget i denne verden, må man også kæmpe hårdt for det.

Tror aldrig vi bliver enige om dette.

Det sidste vil jeg gi dig ret i, vi bliver aldrig enige

Anmeld

14. november 2012

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Vi er lige blevet enige om at det er okay at sparke hinanden hårdt over skinnebenet hvis en af os begynder at blive sådan en forælder overfor junior.

Den regl tror jeg også vi skal indføre herhjemme

Anmeld

14. november 2012

tarkoflen

KittyCatta skriver:

Ja, det synes jeg.

Men jeg ved samtidig, at hvis jeg ikke længere ønskede at dyrke elitesport mere, kunne jeg sagtens stoppe. Selvfølgelig ville mine forældre være skuffede, men alligevel støtte mig i min beslutning, efter at have diskuteret den ordentlig igennem.

Jeg vil give dig ret i, at det kræver noget af hele familien, hvis barnet vil til tops, men jeg tror desværre der i hvert fald er en enkelt, der ikke kan sige stop og hvis du spørger mig går alt for langt!

Jeg tror helt sikkert at der er noget godt i at have ambitioner på sine børns vegne, hvis de gerne selv vil, men jeg tror det er svært at stoppe, hvis børnen siger fra!

Og så mener jeg bestemt også børn skal have ros og ikke kun ris, som den ene af fædrene insinuerede... Selvfølgelig skal man vide, når noget ikke er godt nok, men så skal man så bestemt også have at vide, det der er godt!

Anmeld

14. november 2012

baby012

Helt ærligt, i sol som 8 årig !!!

Det er ulovligt ! Og den der med at kræftens bekæmpelse siger man skal tage sol med måde....... Ja ....... IKKE KUNDTIG SOL !! 

Hvor er mødrene i det her?????! 

Det havde min mand ALDRIG fået lov til.... Puha.... 

De får da godt nok udlevet nogen af deres drømme .... IGENNEM DRRES BØRN !!! 

Anmeld

14. november 2012

tarkoflen

Lahn11 skriver:

Helt ærligt, i sol som 8 årig !!!

Det er ulovligt ! Og den der med at kræftens bekæmpelse siger man skal tage sol med måde....... Ja ....... IKKE KUNDTIG SOL !! 

Hvor er mødrene i det her?????! 

Det havde min mand ALDRIG fået lov til.... Puha.... 

De får da godt nok udlevet nogen af deres drømme .... IGENNEM DRRES BØRN !!! 

Han var den far, der var klart længst ude i hampen! Jeg fatter heller ikke hvorfor moren ikke siger noget til det! Og jeg tænker ikke, at han er kræftforsker, men man kan selvføgelig blive overrasket

Meen mon ikke kræftens bekæmpelse trak den kampagne tilbage, hvis der slet ikke var hold i den...

At han så kun er 8 år gør det bare endnu mere langt ude! Det er ikke et valg han selv tager!

De andre fædre var ikke så slemme synes jeg ikke... Ja de ville gerne have deres børn frem i verden, men virkede knap så ekstreme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.