Giv mig sommertiden tilbage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2012

Leneur

Nettemor skriver:

Man siger at man kan rykke børns rytme med ca et kvarter af gangen. Så det kunne du jo prøve. Når det kvarter så kører så tager du et kvarter mere..

Okay, ja det er nok lidt nemmere end en time, for synes jo også det ville være synd at gøre hende ked af det eller så overtræt at hun så ikke kan falde i søvn. Noget af en balancegang at komme ud i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

Leneur

StineW79 skriver:

Når hun har spist, så en lille tur i badekaret måske. Her plejer thea at ku sidde i en time og lege, hvis hun får lov. Eller sæt dig på gulvet og leg med hende eller som nettemor siger, prøv at trække senge tid med 15 min hver dag, og først gi hende nattøj på lidt sener. Vh stine

Ja men hun plejer selv at tage proppen når hun ikke gider mere og det som regel efter 10 min.. Og det bruger jeg ellers som sovepille, når det altså er sommertid...

Anmeld

24. november 2012

Leneur

Pikku Myy skriver:

Det ville også være mit råd. Vi brugte samme metode til at rykke min søns døgn inden vi skulle ud og rejse i sommers, og det gik faktisk ret nemt

Hvor meget skulle den rykkes og hvor lang tid tog det??

Anmeld

25. november 2012

Pikku Myy

Leneur skriver:

Hvor meget skulle den rykkes og hvor lang tid tog det??

Vi skulle til Cuba, så vi rykkede ikke døgnrytmen hele vejen, men vi var blevet anbefalet at rykke den et par timer på forhånd.

Jeg var overrasket over hvor nemt det gik. Jeg tror faktisk bare vi strak den 10 minutter pr dag, og så løber det jo hurtigt op. Jeg tror vores taktik var at gå 5 min senere i gang med putteritualet, og så lige strække dette også, ved fx at læse en længere bog, hygge lidt ekstra mens han fik nattøj på etc ...

Det er en balancegang, for det nytter heller ikk noget at strække den så meget at barnet bliver overtræt ...

Jeg håber det lykkes for dig!

Anmeld

25. november 2012

Pige2009

Øv, hvor træls. Har desværre ikke nogen erfaringer at øse ud af, men synes lige jeg ville ønske held og lykke. Håber snart du får lidt mere søvn i hende

Anmeld

25. november 2012

Leneur

Pikku Myy skriver:

Vi skulle til Cuba, så vi rykkede ikke døgnrytmen hele vejen, men vi var blevet anbefalet at rykke den et par timer på forhånd.

Jeg var overrasket over hvor nemt det gik. Jeg tror faktisk bare vi strak den 10 minutter pr dag, og så løber det jo hurtigt op. Jeg tror vores taktik var at gå 5 min senere i gang med putteritualet, og så lige strække dette også, ved fx at læse en længere bog, hygge lidt ekstra mens han fik nattøj på etc ...

Det er en balancegang, for det nytter heller ikk noget at strække den så meget at barnet bliver overtræt ...

Jeg håber det lykkes for dig!

Ok jeg må prøve at se om jeg kan gøre noget ved det. For det er jo fint nok at hun ikke bliver sur og ked. Hun skal jo bare putte sig en anelse senere...

Anmeld

25. november 2012

Leneur

Baagøe skriver:

Øv, hvor træls. Har desværre ikke nogen erfaringer at øse ud af, men synes lige jeg ville ønske held og lykke. Håber snart du får lidt mere søvn i hende

Tak Linda. Håber jeg også...

Anmeld

2. december 2012

Pige2009

Leneur skriver:

Tak Linda. Håber jeg også...

Går det bedre nu

Anmeld

2. december 2012

Leneur

Baagøe skriver:

Går det bedre nu

Det ved jeg ikke endnu. Hun har nemlig været syg det meste af ugen, så alting har været lidt anderledes.
Nu må vi se i ugens løb.... men tak fordi du spurgte.

Anmeld

6. december 2012

Pige2009

Leneur skriver:

Det ved jeg ikke endnu. Hun har nemlig været syg det meste af ugen, så alting har været lidt anderledes.
Nu må vi se i ugens løb.... men tak fordi du spurgte.

Øv, da! Håber hun er frisk igen Ellers god bedring med hende

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.