Giv mig sommertiden tilbage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Leneur

Efter der er skiftet fra sommertid til vintertid falder min datter i søvn mellem 17.30-18.00 hver dag i ugens løb og vågner derfor også pivtidligt om morgenen 4.30-5.00. Jeg er alene med hende, så meget svært både at være på hende og samtidig lave aftensmad, for håber jo hver dag at hun når at få noget at spise inden hun falder omkuld. Hun er heldigvis så gammel at hun siger hun godt vil have noget at spise inden hun falder i søvn, så hun får som regel en rugbrødsmad. Hun er hverken overtræt eller ked af det, så vi har ingen ulvetime herhjemme. Ville bare ønske hun var vågen bare en time mere, for det ville også betyde noget i den anden ende.
Andre der har det sådan? Og hvad har i gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

Leneur

Leneur skriver:

Efter der er skiftet fra sommertid til vintertid falder min datter i søvn mellem 17.30-18.00 hver dag i ugens løb og vågner derfor også pivtidligt om morgenen 4.30-5.00. Jeg er alene med hende, så meget svært både at være på hende og samtidig lave aftensmad, for håber jo hver dag at hun når at få noget at spise inden hun falder omkuld. Hun er heldigvis så gammel at hun siger hun godt vil have noget at spise inden hun falder i søvn, så hun får som regel en rugbrødsmad. Hun er hverken overtræt eller ked af det, så vi har ingen ulvetime herhjemme. Ville bare ønske hun var vågen bare en time mere, for det ville også betyde noget i den anden ende.

Jeg opper den lige, for det fortsætter desværre. Slet ingen der har et godt forslag til hvad jeg kan gøre?? Er totalt blank og... TRÆT...

Anmeld

24. november 2012

TrineMine86

Leneur skriver:

Følger lige med, vi har samme problem 

Anmeld

24. november 2012

Leneur

TrineMine86 skriver:

Følger lige med, vi har samme problem 

Ja det bliver skis'me lidt hårdt i længden...

Anmeld

24. november 2012

RiUL

Kan du ikke prøve at holde hende vågen en time mere, ved godt du skriver at hun falder omkuld - men kunne du så ikke planlægge lidt aktiviteter i den time. Noget hun elsker at lave, hvor du ved hun ikke falder i søvn Og så må du tage "kampen" op i nogle dage, indtil hun har vænnet sig til den nye rytme  

Anmeld

24. november 2012

Nettemor

Man siger at man kan rykke børns rytme med ca et kvarter af gangen. Så det kunne du jo prøve. Når det kvarter så kører så tager du et kvarter mere..

Anmeld

24. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når hun har spist, så en lille tur i badekaret måske. Her plejer thea at ku sidde i en time og lege, hvis hun får lov. Eller sæt dig på gulvet og leg med hende eller som nettemor siger, prøv at trække senge tid med 15 min hver dag, og først gi hende nattøj på lidt sener. Vh stine

Anmeld

24. november 2012

Pikku Myy

Nettemor skriver:

Man siger at man kan rykke børns rytme med ca et kvarter af gangen. Så det kunne du jo prøve. Når det kvarter så kører så tager du et kvarter mere..

Det ville også være mit råd. Vi brugte samme metode til at rykke min søns døgn inden vi skulle ud og rejse i sommers, og det gik faktisk ret nemt

Anmeld

24. november 2012

Nettemor

Det ville også være mit råd. Vi brugte samme metode til at rykke min søns døgn inden vi skulle ud og rejse i sommers, og det gik faktisk ret nemt

Lige præcis. For tager man en time eller sådan noget af gangen vil det sandsynligvis ikke rykke rytmen men bare ødelægge dem. Men det gør et kvarter ikke

Anmeld

24. november 2012

Leneur

RiUL skriver:

Kan du ikke prøve at holde hende vågen en time mere, ved godt du skriver at hun falder omkuld - men kunne du så ikke planlægge lidt aktiviteter i den time. Noget hun elsker at lave, hvor du ved hun ikke falder i søvn Og så må du tage "kampen" op i nogle dage, indtil hun har vænnet sig til den nye rytme  

Jo lige pt er det vandfarver hun gerne vil male med, så det var da en idé at prøve det af, så lige så snart vi har spist er det bare om at finde det frem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.