Åhhh hjælp mig piger !!! (økonimi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er lige Ano da ingen ved noget om dette endnu..

For dælen da, jeg er ved at være godt træt af at søge det ene job efter det andet (har været ledig i 2 måneder nu) 

Sagen er den at vi er ret sikre på vi er gravide - lægen skal lige bekræfte det på tirsdag  

Jeg er på kontanthjælp, og min kæreste på SU. 

Hvilke ændringer vil det få når/hvis jeg venter mig, hvad får kæresten udbetalt i su? og hvornår i graviditeten ændre beløbet sig, og hvad med efter? 

Jeg har forsøgt at finde svar på hjemmesiden, men det kan jeg ikke lige helt gennemskue, ihvertfald ikke med mandens su 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

henh01

Hvis du ikke er over 25 år så stiger du vidst til forsørger - uden at jeg overhoved er sikker..

Din kærestes SU ændrer sig ikke.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hvis du ikke er over 25 år så stiger du vidst til forsørger - uden at jeg overhoved er sikker..

Din kærestes SU ændrer sig ikke.

Tusind tak for det. jeg er 23.. 

Okay, ændre kærestens su sig ikke når vi bliver forsøgere ?

Anmeld

14. november 2012

LouiseRH

For at din kærestes SU skal ændre sig, kræver det at du også er på SU

Når du er 12 uger henne stiger din KH til ca. 10.xxx før skat og når du har født 13.xxx før skat

Anmeld

14. november 2012

Alanda

Anonym skriver:

For dælen da, jeg er ved at være godt træt af at søge det ene job efter det andet (har været ledig i 2 måneder nu) 

Sagen er den at vi er ret sikre på vi er gravide - lægen skal lige bekræfte det på tirsdag  

Hvilke ændringer vil det få når/hvis jeg venter mig, hvad får kæresten udbetalt i su? og hvornår i graviditeten ændre beløbet sig, og hvad med efter? 

Jeg har forsøgt at finde svar på hjemmesiden, men det kan jeg ikke lige helt gennemskue, ihvertfald ikke med mandens su 

Når du er på kontanthjælp ændre du dig til forsøger fra du har født og forsøger taksten hedder noget med omkring 13.000 før skat .. 

Og jo din kærestes su vil også ændre sig i og med han også skal forsørge et lille barn .. Men ved så ikke om det kun er hvis man har et lån ovebi sin su at lånet så kan blive højere .. 

Anmeld

14. november 2012

henh01

Anonym skriver:

Tusind tak for det. jeg er 23.. 

Okay, ændre kærestens su sig ikke når vi bliver forsøgere ?

nejd et gør den ikke. Den er ens for alle. Han kan få forsørgerlån, men det er jo penge han skal låne.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

Alanda skriver:

Når du er på kontanthjælp ændre du dig til forsøger fra du har født og forsøger taksten hedder noget med omkring 13.000 før skat .. 

Og jo din kærestes su vil også ændre sig i og med han også skal forsørge et lille barn .. Men ved så ikke om det kun er hvis man har et lån ovebi sin su at lånet så kan blive højere .. 

Tusind tak for svaret  

Jeg har lige læst at min kæreste vil få 6 måneders ekstra su-klip, som man kan vælge at få udbetalt som dobbelt klip, ellers forlænge ens su.. han er på en videregående uddannelse 

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

nejd et gør den ikke. Den er ens for alle. Han kan få forsørgerlån, men det er jo penge han skal låne.

Har lige læst at han får 6 ekstra su klip, som han kan få udbetalt som dobbelt klip, eller forlænge. Vi vil nemlig ikke låne penge 

Anmeld

14. november 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Din kærestes SU vil forblive den samme - det er kun hvis begge parter er på SU at der bliver lavet om på SUen 

Jeg er under 25 og venter mig her til januar, efter den 12 uger så stiger man til forsørgertakst i kh - og når du har født vil den stige endnu engang til maksbeløbet.

Ved ikke om der er andre regler når man er over 25 

Anmeld

14. november 2012

henh01

Anonym skriver:

Har lige læst at han får 6 ekstra su klip, som han kan få udbetalt som dobbelt klip, eller forlænge. Vi vil nemlig ikke låne penge 

det tror jeg kun er den gravide der kan få det hvis det var dig der var på SU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.