Amme-strejke (idag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. november 2012

MorDk

Hej Piger ♥

Idag har min datter næsten ikke spist noget. Har dog ammet hende 3-4 gange i nat, men sys generelt ikke hun spiser så længe af gangen hos mig. Hun tager flot på og vokser som hun skal, men alligevel ja... så sys jeg det er lidt underligt at hun stort set ikke har ville ammes idag? Nogle der har oplevet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Maja88

har du spist andet end du plejer.. noget som giver mælken smag

Anmeld

14. november 2012

modesty

Jeg oplevede det også i perioder med min søn. Kan ikke lige huske hvor gammel han var, men det var i forbindelse med tigerspring. Nogle dage gik der 7-8 timer hvor han nægtede at spise.

PS: Han har heller aldrig spist særlig længe ad gangen hos mig. Typisk 10 minutter. Men har altid taget superfint på alligevel.

Anmeld

14. november 2012

MorDk

Maja88 skriver:

har du spist andet end du plejer.. noget som giver mælken smag

Ikk liiige umiddelbart?

Anmeld

14. november 2012

MorDk

modesty skriver:

Jeg oplevede det også i perioder med min søn. Kan ikke lige huske hvor gammel han var, men det var i forbindelse med tigerspring. Nogle dage gik der 7-8 timer hvor han nægtede at spise.

PS: Han har heller aldrig spist særlig længe ad gangen hos mig. Typisk 10 minutter. Men har altid taget superfint på alligevel.

Undre mig bare for sys tit man ser/høre folk der sidder og ammer 20-30 minutter af gangen! Det har jeg aldrig gjort. Heller ikke med min søn!

Anmeld

14. november 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Undre mig bare for sys tit man ser/høre folk der sidder og ammer 20-30 minutter af gangen! Det har jeg aldrig gjort. Heller ikke med min søn!

Det gjorde jeg også med Rose, det tog måske 5 max 10 minutter.. Og hun havde også de dage. Så længe hun trives, vokser og tager på ville jeg ikke bekymre mig

Anmeld

14. november 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Det gjorde jeg også med Rose, det tog måske 5 max 10 minutter.. Og hun havde også de dage. Så længe hun trives, vokser og tager på ville jeg ikke bekymre mig

Okiii

Anmeld

14. november 2012

modesty

MorDk skriver:

Jeg snakkede med SP'en som sagde at alt mellem 5-40 minutter er helt normalt hvis baby tager på og trives.

Jeg var også nervøs og fik ham vejet en ekstra gang eller to, men alt var fint.

Jeg fik at vide at nogle børn bare sutter meget mere ivrigt end andre, men jeg syntes ikke at min dreng suttede særlig voldsomt. Så jeg holdt øje med mine bryster, og opdagede at den fede mælk begyndte at løbe meget hurtigt hos mig. Så i mit tilfælde tror jeg at der var tale om at "fløden" løb til hurtigt og at han derfor hurtigt blev mæt.

Anmeld

14. november 2012

nielsen80

Sådan perioder har min pige også, nogle gange hjælper det at amme hende i et mørkt rum, andre gange kan jeg få lidt mad i hende mens hun tager sin lur.

Mht tiden går det også stærkt her max 10 min, men sådan har det ikke altid været. I starten tog et måltid snildt en halv time. Tror forkortelsen af tiden er en kombination af flere kræfter til at få maden ud hurtigere og en mere effektiv suteteknik. Det kan jo være din pige fra start bare har haft en god sutteteknik.

Tror heller ikke du skal være nervøs, så længe hun trives. Som min sp sagde, et raskt barn sulter ikke sig selv.

Anmeld

14. november 2012

MorDk

modesty skriver:

Jeg snakkede med SP'en som sagde at alt mellem 5-40 minutter er helt normalt hvis baby tager på og trives.

Jeg var også nervøs og fik ham vejet en ekstra gang eller to, men alt var fint.

Jeg fik at vide at nogle børn bare sutter meget mere ivrigt end andre, men jeg syntes ikke at min dreng suttede særlig voldsomt. Så jeg holdt øje med mine bryster, og opdagede at den fede mælk begyndte at løbe meget hurtigt hos mig. Så i mit tilfælde tror jeg at der var tale om at "fløden" løb til hurtigt og at han derfor hurtigt blev mæt.

Oki... men idag fx. virker det bare til hun er ude på at slukke tørsten og ikke andet? Måske fordi hun har spist igennem om natten? Ja, kan jo ikke lade være at blive lidt bekymret selvom jeg inderst inde godt ved at hun er OK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.