finkedinke skriver:
Clara hare fået børneeksem. Men min læge har stort set ikke fortalt mig noget som helst. Jeg syntes jeg kan huske at der er nogen herinde der også har børn med eksem.
Jeg har fået noget locoid creme. Men jer er i tvivl om hvornår jeg skal bruge det. Er det når der er synligt eksem? eller først når eksemen ser grim ud? og skal jeg så smøre med a-derma-cremen hver dag? også når der ikke er eksem? og skal det i så fald være over hele kroppen? eller kun der hvor eksemen plejer at komme?
Jeg her søgt på nettet og her står der at når man har børneeksem er man disponeret for allergi og at selv om man ikke har rigtig allergi kan husdyr og støv forværre eksemet. Jeg er så i tvivl om hvor alvorligt jeg skal tage det. Vi har både katte og marsvin indendørs. Vil det være en god ide at komme af med dem? Hverken faderen eller jeg har allergi.
Når jeg er bekymret for allergi er det fordi Clara flere gange om dagen raller lidt i halsen, som om lige burde hoste og få renset halsen. Lægen siger at Clara er for lille til at kunne have allergi?! Og at hun bare skal hoste. Men jeg kan da ikke huske at mine andre børn har rallet sådan.
Clara er forresten 4½ mdr.
Berith
Hej
Min datter Ida har selv børneeksem, og det kan skyldes flere forskellige ting.. Min læge fortalte mig heller ikke noget om det, og han mente faktisk ikke det var børneeksem, og vi nåede og prøve 1000 vis af forskellige cremer, som bare ikke hjalp overhovedet.. Så jeg var så gal til sidst, at jeg sagde til lægen sender de mig ikke snart til en hudlæge med hende så skifter vi læge, for det kunne ikke være rigtig hun skulle lide sådan hele tiden, og der forstod han, at det faktisk var rigtig slemt hendes eksem...
Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til din læge, og sige jeg vil have en henvisning til en hudlæge, så din datter ikke skal lide med det kløen... For håber ikke det er ligeså slemt som min datters var... Det er ca 14 dage siden vi var til hudlæge, og der er stort set intet at se med hendes eksem mere!!
Men kan give dig de råd min hudlæge sagde til mig som jeg skulle min datter.... Kom hende i bad hver dag, da det renser alle bakterierne på kroppen væk, som er med til og gøre eksemen slem, og så hver morgen og aften smørrer du hende med cremen.. Og det hjalp virkelig her ved os...
Held og lykke med det...
Karina
Anmeld