Fortvivlet - børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

Heidi B

Anonym skriver:

Har allerede snakket med dem derovre om et par andre ting så føler lidt at de ser ned på mig og tænker dårligt om mig allerede

Måske du skulle se om der findes en børnehave der passer bedre til dig...

Vores drenge startede i en børnehave, men vi flyttede dem efter 2 mdr, fordi vi synes de voksne prioriterede forkert i forhold til at der var en del nystartede børn...

Følg din mavefornemmelse, det er dig der kender dit barn bedst!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Anonym trådstarter

Heidi B skriver:

Måske du skulle se om der findes en børnehave der passer bedre til dig...

Vores drenge startede i en børnehave, men vi flyttede dem efter 2 mdr, fordi vi synes de voksne prioriterede forkert i forhold til at der var en del nystartede børn...

Følg din mavefornemmelse, det er dig der kender dit barn bedst!!

Jeg valgte bare netop denne da jeg ikke brød mig om de andre der lå i nærheden.

Jeg tænker om det måske bare er mig der virkelig er besværlig og så måske har et lidt følsomt barn oveni

Anmeld

14. november 2012

bøllen

Anonym skriver:

Min datter startede i børnehave for ca 1,5mdr siden (en helt nyopstartet institution).

Men hold da op et kulturchok (og de er jo ikke engang særlig mange børn endnu).

Syntes det er vildt at der fra den ene dag til den anden forventes at børnene er så store og selv kan klare så mange ting.

Så derfor kunne det være rart at høre hvordan det er i jeres børns børnehaver og hvad man kan forvente af en børnehave.
Man har jo ikke fået et regelsæt og det er åbenbart en del anderledes end i vuggestuen.

Min dreng startede i børnehave den 1/11

Hvad er det du tænker de forventer af de små ?

Og hvad tænker du i forhold til hverdagen eller ?

Kan du uddybe det lidt

Anmeld

14. november 2012

Sildefisk

Nu er jeg selv mor- og pædagog i en børnehave hvor jeg er primær for de helt små.

Jeg lægger vægt på en tryg start med god kommunikation med forældre vedr barnet og deres forventninger til mig.
Jeg er meget obs på barnet den første tid og bruger god til på at få sagt farvel og skabe nogle trygge rammer der langsomt får barnet til at turde mere og mere.

jeg giver gerne mange kram og jeg ser det som min vigtiste opgave at få barnets tillid, det skaber tryghed og er den direkte vej til læring hos børn.

Vi øver os på at tage tøj på hver dag, og dem der ikke har ble på, tjekker vi op på og hjælper med wc besøg i det omfang, de har brug for det.

Alt dette skal jo medvirke til at de bliver mere og mere selvstændige og selvsikre små individer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.