Min datter går i børnehave, hun er lige blevet 5 og skal i skole til sommer.
Nogen gange er alle børnehave børnene samlet, og andre gange er de delt op i grupper. Det kan være pige / drenge grupper, alders grupper, blandede grupper osv.
Men der bliver taget hensyn til hvor det enkelte barn er i sin udvikling. (hvilket jo heller ikke behøver være ens, selvom man er samme alder).
Men der forventes da mere af børnehavebørn end vuggestue børn. Da børnehave børn er ældre. Man skal lære at gå på wc, selv tage tøj af og på osv. Men igen, det skal også stemme ens med barnets udvikling.
Jeg kan ikke helt fra din indlæg forstå hvad det er du synes der er vildt? sådan helt konkret
Derfor synes jeg også det er lidt svært at svare.
For et barn der lige begynder i børnehave skal selvfølgelig ikke kunne tøre sig selv i numsen efter at have været på wc, hvorimod min datter på 5 skal kunne det nu / lære det, inden hun skal starte i skole.
Ved ikke om mit indlæg er til at finde ud af, prøver bare at sige at der selvfølgelig forventes at barnet er mere selvhjulpen i børnehaven, men at der skal tages hensyn til hvor barnet er i sin udvikling og der skal selvfølgelig være forskel på hvad pædagogerne forventer fra et barn på 3 og et på 5.
Anmeld