15-22 job? er det kun ham der er sådan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Stumpen

Er du oppe og give flaske 3 gange om natten?? 

Nu er det godt nok efterhånden 2 og 5 år siden jeg gav flaske.. Er du sikker på at lillemand får nok i løbet af dagen??

Jeg mindes max at have givet flaske 2 gange om natten og noget der har lignet kl 1 og kl 6.. og fra de var 6 mdr. og måtte få vælling vækkede vi dem når vi gik i seng (ca. kl. 23) og gav flaske og så var det kun op 1 gang om natten og senere holdte de sig til morgen...

I sin tid var det altid mig der gav flaske i hverdagene og fre-lør nat var det kæresten.. Havde han ferie, så skiftes vi hver anden nat...

Det skal så siges at have jeg lavet det nummer med min kæreste som du har gjort - med de 20 min før, så havde han gjort det uden at være sur...

Men tag en snak om den flaske der og få lavet nogle aftaler.. Ammer man er der kun en ting at gøre, men med flasken kan man godt dele lidt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

modesty

Nætterne har også været et stort problem herhjemme.

Min mand er en rigtig god far, og hjælper til på alle andre områder, men lige nætterne har han simpelthen nægtet (vores søn stoppede med at blvie ammet om natten da han var 8 mdr.). Selv efter jeg stoppede på barsel, er det mig der tager nætterne.

Han siger at han ikke kan klare det, at han simpelthen ikke kan hænge sammen uden sin nattesøvn (som om jeg kan det!). Det har været en årsag til mange skænderier, men jeg har valgt at acceptere det i stedet for at tvinge ham. 

Jeg synes at man må veje plusser og minusser op mod hinanden. Hvis jeg på andre områder også syntes at han var fraværende, ville det have været et større problem. Men jeg vælger fred i det lille hjem fremfor konflikt fordi jeg synes at han gør det så godt på andre områder. Han køber ind, vi deles om alt det andet praktiske, han er rigtig god med vores dreng o.s.v.

Anmeld

13. november 2012

JustMe

Giraffen skriver:

jeg tror I skal sætte jer ned og tale om at DU er slidt ned lige nu og har brug for hjælp og at du har brug for at han er med til at skabe den hjælp

Om det så er en natflaske, eller om han hellere vil aflaste med rengøring/tøjvask eller andet det må være noget I finder ud af sammen

Jeg har også haft hårde perioder hvor jeg ville ønske jeg ku bytte med kæresten men omvendt har jeg også haft nemme perioder og gode hyggestunder som kæresten går glip af - barsel med op og nedture

Jeg ved hvertfald fra os selv (der faktisk ALDRIG skændtes) at den der "nu skal du også" er så svær at arbejde med, da begge parter oftest er ret nedslidte i den periode - vi følte begge at vi havde mere om ørene end vi ku overskue og så er det ikke konstruktivt at læsse over på hinanden

Men det ka også være I skal indse at rengøring må vente til hver søndag og så ka i deles om det - og sådan finde små kompromiser så I skaber en hverdag der fungerer for jer begge to 

Jeg ka godt huske den tid og det var mere svært end det var smukt og dejligt, men det ved du jo også når det er LILLEbror du nævner

er det almindelig dovenskab fra hans side af, skal han self bare ha et los med en tudekiks (det må du vide bedst) - men herhjemme var vi begge to slidt i de første 3-4 måneder

Enig!  Når han kommer hjem, må han deltage i børnepasningen og husarbejdet, ganske som jeg ville sige, at han godt kunne tage den ene af de 3 natflasker fast. Det kan godt være, at du har barsel, men hvis barnet kun sover ½ time om dagen, har du jo heller ikke mulighed for at hvile. Dit dagsjob er på mange områder lige så krævende som hans.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.