15-22 job? er det kun ham der er sådan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Et surt opstød, lige fra morgenstunden .. det skal nok blive en god dag..

Er bare godt træt af at min kæreste ikke tager del i det med at lave flaske om natten .. Ved godt han har sit arbejde at stå op til, men jeg synes bare stadig godt, at han kunne give 1 af de 3 flasker lillebror skal have in natten .. i går morges, klokken 5.20 -hans vækkeur ringer 5.40, gav jeg ham flasken og sagde at så kunne han få lov, da jeg maks havde fået 1,5 times søvn, og der blev han sku halvsur fordi han havde håbet på at få de sidste 20 min søvn,. Jamen hold da op ! Lillebror sover ca 30 min af gangen, dvs jeg kam ikk nå lige at slappe af, når der også skal ryddes op, støvsuges, vaskes tøj og hvad der ellers hører til en børnefamilie med 2 små børn. Og idet at jeg ikk lige kan få bare 1 time midt på dagen, til mig, så bliver jeg skør i hovedet, for har kun min mor at snakke med, og besøge (min mormor og morfar ender det altid at jeg diskutere med når jeg er der) ..
Kan mærke at det går ud over prinsessen som så søger endnu mere opmærksomhed og prøver ås godt jeg kan, så selv mine bade, hvor jeg er alene, er inddraget og bliver nu brugt til mor og mille tid .. det også dejligt, men mangler stadig den time .

Så fik jeg lige kogt af.
Hvis det står rodet er det fordi jeg skriver fra tlf ..
Så gik der 10 min med det ..
(Det er ikk for at folk skal blive sure på mig eller ham/klare jeg selv\ det er bare for at få luft, og ved godt der ikk er meget frihed med 2 små børn)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Den lykkelige

Nu har jeg ikke to børn eller en mand der arbejder de tider. Men jeg kan godt forstå dit synspunkt.. Håber det snart vender..

Anmeld

13. november 2012

nielsen80

Nu ammer jeg godt nok, så det kan manden ikke lige klare men forstår godt dit synspunkt. Vil dog sige, at vi har en aftale om, at så længe jeg er på barsel, så er det mig der klarer natterenderiet i hverdagene. Tilgengæld er det kæresten min, der laver indkøb, aftensmad og til tider rengøring. Så synes det er fair

Anmeld

13. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Skulle måske lige sige at han har 7-14.30 job, men at overskriften er sådan fordi at når han kommer hjem så er han kun på til klokken 22, og i de timer roder han også ved computer, og så skal han i bad og slappe af.

Anmeld

13. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Den lykkelige skriver:

Nu har jeg ikke to børn eller en mand der arbejder de tider. Men jeg kan godt forstå dit synspunkt.. Håber det snart vender..

Nu har min mand et arbejde der hedder 7-14.30, fik jeg bare ikk skrevet, men overskriften er sådan fordi jeg føler at det herhjemme kun er 15-22 job for ham, hvor det er 24 timers arbejde for mig.
Håber godt nok også at han snart forstår at jeg virkelig mener at jeg køre død hvis det bliver ved sådan her .. :-(

Anmeld

13. november 2012

Giraffen

Mor Til Oktober Børn skriver:

Er bare godt træt af at min kæreste ikke tager del i det med at lave flaske om natten .. Ved godt han har sit arbejde at stå op til, men jeg synes bare stadig godt, at han kunne give 1 af de 3 flasker lillebror skal have in natten .. i går morges, klokken 5.20 -hans vækkeur ringer 5.40, gav jeg ham flasken og sagde at så kunne han få lov, da jeg maks havde fået 1,5 times søvn, og der blev han sku halvsur fordi han havde håbet på at få de sidste 20 min søvn,. Jamen hold da op ! Lillebror sover ca 30 min af gangen, dvs jeg kam ikk nå lige at slappe af, når der også skal ryddes op, støvsuges, vaskes tøj og hvad der ellers hører til en børnefamilie med 2 små børn. Og idet at jeg ikk lige kan få bare 1 time midt på dagen, til mig, så bliver jeg skør i hovedet, for har kun min mor at snakke med, og besøge (min mormor og morfar ender det altid at jeg diskutere med når jeg er der) ..
Kan mærke at det går ud over prinsessen som så søger endnu mere opmærksomhed og prøver ås godt jeg kan, så selv mine bade, hvor jeg er alene, er inddraget og bliver nu brugt til mor og mille tid .. det også dejligt, men mangler stadig den time .

Så fik jeg lige kogt af.
(Det er ikk for at folk skal blive sure på mig eller ham/klare jeg selv\ det er bare for at få luft, og ved godt der ikk er meget frihed med 2 små børn)

jeg tror I skal sætte jer ned og tale om at DU er slidt ned lige nu og har brug for hjælp og at du har brug for at han er med til at skabe den hjælp

Om det så er en natflaske, eller om han hellere vil aflaste med rengøring/tøjvask eller andet det må være noget I finder ud af sammen

Jeg har også haft hårde perioder hvor jeg ville ønske jeg ku bytte med kæresten men omvendt har jeg også haft nemme perioder og gode hyggestunder som kæresten går glip af - barsel med op og nedture

Jeg ved hvertfald fra os selv (der faktisk ALDRIG skændtes) at den der "nu skal du også" er så svær at arbejde med, da begge parter oftest er ret nedslidte i den periode - vi følte begge at vi havde mere om ørene end vi ku overskue og så er det ikke konstruktivt at læsse over på hinanden

Men det ka også være I skal indse at rengøring må vente til hver søndag og så ka i deles om det - og sådan finde små kompromiser så I skaber en hverdag der fungerer for jer begge to 

Jeg ka godt huske den tid og det var mere svært end det var smukt og dejligt, men det ved du jo også når det er LILLEbror du nævner

er det almindelig dovenskab fra hans side af, skal han self bare ha et los med en tudekiks (det må du vide bedst) - men herhjemme var vi begge to slidt i de første 3-4 måneder

Anmeld

13. november 2012

Mor Til Oktober Børn

nielsen80 skriver:

Nu ammer jeg godt nok, så det kan manden ikke lige klare men forstår godt dit synspunkt. Vil dog sige, at vi har en aftale om, at så længe jeg er på barsel, så er det mig der klarer natterenderiet i hverdagene. Tilgengæld er det kæresten min, der laver indkøb, aftensmad og til tider rengøring. Så synes det er fair

Ville også kunne gå med til at jeg tog ham om natten o hverdagene og så vi skiftes til at tage turene i weekenden men sådan er der ikk en gang. Her er det også ham der handler, idet at jeg bliver rigtig utilpas i butikker hvis der ikk er nogen med mig, så han runder lige fakta på vej hjem, men har sagt at han også må stå for det meste madlavning så jeg også kan få tid med prinsessen, det er han ikk tilfreds med ..

Anmeld

13. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Giraffen skriver:

jeg tror I skal sætte jer ned og tale om at DU er slidt ned lige nu og har brug for hjælp og at du har brug for at han er med til at skabe den hjælp

Om det så er en natflaske, eller om han hellere vil aflaste med rengøring/tøjvask eller andet det må være noget I finder ud af sammen

Jeg har også haft hårde perioder hvor jeg ville ønske jeg ku bytte med kæresten men omvendt har jeg også haft nemme perioder og gode hyggestunder som kæresten går glip af - barsel med op og nedture

Jeg ved hvertfald fra os selv (der faktisk ALDRIG skændtes) at den der "nu skal du også" er så svær at arbejde med, da begge parter oftest er ret nedslidte i den periode - vi følte begge at vi havde mere om ørene end vi ku overskue og så er det ikke konstruktivt at læsse over på hinanden

Men det ka også være I skal indse at rengøring må vente til hver søndag og så ka i deles om det - og sådan finde små kompromiser så I skaber en hverdag der fungerer for jer begge to 

Jeg ka godt huske den tid og det var mere svært end det var smukt og dejligt, men det ved du jo også når det er LILLEbror du nævner

er det almindelig dovenskab fra hans side af, skal han self bare ha et los med en tudekiks (det må du vide bedst) - men herhjemme var vi begge to slidt i de første 3-4 måneder

Ja, vi må lige have en snak om hvordan tingene står, for vi har faktisk rigtig mange ting og har faktisk ikk nogle weekender fri før midt i december,. :-(
Men det også bare det med at finde tid for Mille er inde i en periode hvor det godt kan tage 2-3 timer at få hende.til at sove,. Men kan godt være at vi begge har 20millioner ting om ørerne.. bare ikk nemt at vide når han ikk siger det. Må prøve at snakke med ham i aften

Anmeld

13. november 2012

Giraffen

Ja, vi må lige have en snak om hvordan tingene står, for vi har faktisk rigtig mange ting og har faktisk ikk nogle weekender fri før midt i december,. :-(
Men det også bare det med at finde tid for Mille er inde i en periode hvor det godt kan tage 2-3 timer at få hende.til at sove,. Men kan godt være at vi begge har 20millioner ting om ørerne.. bare ikk nemt at vide når han ikk siger det. Må prøve at snakke med ham i aften

tror tit at hverdagen overtager så man slet ikke når at standse op og opdage at man har for mange ting om ørene - når du siger til ham "vil du ta den her flaske" så siger du jo sådan set heller ikke til ham at du har for meget om ørene - ikke direkte

Anmeld

13. november 2012

Masig

Så fik jeg lige kogt af.

Her har manden eget firma og arbejder derfor 10-12 timer hver dag... Nogle gange har han en hel del kontor arbejde når han kommer hjem, og så er det udelukkende mig der står for børnepasning og alt andet, men ellers er han som regel rigtig god til lige at tage drengen ind imellem, og give mad og sådan... Om natten er det hovedsageligt mig, men hvis jeg en nat ikke har fået mere end 1-2 timers søvn, så siger jeg det til ham næste dag og spørger om ikke han er sød at tage ham natten efter (det er heldigvis kun 1-2 gange vi skal op og give mad), og det gør han uden problemer... Så er han også virkelig træt dagen efter og så tager jeg jo selvfølgelig over og sørger for det meste, han har trods alt også sit arbejde at tænke på, men han er rigtig god til at hjælpe hvis jeg beder om det...

Måske du skulle prøve at spørge pænt og sige på en pæn måde at du simpelthen ikke kan holde til det mere, når du ikke får mere søvn og at du en gang imellem har brug for en nat med flere timers søvn... Og prøv at fortælle at du godt ved han har et arbejde og er træt, og at du selvfølgelig er glad for han tjener penge til jer, men at du bare stadig har brug for hans hjælp derhjemme også ind imellem..

Det ER uden tvivl hårdt med en lille bebse, men man er jo to om at lave den, så må man også være to om at passe den!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.