tab af første mælketand, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.494 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. november 2012

fairlady

Hvornår tabte jeres børn den første mælketand?

Min datter er 4½ og har tabt den første? Mon der har været noget i vejen med den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Krussedulle

fairlady skriver:

Min datter er 4½ og har tabt den første? Mon der har været noget i vejen med den?

Det er vist meget individuelt

Min søn er 5 år, og har lige fået sin første rokketand

Anmeld

12. november 2012

morbibi

fairlady skriver:

Mine børn har generelt været 6 år, men min datter som lige er blevet 8 år, tabte sine 2 fortænder her i weekenden og det var de første

Anmeld

13. november 2012

lene

Min den store tabte sin første tand da han var 5 år og 9 mdr, men det er meget forskelligt hvornår de taber deres første tand

MvH Lene

Anmeld

13. november 2012

Joan ( Smallie )

min den ældste her lige tabt hans den første og han er 5 år og 4 måneder

Anmeld

13. november 2012

Moma

Forskelligt fra barn til barn - men "normalt" mellem 5 og 6 år.

Anmeld

13. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

min kærestes ældste er 7 ( 8 til januar) og har allerede tabt 3 stykker mener jeg... han tabte den første da han var 6..

Den yngste er nu 6 og har stadig alle sine tænder og inden rokketænder, så tror det er meget forskelligt

Anmeld

13. november 2012

Neki

fairlady skriver:

Nu har jeg ingen børn endnu, men jeg tabte selv min første tand da jeg var 4, og havde tabt alle mælketænder da jeg var 9. Og der har aldrig været noget i vejen med mine tænder - hverken mælketænderne eller de blivende. Så nogle er bare hurtigere end andre på det punkt.

Anmeld

13. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er meget forskelligt fra barn til barn. Man plejer, at sige jo hurtigere de fik deres første tænder jo hurtigere taber de dem.

Min dreng er 5 år og han har ikke tabt nogen eller har tegn på det. Men der er flere i børnehaven som har tabt.

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

fairlady skriver:

Nogle børn kan få rokketænder allerede når de er 4 år.

Min den ældste fik sin den første kort efter sin 4 års fødselsdag og de andre to var i nogenlunde samme alder.

Om det så har nogen betydning, at de også fik tænder meget tidligt, skal jeg ikke sige, men de var alle 3 omkring 4 mdr, da de første tænder viste sig.

Men det har noget med gener at gøre, så meget ved man.
Så nej, der er intet i vejen med den tand

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.