problemer med børnehaven !! hva gør vi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

Clisolka

boysilver skriver:

hej  

vi er en lille familie på 3 (snart 4)

vi har en dreng på 3 år+ som er startet børnehave for snart et halvt år siden. jeg havde høje forventninger og hans mor havde rigtig lave forventninger med hensyn til hvordan det foregik i børnehaver.

og jeg må indrømme at vi begge er blevet rigtig skuffede over den behandling vi har fået der (både ham og os som forældre).

Bleskifte

der har været rigtig slemme tilfælde af at han ikke har været skiftet ordentligt (rød, irriteret, og sågar en masse små sår) det skal lige siges at vi måtte sige til dem 5 gange at han var følsom og skulle holdes øje med (med hensyn til skiftning) og så efter 5. gang spørger LEDEREN der nede som også er pædagog om vi da gerne vil have at han bliver skiftet mere end 1 GANG OM DAGEN? (han er der fra ca. 7.30-16.00 de fleste dage)

Middagslur

Ikke nok med det er han som sagt 3 år og han har brug for sin middagslur (meget) aftalen var at de ville ligge ham til middag med de andre børn som stadig sov der nede, MEN de fleste af dagene (har vi fundet ud af) spørger de dem om de vil sove til middag ?? og selvfølgelig har de jo ikke lyst til at sove når de "store" børn for lov at gå ud og leje. vi har fortalt dem at det er meget vigtigt at han får sin middagslur da han ellers falder i søvn lige så snart vi har hentet ham (omkring kl 16.00) de svarer så med en ligegyldighed i stemmen at "jamen de gider jo ikke sove" hvortil vi svarer at han ikke kan holde til ikke at sove til middag. og de siger så at de nok skal prøve igen. det er ikke blevet til noget endnu. de undskylder det med at de ikke gider ligge stille og at de bare leger. vi har spurgt meget hintende om de ikke har et rum hvor der er lidt mere ro og måske ikke så meget lys som i deres legestue (som er det de bruger lige nu) (de har et puderum der næsten kan mørklægges og som ikke bliver brugt når de skal sove alligevel) men de siger at det er ikke muligt at lægge dem andre steder da de ikke har et lokale til det. eller at de andre børn og pædagoger er udenfor og den ene pædagog som er inde skal holde pause (lige ved siden af det før nævnte puderum) hvilket vil sige at der heller ikke er nogen der holder øje med de sovende børn?? 

der er flere småting som vi ikke er tilfredse med, men nu synes jeg allerede at denne her tråd er blevet ret lang men det kan jo være at der kommer mere i kommentarerne hvis det bliver relevant  

vores spørgsmål er altså 

1. kan det passe at vi bliver behandlet sådan ??

2. er vi de eneste der har oplevet sådan noget??

3. hvad kan vi som forældre gører ved det?? (vi har snakket med dem om problemerne, men de hører ikke efter og skubber vores bekymringer til side)

Godt nok er min datter kun 2, så hun går stadig i vuggestue, men vi havde akkurat de samme problemer med rød numse. Hun havde haft rød numse 1-2 gange inden hun startede. Efter hun startede i vuggestue havde hun rød numse hver dag - foruden weekenderne.

Det er rigtig lang tid at rende rundt med en ble og kun blive skiftet 1 gang  

Vi tog en snak med nogle af pædagogerne, for der var meget skift lige på det tidspunkt i personalet. Det ændrede intet, så måtte vi tage en samtale med dem - så blev der lige pludseligt gjort noget  Nu er det sjældent det sker 

I skal stå fast på at han har brug for sin middagslur! Så jeg ville indkalde til et møde, måske sammen med lederen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

boysilver

nu har vi "halvt" aftalt et møde med lederen der nede (engang tirsdag) så håber jeg bare hun hører efter hvad vi har at sige  

vi ville være kede af at skulle skifte børnehave og hive ham væk fra sine venner  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.