problemer med børnehaven !! hva gør vi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.294 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2012

boysilver

hej  

vi er en lille familie på 3 (snart 4)

vi har en dreng på 3 år+ som er startet børnehave for snart et halvt år siden. jeg havde høje forventninger og hans mor havde rigtig lave forventninger med hensyn til hvordan det foregik i børnehaver.

og jeg må indrømme at vi begge er blevet rigtig skuffede over den behandling vi har fået der (både ham og os som forældre).

Bleskifte

der har været rigtig slemme tilfælde af at han ikke har været skiftet ordentligt (rød, irriteret, og sågar en masse små sår) det skal lige siges at vi måtte sige til dem 5 gange at han var følsom og skulle holdes øje med (med hensyn til skiftning) og så efter 5. gang spørger LEDEREN der nede som også er pædagog om vi da gerne vil have at han bliver skiftet mere end 1 GANG OM DAGEN? (han er der fra ca. 7.30-16.00 de fleste dage)

Middagslur

Ikke nok med det er han som sagt 3 år og han har brug for sin middagslur (meget) aftalen var at de ville ligge ham til middag med de andre børn som stadig sov der nede, MEN de fleste af dagene (har vi fundet ud af) spørger de dem om de vil sove til middag ?? og selvfølgelig har de jo ikke lyst til at sove når de "store" børn for lov at gå ud og leje. vi har fortalt dem at det er meget vigtigt at han får sin middagslur da han ellers falder i søvn lige så snart vi har hentet ham (omkring kl 16.00) de svarer så med en ligegyldighed i stemmen at "jamen de gider jo ikke sove" hvortil vi svarer at han ikke kan holde til ikke at sove til middag. og de siger så at de nok skal prøve igen. det er ikke blevet til noget endnu. de undskylder det med at de ikke gider ligge stille og at de bare leger. vi har spurgt meget hintende om de ikke har et rum hvor der er lidt mere ro og måske ikke så meget lys som i deres legestue (som er det de bruger lige nu) (de har et puderum der næsten kan mørklægges og som ikke bliver brugt når de skal sove alligevel) men de siger at det er ikke muligt at lægge dem andre steder da de ikke har et lokale til det. eller at de andre børn og pædagoger er udenfor og den ene pædagog som er inde skal holde pause (lige ved siden af det før nævnte puderum) hvilket vil sige at der heller ikke er nogen der holder øje med de sovende børn?? 

der er flere småting som vi ikke er tilfredse med, men nu synes jeg allerede at denne her tråd er blevet ret lang men det kan jo være at der kommer mere i kommentarerne hvis det bliver relevant  

vores spørgsmål er altså 

1. kan det passe at vi bliver behandlet sådan ??

2. er vi de eneste der har oplevet sådan noget??

3. hvad kan vi som forældre gører ved det?? (vi har snakket med dem om problemerne, men de hører ikke efter og skubber vores bekymringer til side)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Sildefisk

Jeg vil da gerne give min mening som mor (og pædagog i en børnehave)

1- Bleskift. I de fleste institutioner jeg kender til skifter man børn fast om formiddagen/ inden frokost, efter frokost/ lur og om eftermiddagen, udover det er vi selvfølgelig obs på om børnene skulle have lavet noget i bleen.
Jeg som mor og pædagog, vil selvfølgelig ikke acceptere at børn gang på gang kommer hjem med rød numse.

2- Lur. Det er ganske normalt at sovebørn bliver lagt i et rum med en voksen, der læser bog og siger godnat. Denne voksne bliver hos børnene alt imellem en halv til en hel time,( på den tid falder de fleste i søvn og dem der ikke gør, de kommer op og med ud på legepladsen men vi sidder ikke hele den tid børnene sover, det har vi ganske enkelt ikke normering til at en pædagog skal sidde inde hos børnene i 2-3 timer. Dermed ikke sagt at vi ikke jævnligt holder øje med eventuelle børn der er stået op og har brug for hjæp.

Kan kun sige at kommunikation med primær pædagogen er vigtig, luft jeres frustationer!

Anmeld

12. november 2012

Alarnna

Jeg følger lige med (Det er mig der er moderen)

Anmeld

12. november 2012

boysilver

myr81 skriver:

Jeg vil da gerne give min mening som mor (og pædagog i en børnehave)

1- Bleskift. I de fleste institutioner jeg kender til skifter man børn fast om formiddagen/ inden frokost, efter frokost/ lur og om eftermiddagen, udover det er vi selvfølgelig obs på om børnene skulle have lavet noget i bleen.
Jeg som mor og pædagog, vil selvfølgelig ikke acceptere at børn gang på gang kommer hjem med rød numse.

2- Lur. Det er ganske normalt at sovebørn bliver lagt i et rum med en voksen, der læser bog og siger godnat. Denne voksne bliver hos børnene alt imellem en halv til en hel time,( på den tid falder de fleste i søvn og dem der ikke gør, de kommer op og med ud på legepladsen men vi sidder ikke hele den tid børnene sover, det har vi ganske enkelt ikke normering til at en pædagog skal sidde inde hos børnene i 2-3 timer. Dermed ikke sagt at vi ikke jævnligt holder øje med eventuelle børn der er stået op og har brug for hjæp.

Kan kun sige at kommunikation med primær pædagogen er vigtig, luft jeres frustationer!

tak for dit svar  

jamen vi har prøvet at snakke med dem om det (både pædagoger og lederen) og de mener at det er bagateller det hele. og det lyder ikke på dem som om de overhovedet holder øje/øre med dem når de sover. 

Anmeld

12. november 2012

Muhko

Jeg havde også problemer i vores BH. Jeg skrev en mail til lederen og forældrerådet.

Det har givet pote.

Det synes jeg også I skulle gøre men hvis det ikke hjælper så skal I da få ham i en anden BH.

Man skal ikke finde sig i alt og være den søde forældre hele tiden. Sig jeres mening og stil jer ikke tilfredse med alt de siger.

Pøj pøj med det.

Anmeld

12. november 2012

Rsa

hej  

vi har en dreng på 3 år+ som er startet børnehave for snart et halvt år siden. jeg havde høje forventninger og hans mor havde rigtig lave forventninger med hensyn til hvordan det foregik i børnehaver.

og jeg må indrømme at vi begge er blevet rigtig skuffede over den behandling vi har fået der (både ham og os som forældre).

Bleskifte

der har været rigtig slemme tilfælde af at han ikke har været skiftet ordentligt (rød, irriteret, og sågar en masse små sår) det skal lige siges at vi måtte sige til dem 5 gange at han var følsom og skulle holdes øje med (med hensyn til skiftning) og så efter 5. gang spørger LEDEREN der nede som også er pædagog om vi da gerne vil have at han bliver skiftet mere end 1 GANG OM DAGEN? (han er der fra ca. 7.30-16.00 de fleste dage)

Middagslur

Ikke nok med det er han som sagt 3 år og han har brug for sin middagslur (meget) aftalen var at de ville ligge ham til middag med de andre børn som stadig sov der nede, MEN de fleste af dagene (har vi fundet ud af) spørger de dem om de vil sove til middag ?? og selvfølgelig har de jo ikke lyst til at sove når de "store" børn for lov at gå ud og leje. vi har fortalt dem at det er meget vigtigt at han får sin middagslur da han ellers falder i søvn lige så snart vi har hentet ham (omkring kl 16.00) de svarer så med en ligegyldighed i stemmen at "jamen de gider jo ikke sove" hvortil vi svarer at han ikke kan holde til ikke at sove til middag. og de siger så at de nok skal prøve igen. det er ikke blevet til noget endnu. de undskylder det med at de ikke gider ligge stille og at de bare leger. vi har spurgt meget hintende om de ikke har et rum hvor der er lidt mere ro og måske ikke så meget lys som i deres legestue (som er det de bruger lige nu) (de har et puderum der næsten kan mørklægges og som ikke bliver brugt når de skal sove alligevel) men de siger at det er ikke muligt at lægge dem andre steder da de ikke har et lokale til det. eller at de andre børn og pædagoger er udenfor og den ene pædagog som er inde skal holde pause (lige ved siden af det før nævnte puderum) hvilket vil sige at der heller ikke er nogen der holder øje med de sovende børn?? 

der er flere småting som vi ikke er tilfredse med, men nu synes jeg allerede at denne her tråd er blevet ret lang men det kan jo være at der kommer mere i kommentarerne hvis det bliver relevant  

vores spørgsmål er altså 

3. hvad kan vi som forældre gører ved det?? (vi har snakket med dem om problemerne, men de hører ikke efter og skubber vores bekymringer til side)

Også mor og pædagog i børnehave her

Mht. Bleskiftning er det for dårligt, hvis jeres søn kun bliver skiftet en gang om dagen i sådant langt tidsrum. Som nævnt af anden, skiftes børnene som regel inden eller efter frokost (før hvis der er noget i bleen) og igen inden eller efter madpakker ( ca. Kl.14). Og de er ikke i orden, af jeres søn ikke blive tørret ordentligt!

Har desværre døjet med sammen probelm i min datters vuggeslommerne er kommet hjem alt for mange gange med rester af afføring på sig, der ikke er blevet tørret af og er som jeres søn, også sart og liver derfor rød. Kan absolut ikke forstå, at det an være så svært at tørre et barn ordentligt! 

Gå til dem, nævn hver gang han ikke er tørret ordentligt og gør dem opmærksom på, at det desværre er et tilbagevendende problem - har jeg selv gjort og synes det har hjulpet.

Mht. Middagsluren er det meget normalt, at det er svært for børnene at sove - på min arbejdsplads - er børnene ude på legepladsenblår de har spist og samme tid, hvor vores sovebørn skal sove. Mange af børnene vil meget hellere ud på legepladsen og ofte slipper de let luren - som selvfølgelig er en overgangsfase som så meget andet.

Men lyder til at jers søn har brug for at sove - på min arbejdsplads - foregår det sådan, at en voksen sidder hos børnene i 30.minutter og dem der ikke sover kommer med ud. Der er ikke ressourcer til, at der sidder en voksen hos dem hele tiden, men de er under opsyn.

Det lyder for mig som om, at I oplever, at I ikke bliver taget seriøs og der ikke ertaget hånd om basale ting. 

Mit råd er at I snakker med dem og tilkendegiver hvor stort et problem det er for jer - det kommer i det lange løb til at hæmme jeres samarbejde, hvis I holder tilbage - hvis I fortsat oplever, at I ikke bliver taget seriøst. Henvend jer da til lederen. Der kan evt. Arrangeres en samtale mellem personale og jer.

Det vigtigste er at man føler sig tryg ved at aflevere sit barn i andres hænder, håber det lykkedes for jer aagave den oplevelse

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

boysilver skriver:

hej  

Bleskifte

Middagslur

vores spørgsmål er altså 

Vi har lige skiftet bh - den gamle loved også dit og dat, at de kunne rumme ham - at han sagtens kunne sove til  middag osv.

Men det var alt sammen inden han started...

15 mdr fik han i den bh. grunden til han fik så mange mdr det sted var at da han started var de i midlertidige skurvogne på en mark. Derefter kom de ned i den nye bh og ny legeplads osv. Der var massig pædagog skift, da leder'n valgte at smide alle pædagoger i en skål og trække om hvem der skulle være hvor - 2 bh stuer og 2 vs stuer. Så 'nye' pædagoger på stuen og lovning på at nu skulle der nok komme ro på.

De råber af børnene - bebreajder det enkelte barn - tager fat i dem osv.

Frederic havde ikke på noget tidspunkt tillid til nogen af de voksne dernde. Han var renlig længe inden han started i bh - men kom hjem fra bh med 1-2 uheld hver dag.. Han kunne så gå med våde bukser med 1-2 * tis i, da det ikke blev opdaget og han turde ikke bede om hjælp til tøjskift.

Han har i 3 år fået aff pulver hver evige dag, men bh var med på ide om at støtte ham og lade ham få det drikkelse med han ville. Men nej, det var de så ikke allgivel og ville han ikke drikke det de fik - måtte han jo lade være med at drikke noget... Hans børne læge var klar til at ringe til bh - men vi valgte at skift bh.

Vi sendte ansøgning om fredagen - de sendte brev ud mandag og det lå i vores post kasse om tirsdagen. han started i ny bh her den 1 nov og har kun haft 1 uheld...

Anmeld

12. november 2012

roenlund

Mor til Frederic og Freya skriver:

Vi har lige skiftet bh - den gamle loved også dit og dat, at de kunne rumme ham - at han sagtens kunne sove til  middag osv.

Men det var alt sammen inden han started...

15 mdr fik han i den bh. grunden til han fik så mange mdr det sted var at da han started var de i midlertidige skurvogne på en mark. Derefter kom de ned i den nye bh og ny legeplads osv. Der var massig pædagog skift, da leder'n valgte at smide alle pædagoger i en skål og trække om hvem der skulle være hvor - 2 bh stuer og 2 vs stuer. Så 'nye' pædagoger på stuen og lovning på at nu skulle der nok komme ro på.

De råber af børnene - bebreajder det enkelte barn - tager fat i dem osv.

Frederic havde ikke på noget tidspunkt tillid til nogen af de voksne dernde. Han var renlig længe inden han started i bh - men kom hjem fra bh med 1-2 uheld hver dag.. Han kunne så gå med våde bukser med 1-2 * tis i, da det ikke blev opdaget og han turde ikke bede om hjælp til tøjskift.

Han har i 3 år fået aff pulver hver evige dag, men bh var med på ide om at støtte ham og lade ham få det drikkelse med han ville. Men nej, det var de så ikke allgivel og ville han ikke drikke det de fik - måtte han jo lade være med at drikke noget... Hans børne læge var klar til at ringe til bh - men vi valgte at skift bh.

Vi sendte ansøgning om fredagen - de sendte brev ud mandag og det lå i vores post kasse om tirsdagen. han started i ny bh her den 1 nov og har kun haft 1 uheld...

Hvor er det bare forfærdeligt at læse at der bliver lovet så meget og på så vigtige punkter som om han for sin søvn og vigtige væske til medicin kan de ikke holde det. Kan godt forstå at i har valgt at skifte.

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

roenlund skriver:

Hvor er det bare forfærdeligt at læse at der bliver lovet så meget og på så vigtige punkter som om han for sin søvn og vigtige væske til medicin kan de ikke holde det. Kan godt forstå at i har valgt at skifte.

Også derfor vi valgte den bh, fordi de jo loved så meget - men da det kom til stykket, så gjorde de ikke en skid...

Men vi gik hele tiden, nu skulle han lige falde på plads - så skulle de finde sig til rette i nye omgivelser - skift i pædagoger - praktikanter - en legeplads der var godkendt til børn, men ikke til pædagogerne osv.

Vi fik efter nogle mdr at vide at han ikke måtte have saft med, da de andre børn kunne se det og blive misundelige + at de det tiltrak bierne... (skide være med dem der har kage - frugt yoghurt mm med i frugtposen) Men at han gerne måtte have vand med smag med, altså det der købe vand med tilsat smag og stadig klart som vand...

Den sidste dag i bh, havde han tabt sin handske og den var bare ikke at finde.. Men de ville ringe når de fandt den og de ringed nogle dage efter... Kørte derned og så leder'n træne sin hundehvalp på p-plads, med en række børn hængende i hegnet. Hun råber af hunden flere gange og da den ikke slipper snoren, som den har i munden - slår hun den flere gange. Ja foran børnene...

Denne episode snakker vi om nede i kantinen, mens ungerne er til gymnastik og en mor kommer hen og spørger om det var sandt.. For hendes dreng var netop kommet hjem samme dag og sagt; moar, hvis vores hund ikke lytter efter, skal vi bare slå den... Hvilket hun slet ikke kunne forstå han sagde, for hvor skulle det komme fra og måtte forklare at sådan noget gør man ikke.

Vi var 3 der valgte at flytte på samme tid, fra samme bh og til samme anden bh.

Anmeld

5. december 2012

trolden33

Hej

Vi har selv skiftet BH, men pga flytning af kommune. Dermed kom flytningen normalt. Dog skal det tilføres at jeg inden var meget i tvivl om hvorvidt mit barn trives i den BH han gik i.

Jeg er efter han er flyttet måtte erfare at han virkelig IKKE trives i den gamle. Min point med alt dette er, at I som forældre skal mærke efter om hvordan I opfatter jeres barn trives i BH.

En ting er, det med lur (hvilket jeg selv fik besked på - at min søn ikke ville sove og de ville jo ik tvinge ham til det. jeg havde en meget lang overgangs periode med et meget træt og utilpas dreng, så håndhæv at jeres barn SKAL sove hvis det er det I føler er bedst). En anden ting er det med bleskift - det er på ingen måde acceptabelt at de går rundt med samme ble en hel dag.

desværre er de nye bleer blevet så "effektive" at de kan holde til utrolig meget og dermed også gør at de kan bruges i alt alt for mange timer. Hvis du spørger mig

Buttom line er : Tal med dem igen igen, skriv evt klage mail til lederen, bed om opfølgende møde, men mest af alt - mærk efter i maven om hvor meget mere I vil gøre og finde jer i. Jeg har virkelig erfaret at det er meget forskelligt fra barn til barn hvordan de passer ind i de enkelte institutioner og skift hellere BH end at blive hvor I er og hvor I er frustrerede og ikke er tilfreds., Dette kan jeres barn også fornemme, samt pædagogerne garanteret også kan og nok desværre ikke arbejder med jer.

Det er forfærdeligt, at det skal gå udover ens barn hvis man "brokker sig" over den manglende "service". Jeg ville mene, at vi har krav på at vores børn har det på bedste vis når vi trods alt overlader de voksne ansvaret i de timer vi ikke selv kan være der.

Håber dette giver en smule mening. Beklager hvis det ikke gør. Jeg har bare selv været utrolig frustreret over hans gamle BH og ved at jeg på ingen måde vil finde mig i det igen. Jeg har fået et helt andet barn efter vores skift.

Håber I finder en løsning :-) pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.