smider mad på gulvet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Mettefpigen

Fenja09 skriver:

Min datter er også 14 måneder og gør nøjagtig det samme - hun får som regel lov til at gøre det, fordi det er en del af deres udvikling. Man kan vel godt sige "nej" inden de gør det og det ord forstår min datter nogenlunde, det er bare ikke altid hun lystre det

Så måske skal du bare starte med at sige " nej " og så øge sætningen som han bliver ældre og forstår flere ord.

/Fenja

Jeg er også begyndt at sige nej, og er også sikker på at han forstår det... Han prøver bare grænser af.... ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

SussieThyssen

Mettefpigen skriver:

Heej tøser :-)

Jeg har lige et spørgsmål til jer.... Lukas er 14 måneder.. Når han er ved at være færdig med at spise smider han maden og tallerkenen på gulvet.. Hvordan begynder man at lære ham at det må man ikk??...

Du sidder naturligvis med ham og spiser, og fjerner tingene, når du kan se han er ved at være færdig, og ellers så må du jo fodre ham i en periode.
Når man er så stor som han er, så forstår han glimrende at det vil man ikke have.
Det kunne mine egene unger og mine børnebørn sagtens finde ud af før de fyldte et år.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2012

Mettefpigen

SussieThyssen skriver:

KKag

Du sidder naturligvis med ham og spiser, og fjerner tingene, når du kan se han er ved at være færdig, og ellers så må du jo fodre ham i en periode.
Når man er så stor som han er, så forstår han glimrende at det vil man ikke have.
Det kunne mine egene unger og mine børnebørn sagtens finde ud af før de fyldte et år.

Kærligst
Sussie

Kan godt se på ham at han godt ved hvad 'nej' betyder ;-) men er begyndt at fjerne ham fra bordet når han gør det (for han gør det kun når han er færdig)....

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Mettefpigen skriver:

Kan godt se på ham at han godt ved hvad 'nej' betyder ;-) men er begyndt at fjerne ham fra bordet når han gør det (for han gør det kun når han er færdig)....

Anmeld

13. november 2012

SaNiNa

Det kan blive ved længe han undersøger og udfordre jer bare.

Det er en del af han udvilking her bliver støvsuget hver aften

Anmeld

13. november 2012

Mother-love

griner. ja isabella er 17,5 mdr og hun gør det stadig...

hun siger hov og så smider hun det på gulvet. ellers tager hun noget på skeen og så flyver maden ellers rundt. og ned i koppen ud på bordet og så smører vi jo lige alting ud på hele bordet.

vi siger nej til hende og at hun ikke må men hun gør det alligevel.
men vi ved at når hun skal til at gøre takt op til det så er det fordi hun er mæt...

Anmeld

13. november 2012

annec

Mettefpigen skriver:

Heej tøser :-)

Jeg har lige et spørgsmål til jer.... Lukas er 14 måneder.. Når han er ved at være færdig med at spise smider han maden og tallerkenen på gulvet.. Hvordan begynder man at lære ham at det må man ikk??...

Min er os 14 måneder og gør det samme..

Men kan berolige dig med at vi ikke er de eneste.. Arbejder i en vuggestue og der sker det også :-)

Anmeld

13. november 2012

Mettefpigen

SaNiNa skriver:

aDet kan blive ved længe han undersøger og udfordre jer bare.

Det er en del af han udvilking her bliver støvsuget hver aften

Haha jaa og det skal han også have lov til :-)

Anmeld

13. november 2012

Mettefpigen

michelledam skriver:

griner. ja isabella er 17,5 mdr og hun gør det stadig...

hun siger hov og så smider hun det på gulvet. ellers tager hun noget på skeen og så flyver maden ellers rundt. og ned i koppen ud på bordet og så smører vi jo lige alting ud på hele bordet.

vi siger nej til hende og at hun ikke må men hun gør det alligevel.
men vi ved at når hun skal til at gøre takt op til det så er det fordi hun er mæt...

Jaa det er det samme her, er også begyndt at fjerne ham fra bordet når han gør det ;-)

Anmeld

13. november 2012

Mettefpigen

annec skriver:

Min er os 14 måneder og gør det samme..

Men kan berolige dig med at vi ikke er de eneste.. Arbejder i en vuggestue og der sker det også :-)

Jaa det var også derfor jeg ville høre hvad i andre gjorde, bare for nysgerrighedens skyld ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.