smider mad på gulvet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Mettefpigen

Heej tøser :-)

Jeg har lige et spørgsmål til jer.... Lukas er 14 måneder.. Når han er ved at være færdig med at spise smider han maden og tallerkenen på gulvet.. Hvordan begynder man at lære ham at det må man ikk??...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Valle81

Ha ha og velkommen til det skønne univers når ungerne selv synes at spise

Alle mind har også gjort det i periode, han undersøger hvad der sker. Du kan godt sige at mor vil ikke have du smides tallerkenen på gulvet og så fjerne den, men tror mig han skal nok gøre det de første 100 gange og så til sidst så er det maden han bare smider ned vores har m.pa alle eksperimenteret med a tage maden og putte i kkoppen, og os igen osv

Anmeld

12. november 2012

Mettefpigen

Valle81 skriver:

Ha ha og velkommen til det skønne univers når ungerne selv synes at spise

Alle mind har også gjort det i periode, han undersøger hvad der sker. Du kan godt sige at mor vil ikke have du smides tallerkenen på gulvet og så fjerne den, men tror mig han skal nok gøre det de første 100 gange og så til sidst så er det maden han bare smider ned vores har m.pa alle eksperimenteret med a tage maden og putte i kkoppen, og os igen osv

Haha tak ;-) han har gjort det længe, er bare begyndt at tænke hvad det rigtige er at gøre, da han er begyndt at få rigtig godt med temprement (staves).....

Anmeld

12. november 2012

jeanne-skat

min søn er 18 mdr og smider stadig mad på gulvet og siger hov

Anmeld

12. november 2012

Mumto3

Husk på at små børn kun forstår navneord, så han forstår tallerken og gulv! Og hvad tror du et barn gør hvis forældrene igen og igen siger: tallerken gulv, tallerken gulv tallerken gulv? Det er klart at barnet smider det på gulvet ;-)

Anmeld

12. november 2012

Faith

Personligt mener jeg det er for tidligt at begynde at opdrage et barn på 14 måneder.

Og det at han smider mad på gulvet er en helt naturlig del af hans udvikling. Det stopper igen. Selvfølgelig kan du godt sige "det vil mor ikke have", men jeg tror ærlig talt ikke han forstår det. Han er behovsstyret, og hvis han synes det kunne være spændende at smide maden på gulvet, ja så gør han det ligegyldigt hvad du siger

Jeg tror bare du skal tage det stille og roligt. Det går over igen. Lige nu synes han det er sjovt at se hvad der sker når maden falder på gulvet, glasset vælter eller man putter rugbrødet ned i mælken.

Bær over med ham, han er ikke så gammel endnu.

Anmeld

12. november 2012

Fenja09

Heej tøser :-)

Jeg har lige et spørgsmål til jer.... Lukas er 14 måneder.. Når han er ved at være færdig med at spise smider han maden og tallerkenen på gulvet.. Hvordan begynder man at lære ham at det må man ikk??...

Min datter er også 14 måneder og gør nøjagtig det samme - hun får som regel lov til at gøre det, fordi det er en del af deres udvikling. Man kan vel godt sige "nej" inden de gør det og det ord forstår min datter nogenlunde, det er bare ikke altid hun lystre det

Så måske skal du bare starte med at sige " nej " og så øge sætningen som han bliver ældre og forstår flere ord.

/Fenja

Anmeld

12. november 2012

Mettefpigen

jeanne-skat skriver:

min søn er 18 mdr og smider stadig mad på gulvet og siger hov

Hihi :-)

Anmeld

12. november 2012

Mettefpigen

Mumto3 skriver:

Husk på at små børn kun forstår navneord, så han forstår tallerken og gulv! Og hvad tror du et barn gør hvis forældrene igen og igen siger: tallerken gulv, tallerken gulv tallerken gulv? Det er klart at barnet smider det på gulvet ;-)

Siger heller ikk at han ikk må smide det på gulvet.... Det var heller ikk for at rette på ham, det var mere en tanke om, om man skal begynde at "lære" dem at de ikk må eller om man skal vente?....

Anmeld

12. november 2012

Mettefpigen

Faith skriver:

Personligt mener jeg det er for tidligt at begynde at opdrage et barn på 14 måneder.

Og det at han smider mad på gulvet er en helt naturlig del af hans udvikling. Det stopper igen. Selvfølgelig kan du godt sige "det vil mor ikke have", men jeg tror ærlig talt ikke han forstår det. Han er behovsstyret, og hvis han synes det kunne være spændende at smide maden på gulvet, ja så gør han det ligegyldigt hvad du siger

Jeg tror bare du skal tage det stille og roligt. Det går over igen. Lige nu synes han det er sjovt at se hvad der sker når maden falder på gulvet, glasset vælter eller man putter rugbrødet ned i mælken.

Bær over med ham, han er ikke så gammel endnu.

Enig enig!.... Det var også mere en tanke om man skulle begynde nu eller vente..... Der er jo andre ting man begynder at opdrage dem på så kunne være man kunne begynde her også....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.