Hvilken kage med i dagplejen til fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hva med banan kage, med creem chees frosting? Det ka laves uden ret meget sukker. De ka også láves som muffiens, med lidt farvet glasur, og et blåbær/ hindbær/ jordbær på toppen. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

MissMona

Bryndis skriver:

Fordi jeg ærligt talt syns det er kedeligt. Frugt får han hver eneste dag så hvorfor skulle han have frugt med på hans fødselsdag?
Ja jeg respektere også at han ikke må få slik med men en lille kage kan de sgu da ikke dø af??..

Jeg synes selvfølgelig det er synd for dig at du synes det er kedeligt. Men jeg tror umiddelbart en 2 årig er ligeglad. Men det er blot en formodning. Jeg kender jo ikke lige netop dit barn. Du kan evt. gøre det flot ved at tage små stykker frugt og trække på en ispind. (stadig de bløde).

Et stykke kage skader ikke. Men sukker i kage er ikke sundt for små størrelser. Det er tomme kalorier og blodsukkerrush. Så hvis du må bage kage, så bag en uden sukker, eller i det mindste, en med sukker fra naturens slik istedet. F.eks. dadler som det allerede er foreslået.

Hvis du må give det, kan du også lave hjemmelavet is af frugt og dadler. Fx. hindbær og dadler. Jordbær og dadler. Banan, lidt citron og dadler.

Hvis de må få ren juice kan du også købe sådan nogle juicebrikker. Voekel laver nogle søde nogle. "de syv dværge" og "drageblod" tror jeg nogle af dem hedder (Blandingsjuice) eller du kan selv juice noget sammen.

Det er ikke i den supersunde ende, men popcorn poppede fra bunden kan også være et hit, så længe de er helt poppede!

Knæk og bræk og rigtig god fødselsdag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.