Hvilken kage med i dagplejen til fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.405 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Bryndis

Min dreng bliver 2 på onsdag og jeg ved stadig ikke hvilken kage jeg skal give ham med. Der må helst ikke være slik på men lidt skader vel ikke

Hvad gav i jeres barn med i dagpleje/vuggestue da de fyldte år? Kom gerne med mange gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

L&V

Bryndis skriver:

Min dreng bliver 2 på onsdag og jeg ved stadig ikke hvilken kage jeg skal give ham med. Der må helst ikke være slik på men lidt skader vel ikke

Hvad gav i jeres barn med i dagpleje/vuggestue da de fyldte år? Kom gerne med mange gode råd

Laura fik ikke kage med da jeg ikke syntes de skal ha sådan noget med når de er så små. Så hun fik frugt,tørret frugt og grovboller med

Anmeld

12. november 2012

roenlund

Da liam blev 1 havde han et frugtpindsvin med og her da han blev to boller og poser med og rosiner.

Ingen kage, det må de ikke få ifølge kommunens regler...

Anmeld

12. november 2012

MissMona

Bryndis skriver:

Min personlige holdning er at slik slet ikke hører til børn under 3 år og derefter kun ved sjældne lejligheder. De bliver ikke født med et ønske om slik, så hvorfor pådutte dem det? Og hvis din dagplejemor frabeder sig slik, synes jeg du skal respektere det!

Hvorfor ikke give frugt med eller frugtsalat - med blød frugt i mundrette stykker der kan sluges nemt af små munde forståes!?

Anmeld

12. november 2012

Bryndis

MissMona skriver:

Min personlige holdning er at slik slet ikke hører til børn under 3 år og derefter kun ved sjældne lejligheder. De bliver ikke født med et ønske om slik, så hvorfor pådutte dem det? Og hvis din dagplejemor frabeder sig slik, synes jeg du skal respektere det!

Hvorfor ikke give frugt med eller frugtsalat - med blød frugt i mundrette stykker der kan sluges nemt af små munde forståes!?

Fordi jeg ærligt talt syns det er kedeligt. Frugt får han hver eneste dag så hvorfor skulle han have frugt med på hans fødselsdag?
Ja jeg respektere også at han ikke må få slik med men en lille kage kan de sgu da ikke dø af??..

Anmeld

12. november 2012

roenlund

Bryndis skriver:

Fordi jeg ærligt talt syns det er kedeligt. Frugt får han hver eneste dag så hvorfor skulle han have frugt med på hans fødselsdag?
Ja jeg respektere også at han ikke må få slik med men en lille kage kan de sgu da ikke dø af??..

I min søns dp ville den ikke gå, kage må de ik få medmindre det er bagt helt uden sukker...

Jeg er ikke fanatisk og Liam må gerne få både slik og kage men jeg vil gerne selv have kontrol over hvad han for og hvor meget så derfor er jeg glad for sukkerpolitikken...

Anmeld

12. november 2012

Carl-Emil's mor

Bryndis skriver:

jeg har en forhåbning om at kage bagt på frugt er ok i carl-emils vuggestue for vil gerne bage en gulerodskage med dadler til hans fødselsdag

men ellers så tænker jeg at lave æblegrød også i små søde bæger

Søg på kage bagt med dadler

der er INTET forbudt i det

Jeg bager både drømmekage, gulerodskage, kanekage, chokolade kage hvor jeg søder med dadler istedet for sukker

hvis DP er meget striks så tilbyd at kom ned og bag det hos hende så hun kan se hvad du kommer i ?

Anmeld

12. november 2012

ano14316

Bryndis skriver:

Magnus havde abemad med, med græskyoghurt m. vanilie

Anmeld

12. november 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

jeg har en forhåbning om at kage bagt på frugt er ok i carl-emils vuggestue for vil gerne bage en gulerodskage med dadler til hans fødselsdag

men ellers så tænker jeg at lave æblegrød også i små søde bæger

Søg på kage bagt med dadler

der er INTET forbudt i det

Jeg bager både drømmekage, gulerodskage, kanekage, chokolade kage hvor jeg søder med dadler istedet for sukker

hvis DP er meget striks så tilbyd at kom ned og bag det hos hende så hun kan se hvad du kommer i ?

Må jeg spørger hvorfor?

Altså sukker er jo sukker, det er jo ikke nogen ernæringsmæssig fordel ved at bruge et sukker frem for et andet? Der er selvfølgelig lidt fibre og nok også lidt vitaminer i dadler.. 

Men det var bare en tanke... 

Anmeld

12. november 2012

Carl-Emil's mor

ano14316 skriver:

Må jeg spørger hvorfor?

Altså sukker er jo sukker, det er jo ikke nogen ernæringsmæssig fordel ved at bruge et sukker frem for et andet? Der er selvfølgelig lidt fibre og nok også lidt vitaminer i dadler.. 

Men det var bare en tanke... 

hvorfor jeg bruger dadler?

Fordi det er sundere end raffineret sukker

og fordi f.eks må man gerne have frugt med osv i vugge og børnehave man kan også søde med blommer eller bananer det er kun fantasien der sætter grænser

og fordi jeg gerne lave af så simple råvare som muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.