Hvornår skal vi få tjekket hans sæd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Hvor længe forsøgte i på naturligvis at blive gravide før i besluttede jer at rette henvendelse til lægen?

Min kæreste og jeg har været sammen i 5 år, i 4 ud af de 5 år har vi ikke brugt præventation. Alligevel er det ikke sket at jeg er blevet gravid, dette er dog begyndt at bekymre mig lidt da vi har snakket om vi godt kunne tænke os at blive forældre indenfor de nærmeste par år. Vi har snakket om at sker der et mirakel og jeg bliver gravid på naturligvis vælger vi at beholde det.

Dog vil vi gerne vente et års tid endnu, derfor er jeg i tvivl om vi allerede nu burde få undersøgt hans sædkvalitet ?

Grunden til jeg nævner hans sædkvalitet er at jeg tidligere har været gravid x 2 og derfor tror vi det er hans sædkvalitet der er nedsat. :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Anonym trådstarter

altså de to gange jeg har været gravid, har været med en tidligere partner skulle jeg måske lige have tilføjet.

Anmeld

12. november 2012

modesty

Hvor tit har I sex? Hvis det sker en gang eller to om måneden, kan det jo godt tage lang tid at blive gravid, men hvis I har sex f.eks et par gange om ugen, vil jeg sige at I skal blive undersøgt for et par år siden. 

Det er ikke nødvendigvis ham der har et problem. Du kan f.eks have haft en underlivsbetændelse siden dine graviditeter, som kan have sat sig på dine æggeledere. Under alle omstændigheder vil lægen nok ikke acceptere kun at få udredt din mand, I skal nok begge udredes.

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor tit har I sex? Hvis det sker en gang eller to om måneden, kan det jo godt tage lang tid at blive gravid, men hvis I har sex f.eks et par gange om ugen, vil jeg sige at I skal blive undersøgt for et par år siden. 

Det er ikke nødvendigvis ham der har et problem. Du kan f.eks have haft en underlivsbetændelse siden dine graviditeter, som kan have sat sig på dine æggeledere. Under alle omstændigheder vil lægen nok ikke acceptere kun at få udredt din mand, I skal nok begge udredes.

Vi har mere eller mindre sex hver dag.

Kan man godt have haft underlivsbetændelse uden at have lagt mærke til det ?

Anmeld

12. november 2012

modesty

Anonym skriver:

Vi har mere eller mindre sex hver dag.

Kan man godt have haft underlivsbetændelse uden at have lagt mærke til det ?

Okay, jamen så er der højst sandsynligt noget galt med én af jer. 

Ja, det kan man godt.

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

13. november 2012

Nessie

Når I ikke har beskyttet jer så længe, så ville jeg nok få en tid hos lægen, så I begge kunne blive undersøgt.
Skal I i behandling, kan det års tid I gerne ville vente jo hurtigt gå

Pøj pøj med det

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Når I ikke har beskyttet jer så længe, så ville jeg nok få en tid hos lægen, så I begge kunne blive undersøgt.
Skal I i behandling, kan det års tid I gerne ville vente jo hurtigt gå

Pøj pøj med det

Okay har ingen ide om hvor lang tid sådan en proces tager gennemsnitligt.

Tak for svaret.

Anmeld

13. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

Okay har ingen ide om hvor lang tid sådan en proces tager gennemsnitligt.

Tak for svaret.

Med udredning, evt. ventelister, og opstart, går der meget nemt et halvt år.
Og så kommer selve behandlingen, og ingen ved hvor mang gange man skal igennem.

Vi var f.eks. gennem 3 ICSI behandlinger før det lykkedes, og i denne omgang er det også 3 forsøg vi skal til nu

Held og lykke

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Med udredning, evt. ventelister, og opstart, går der meget nemt et halvt år.
Og så kommer selve behandlingen, og ingen ved hvor mang gange man skal igennem.

Vi var f.eks. gennem 3 ICSI behandlinger før det lykkedes, og i denne omgang er det også 3 forsøg vi skal til nu

Held og lykke

Okay, ved du hvordan det er med egenbetaling for behandling, evt medicin osv. ?

Anmeld

13. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

Okay, ved du hvordan det er med egenbetaling for behandling, evt medicin osv. ?

I kan få 3 gratis forsøg på en offentlig klinik, hvis det er IVF eller ICSI, ved inseminering er der vist nogle andre regler, dem kender jeg ikke.

I kommer max. til at betale 3.600 kr. for medicin på et år, da CTR har en øvre grænse for egenbetalingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.