Hvornår ka baby genkende sit navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.961 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hvornår tro du baby, kan genkende sit eget navn!! 

Jeg ka simpelhen ik huske hvornår thea ku kende sit eget navn. Alberte er nu lidt over 4 mdr, og er begyndt at reagere når vi kalder på hende, men jeg tænker at det er tilfældigt,nog at det er mere lyden/ tonefaldet i reagere på, end selv hendes navn. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

MorDk

StineW79 skriver:

Jeg ka simpelhen ik huske hvornår thea ku kende sit eget navn. Alberte er nu lidt over 4 mdr, og er begyndt at reagere når vi kalder på hende, men jeg tænker at det er tilfældigt,nog at det er mere lyden/ tonefaldet i reagere på, end selv hendes navn. Vh stine

Jeg tror det er stemmen og tonefaldet...

Mindes ikke min søn kendte sit eget navn fær han var 1½ år... altså at han vidste han hed Victor og selv prøvede at sige det.

Han reagerede allerede meget tidligt på sit navn, men som sagt tænker jeg det er tonefaldet og stemmen... Men jeg skal ikke gøre mig klog på det... for ved det ikke ...

Anmeld

12. november 2012

Misscbn

StineW79 skriver:

Min søn er et år og han peger på sig selv hvis jeg spørg hvor er marcello eller når han ser billeder af sig selv

Anmeld

12. november 2012

StineW79

MorDk skriver:

Jeg tror det er stemmen og tonefaldet...

Mindes ikke min søn kendte sit eget navn fær han var 1½ år... altså at han vidste han hed Victor og selv prøvede at sige det.

Han reagerede allerede meget tidligt på sit navn, men som sagt tænker jeg det er tonefaldet og stemmen... Men jeg skal ikke gøre mig klog på det... for ved det ikke ...

Ja jeg tænker også at det nok er tonefaldet osv, har bare lagt mærke til det, hvis jeg sidder med hende og kærsten kalder på hende, at så kigger hun efter ham. Også selvom han har snakket før det, men ka simpelhen ik huske det fra thea. Vh stine

Anmeld

12. november 2012

StineW79

blankholm skriver:

Min søn er et år og han peger på sig selv hvis jeg spørg hvor er marcello eller når han ser billeder af sig selv

Ja sådan ku thea også gøre, men ka simpelhen ik huske hvor gammel hun var! Vh stine

Anmeld

12. november 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Min den yngste kunne med det samme, fordi brugte vi hans navn mange gange hver dag til ham i lang tid inden han blev født.
Så når vi sagde "Nickolai...lille Nickolai" så drejede han hovedet og så på os.

Han genkendte også promte min mors stemme efter han var kommet ud, fordi hun hver dag gennem graviditeten havde lagt hpvedet til min mave og sagt: Hej lille Nickolai, det er mormor som er her...og da hun gjorde det efter fødslen smækkede han øjnene og hoved op ad og kiggede hende lige ind i øjnene

Så jo..det kan de lære allerede før fødslen.
De to store fik først deres navne efter de blev født, så dem havde jeg ikke trænet med på det område.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. november 2012

Misscbn

StineW79 skriver:

Ja sådan ku thea også gøre, men ka simpelhen ik huske hvor gammel hun var! Vh stine

han begyndte med det for en måned eller 2 siden

Anmeld

13. november 2012

Tona

StineW79 skriver:

Jeg kan se på resten af tråden at jeg kommer til at være uenig med de andre, for jeg mener faktisk at et barn på 4 mdr (og i alt fald 6 mdr) forstår hvad det hedder hvis ellers det har forældre der taler meget med det og anvender dets navn til det i talen. Amanda forstod det i alt fald der hvad hun hed og reagerede på det 

At sige sit eget navn og pege på sig selv og anvende det gjorde hun et sted mellem 1 år og halvanden.

Anmeld

13. november 2012

KLN

Frida er et år og reagere på sit navn. Men reagerer os, hvis man kalder hende Karla, Ellen, Simon, Peter osv. Så ja, tror helt klart hun godt kan fornemme, at man taler til hende, men navnet... Narj.. det tror jeg ikke endnu..

Anmeld

13. november 2012

Clisolka

Amandas-mor skriver:

Jeg kan se på resten af tråden at jeg kommer til at være uenig med de andre, for jeg mener faktisk at et barn på 4 mdr (og i alt fald 6 mdr) forstår hvad det hedder hvis ellers det har forældre der taler meget med det og anvender dets navn til det i talen. Amanda forstod det i alt fald der hvad hun hed og reagerede på det 

At sige sit eget navn og pege på sig selv og anvende det gjorde hun et sted mellem 1 år og halvanden.

Jeg er også helt sikker på Isabella var omkring de 6 mrd. da hun begyndte at vende sig om når vi kaldte hendes navn 

I dag er hun 2 og peger på sig selv og siger "Bella" (kalder vi hende tid og hendes kælenavn i vuggestuen) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.