Det piner mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg blev mor for x antal måneder siden og er kommet i en dejlig mødregruppe med nogle skønne mødre og børn.

Problemet er at jeg synes/føler at alle de andre babyer er meget kønnere end mit barn. Ved godt det lyder totalt overfladisk, men det piner mig virkelig. Tag ikke fejl, jeg elsker mit barn overalt på jorden og synes det er bedårende og skønt. Men alligevel har jeg de dumme tanker og følelser. Synes mit barn er mere klodset, større og mindre charmerende end de andre. Det er næsten blevet en hel besættese for mig at andre skal synes mit barn er kønt. Min mand siger det er noget pjat og at det ikke betyder en disse hvad andre synes om vores barn. Og jeg ved jo han har ret! Men kan ikke lægge det fra mig.

Er jeg den eneste der går med de tanker? Føler mig utaknemmelig og dum og totalt øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Jeg kunne ikke gå videre, uden at give dig et kram

Kan ikk sætte mig ind i din situation, dog synes jeg du skulle tale med din(e) forældre/veninder/mødregruppe/SP om det, INDEN det bliver en overdreven besættelse ! Det kører du bare dig selv ned af

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Jeg kunne ikke gå videre, uden at give dig et kram

Kan ikk sætte mig ind i din situation, dog synes jeg du skulle tale med din(e) forældre/veninder/mødregruppe/SP om det, INDEN det bliver en overdreven besættelse ! Det kører du bare dig selv ned af

Tusind tak

Ja du har ret. Har snakket med min mor om det, men hun siger også bare det er noget pjat. Det er nok svært for andre at forstå at man kan have de tanker om sit eget barn

Anmeld

11. november 2012

Miss Kat

11. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Hmm det var så ikke lige det jeg havde brug for. Er faktisk rigtig ked af at have det sådan og synes det er et kæmpe problem. Men tusind tak fordi du gav dig tid til at svare.

Anmeld

11. november 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg blev mor for x antal måneder siden og er kommet i en dejlig mødregruppe med nogle skønne mødre og børn.

Problemet er at jeg synes/føler at alle de andre babyer er meget kønnere end mit barn. Ved godt det lyder totalt overfladisk, men det piner mig virkelig. Tag ikke fejl, jeg elsker mit barn overalt på jorden og synes det er bedårende og skønt. Men alligevel har jeg de dumme tanker og følelser. Synes mit barn er mere klodset, større og mindre charmerende end de andre. Det er næsten blevet en hel besættese for mig at andre skal synes mit barn er kønt. Min mand siger det er noget pjat og at det ikke betyder en disse hvad andre synes om vores barn. Og jeg ved jo han har ret! Men kan ikke lægge det fra mig.

Er jeg den eneste der går med de tanker? Føler mig utaknemmelig og dum og totalt øv

Vil bare lige give  dig et kram - det gør dig altså ikke til en dårlig mor eller noget - som du selv siger elsker du jo dit barn højt 

Håber det bliver bedre snart 

Anmeld

11. november 2012

nielsen80

Anonym skriver:

Hmm det var så ikke lige det jeg havde brug for. Er faktisk rigtig ked af at have det sådan og synes det er et kæmpe problem. Men tusind tak fordi du gav dig tid til at svare.

Du får lige et kæmpe

Har ikke nogle guldkorn til dig desværre, jeg tror som en anden har skrevet også du skal snakke med nogle om det, som tager dig seriøst. Derudover tænker jeg, at du skal reflektere over, hvorfor andres mening er vigtigere for dig end din egen. Jeg er overbevist om, du er en god mor, som elsker dit barn men, at du bruger/ser dit barn, som alt andet i livet - har jeg ret i, du oftest også finder andre kvinder smukkere, klogere og bare rigtigere end dig selv? Tror måske dit problem bunder i et meget lavt selvværd som du projektere over på dit barn, som du jo ser som en del af dig.

Kan godt være jeg ligger for meget i dit indlæg og læser/fortolker noget som ikke er der. Men hvis ikke jeg gør, synes jeg virkelig du bør søge hjælp til at få det bedre med dig selv! Dit barn er helt perfekt, tror bare ikke du tror på, du kan producere noget som er det.

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Du får lige et kæmpe

Har ikke nogle guldkorn til dig desværre, jeg tror som en anden har skrevet også du skal snakke med nogle om det, som tager dig seriøst. Derudover tænker jeg, at du skal reflektere over, hvorfor andres mening er vigtigere for dig end din egen. Jeg er overbevist om, du er en god mor, som elsker dit barn men, at du bruger/ser dit barn, som alt andet i livet - har jeg ret i, du oftest også finder andre kvinder smukkere, klogere og bare rigtigere end dig selv? Tror måske dit problem bunder i et meget lavt selvværd som du projektere over på dit barn, som du jo ser som en del af dig.

Kan godt være jeg ligger for meget i dit indlæg og læser/fortolker noget som ikke er der. Men hvis ikke jeg gør, synes jeg virkelig du bør søge hjælp til at få det bedre med dig selv! Dit barn er helt perfekt, tror bare ikke du tror på, du kan producere noget som er det.

Du rammer fuldstændig plet! Faktisk helt skræmmende.

Jeg er en pige med meget lavt selvværd, og andres mening har altid betydet meget for mig. Faktisk har jeg haft meget svært ved at gøre noget uden at få andres accept først. Har gået i terapi for det i sin tid fordi det styrede mit liv.

Det er blevet bedre i mit voksne liv, men det er åbenbart ikke helt væk endnu. Er bare ked af det skal komme til udtryk på den måde, for elsker virkelig mit barn over alt på jorden.

Tak for svar

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Vil bare lige give  dig et kram - det gør dig altså ikke til en dårlig mor eller noget - som du selv siger elsker du jo dit barn højt 

Håber det bliver bedre snart 

Anmeld

11. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Tusind tak

Ja du har ret. Har snakket med min mor om det, men hun siger også bare det er noget pjat. Det er nok svært for andre at forstå at man kan have de tanker om sit eget barn

Hvis både din kæreste og mor ikle tager dig seriøst, så synes jeg heæt bestemt at du skal snakke med din SP om det .
Som en anden også siger, så kan det være, at jeg lægger mere i det end som så. Kan være at det bare er en periode, men det kan jo også være, at det stikker dybere, og kan udvikle sig til ja, hvad ved jeg .. En evt depression eller noget i den retning. Er hverken læge, eller sp - men er bange for at de kan udvikle sig, hvis dine tanker omkring dit/jeres barn begynder at fylde mere og mere ..

Du er ikke en dårlig mor - vil æde min gamle hat på, at der findes flere der har det sådan som du!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.